انتخاب فرش با رنگ مناسب برای مبل طوسی

مبل طوسی با چه رنگ فرش و دکوراسیونی ست می شود؟

طوسی یا خاکستری یکی از رنگ های بسیار پرطرفدار برای مبلمان است و شاید شما نیز یکی از طرفدارن این رنگ باشید و ترجیح دهید که رنگ طوسی را برای مبلمان و دکوراسیون سالن پذیرایی خود انتخاب کنید. اما چیزی که اهمیت دارد این است که ترکیب این رنگ مبل و سایر وسایل و اجزایی که در دکوراسیون استفاده می شود باید با یکدیگر همخوانی و هارمونی داشته باشند. یکی از اجزای مهم که بسیار در معرض توجه قرار دارد فرش است که بهتر است از طرح و ترکیب رنگ آن از هماهنگی با مبل برخوردار باشد. در صورتی که شما نیز مطابق با ترند روز مبل طوسی را برای منزل خود انتخاب کرده اید و درگیر خرید فرشی مناسب و ست برای آن هستید، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به این بپردازیم که مبل طوسی با چه فرشی ست میشه.

انتخاب فرش با رنگ مناسب

وقتی نوبت به انتخاب فرش مناسب می رسد، به طور معمول گزینه های بی شماری از تنوع سبک، نقش و رنگ در پیش روی شما قرار دارد. بنابراین تصمیم گیری در مورد طرحی که متناسب با پالت رنگی کلی اتاق شما باشد می تواند کمی مشکل به نظر برسد. اما خوبی داشتن یک مبل طوسی یا خاکستری این است که رنگی خنثی است و بنابراین ست کردن وسایل با آن در مقایسه با سایر رنگ ها راحت تر است و شما دیگر نگرانی در مورد این که مبل طوسی با چه فرشی ست میشه نخواهید داشت، زیرا می توان آن را تقریباً با هر فرش رنگی ترکیب کرد.

نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش

نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش
نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش

همان طور که گفته شد اگر در حال فکر کردن به این سوال هستید که” مبل طوسی با چه فرشی ست میشه ” بهتر است بدانید که رنگ طوسی این قابلیت را دارد که تقریباً با همه رنگها ست شود. از قهوه ای خنثی گرفته تا فرش های براق کهکشانی، هیچ محدودیتی وجود ندارد. انتخاب فرش، معمولاً به همان چیزی بستگی دارد که دوست دارید نقطه کانونی سالن پذیرایی شما باشد. اگر مشتاق هستید که مبل با شکوه طوسی خودش به عنوان نقطه اصلی تمرکز در سالن پذیرایی باشد، در حالت ایده آل می توانید فرش خود را کم رنگ و ملایم انتخاب کنید تا باعث جلب توجه افراد نشود. اما اگر شما تمایل دارید که فرش نمای زیادی داشته باشد می توانید رنگ های پررنگ را برای فرش خود در نظر داشته باشید. در اینجا برخی از بهترین رنگ هایی که با مبل طوسی هماهنگی دارد، آورده شده است.

انتخاب فرش طوسی

اگر علاقه دارید اتاق نشیمن خود را دنج و ملایم نگه دارید و به دنبال این هستید که مبل طوسی با چه فرشی ست میشه، توصیه می کنیم فرش هایی با رنگ غالب خاکستری را انتخاب کنید. فرش با این رنگ ها به عنوان سایه هایی خنثی، تکمیل کننده رنگ طوسی مبل خواهد بود. بعلاوه، اگر فضای سالن پذیرایی شما نسبتا کوچک است، انتخاب رنگ های کم نور و خنثی می تواند فضا را بزرگتر از آن چه که هست نشان دهد. علیرغم این که ممکن است با انتخاب فرش طوسی نگرانی در مورد استفاده زیاد از رنگ طوسی برای شما به وجود بیاید اما ترکیب فرش و مبل طوسی اغلب از نظر زیبایی بسیار دلپذیر است، خصوصاً اگر از طیف رنگی متنوع طوسی استفاده کنید. یک مبل طوسی روشن با یک فرش طوسی تیره کاملاً ست می شود و کنتراست و سبک مینیمالیستی به آن می افزاید و بالعکس.

انتخاب فرش های بژ یا کرم

انتخاب فرش های بژ یا کرم
انتخاب فرش های بژ یا کرم

بژ و کرم نیز از جمله رنگ های خنثی به شمار می روند که می توانند گزینه های مناسبی برای تصمیم در مورد این که مبل طوسی با چه فرشی ست میشه، باشند. فرش با این طیف رنگی در ترکیب با مبل طوسی، زنده خواهد شد. بهتر است یک فرش کرم یا بژ با طرح و نقش ظریف انتخاب کنید، و از طرح های شلوغ تا حد امکان خودداری کنید.  البته توجه کنید که فرش های طرح دار می توانند مقداری تنوع در دکوراسیون سالن پذیرایی ایجاد کنند. رنگ کرم یا بژ به راحتی با رنگ بقیه وسایل نیز ست می شوند و سبک های دکوراسیون مختلف از جمله مدرن و به ویژه کلاسیک را پوشش می دهند. بنابراین شما برای بهبود دکوراسیون سبک کلاسیک می توانید از انواع وسایل از جمله میز  تلویزیون کلاسیک در کنار مبل و فرش استفاده کنید.

انتخاب فرش رنگارنگ

اگر شما هنگام فکر کردن به این که مبل طوسی با چه فرشی ست میشه به این نتیجه رسیدید که ترجیح می دهید رنگی جدید به فضای سالن پذیرایی خود اضافه کنید می توانید یک فرش رنگی انتخاب کنید. زیبایی یک مبل طوسی این است که شما نگران تضاد و ناسازگاری رنگ ها نباشید زیرا اکثر رنگ ها و طرح ها با آن همخوانی دارند. اما در این حالت مهم است که شما کاملا از تصمیم خود مطمئن باشید. در صورتی که شما در سالن پذیرایی خود مایل به چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم  هستید می توانید در انتخاب رنگ فرش ها رنگ ست مبلمان دیگر را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب فرش رنگ قهوه ای

انتخاب فرش رنگ قهوه ای
انتخاب فرش رنگ قهوه ای

یکی از جالب ترین گزینه ها در مورد این که مبل طوسی با چه فرشی ست میشه، رنگ قهوه ای است. این رنگ به خوبی با مبلمان های مختلف به ویژه مبلمان رنگ طوسی ست می شود. اگرچه رنگ طوسی اغلب یک رنگ سرد و قهوه ای یک رنگ گرم تلقی می شوند، اما هر دو خنثی هستند. و می توان با انتخاب طیف مناسب از هر دو رنگ آن ها را به خوبی با هم ست کرد و یک ترکیب خنثی و زیبا به دست آورد. از طرف دیگر، رنگ قهوه ای فرش به راحتی با دیگر وسایل در دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ می شود.

انتخاب فرش سیاه و سفید

یک فرش خوب در کنار مبل طوسی می تواند فضای سالن پذیرایی را به فضایی گرم تر، نرم تر و روشن تر تبدیل کند. همان طور که می دانیم یکی از اصول فنگ شویی  در چیدمان دکوراسیون این است که ترکیب رنگ های به کار رفته با هم همخوانی داشته و فضا را شلوغ نکند. فرش هایی به رنگ های سیاه و سفید با طرح های مناسب می توانند یکی از گزینه ها برای ست کردن با مبل طوسی باشند. البته مطمئنا هرچه رنگ سفید غالب تر بوده و طرح فرش ساده تر باشد فضایی دلباز تر و روشن تر برای شما به وجود خواهد آورد.

رنگ های سنتی در فرش هایی با طراحی مدرن

رنگ های سنتی در فرش هایی با طراحی مدرن
رنگ های سنتی در فرش هایی با طراحی مدرن

اگر شما علاقه مند هستید که در دکوراسیون سالن پذیرایی خود کمی از رنگ های سنتی نیز استفاده کنید می توانید فرشی با ترکیب رنگ های سنتی اما با یک طراحی و الگوی مدرن انتخاب کنید.  قرار دادن این فرش در کنار یک مبل طوسی فضایی کلاسیک با حسی گرم ایجاد می کند بدون اینکه قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد.

انتخاب فرش با الگوها و طرح های پیچیده و درشت

مبل طوسی به دلیل خنثی بودن دست شما را در انتخاب فرش هایی با طرح های درشت و شلوغ باز می گذارد. اگر شما طرفدار فرش هایی با طرح و نقش نسبتا شلوغ هستید در کنار مبل طوسی نگران شلوغی بیش از حد فضای سالن پذیرایی نباشید زیرا این فرش در کنار مبل طوسی خنثی بسیار تعدیل شده و جلوه زیبایی به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر این الگوها و طرح های درشت باعث ایجاد بافت و تنوع شده و موجب می شود که اتاق به جای یکدست شدن، از زیبایی خاصی برخوردار باشد.

فرش های مدرن با رنگ  پاستیلی

فرش های مدرن با رنگ  پاستیلی
فرش های مدرن با رنگ  پاستیلی

رنگ های پاستیلی از جمله رنگ های ملایم و بسیار زیبایی هستند که در سالیان اخیر استفاده از آن ها در وسایل و لوازم خانگی بسیار محبوب شده است. شاید جالب باشد که از فرش هایی به این رنگ ها برای ترکیب با رنگ طوسی مبل استفاده کنید. این رنگ ها به زیبایی در فضای دکوراسیون منزل شما می نشینند و با ایجاد ظاهری مدرن آرامش و سادگی ویژه ای نیز با خود به همراه دارند. رنگ های سبز و صورتی پاستیلی به خوبی با رنگ طوسی ست می شوند.

فرش های مدرن با ترکیب زرد و آبی

یکی دیگر از ترکیب رنگ هایی که با رنگ طوسی همخوانی زیادی دارند رنگ های زرد، آبی و سورمه ای است. ترکیب این رنگ ها با هم و یا حتی به تنهایی هریک جداگانه بسیار جذاب است. شما می توانید فرش هایی با الگو و طرح های مدرن با این ترکیب رنگ ها را با مبل طوسی ست کنید. برای افزایش جذابیت بیشتر در دکوراسیون می توان از کوسن های همرنگ با ترکیب رنگ فرش استفاده کرد.

فرش هایی با تناژ رنگی بنفش

فرش هایی با تناژ رنگی بنفش
فرش هایی با تناژ رنگی بنفش

فرش های مدرن با الگوهای ریز و درشت با ترکیب رنگی بنفش و یا ارغوانی نیز از رنگ های پرطرفدار هستند که در کنار مبل طوسی جلوه گر می شوند. این ترکیب رنگ ها فضا را بسیار شاد و متفاوت می کنند.

انتخاب میز وسط مناسب

پس از این که در مورد انتخاب رنگ و طرح فرش خود مطمئن شدید بهتر است میز وسط مبلمان را نیز فراموش نکنید. این میز معمولا در وسط فرش و جلوی کاناپه سه نفره قرار می گیرد. یکی از بهترین ایده ها این است که هنگام خرید میز وسط، ترکیب و تناژ رنگی هماهنگ با فرش و مبل را در نظر بگیرید. برای خرید اینترنتی میز می توانید به فروشگاه های اینترنتی مثل فروشگاه اینترنتی هیوا هوم مراجعه نمایید.

منبع: انتخاب فرش با رنگ مناسب برای مبل طوسی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد