نکات مهم درباره مبل راحتی

Modern L-shape sofas | Flexform

رویه کوبی مبل چیست ؟

رویه کوبی مبل یکی از مشاغل وابسته به صنعت مبلمان است . و به کسانی که در این شغل مشغول فعالیت هستند رویه کوب میگویند . برخلاف نام ، رویه کوبی مبل عبارت است از کلیه فعالیتها و کارهایی که بر روی کلاف خام مبل انجام میشود تا به مرحله تکمیل و اماده سازی مبل کامل بیانجامد .


رویه کوبی ( رویه کوب )  به دو گروه تقسیم میشوند


رویکه کوبی روی کلاف خام که در بالا توضیحات آن ارائه شد .

رویه کوبی بر روی مبلمان فرسوده و دست دوم که از آن با عنوان تعمیرات مبل یاد میشود .

در تعمیرات مبل کلیه محتوی مبلمان که نیاز به تعویض داشته باشند از داخل کلاف مبل خارج میشود . چنانچه کلاف مبل شکسته و فرسوده باشد تعمیر شده و مبل برای رنگ کاری و لکه گیری ( در صورت نیاز ) آماده میشود . پس انجام این کارها مبل برای رویه کوبی به دست متخصص رویه کوب سپرده میشود . محتوی جدید شامل ابر و اسفنج ، انواع فنرها و تسمه ، پنبه و کرک و … و در نهایت پارچه مبل روی آن قرار داده میشود .


کلاف مبل


مبلمان راحتی از دو قسمت کلی کلاف و رویه تشکیل شده است. قسمت کلاف آن از چوب و قسمت رویه آن از پارچه یا چرم ساخته می‌شود.در ساخت کلاف مبل باید از چوب‌های سبک و مقاوم استفاده شود که در هنگام حمل‌و‌نقل دچار مشکل نشود. باید از چوب‌های دارای گره یا پوسیدگی استفاده نشود. مبل‌های ساخته‌شده بنابه فرم و نوع طراحی انجام‌شده دارای اجزای مختلفی می‌باشند؛ ولی به طور کلی ساختمان اصلی مبل که آن را کلاف می‌نامند در همه آنها مشترک است. قسمت‌هایی مثل قید جلو و عقب، پایه جلو و عقب، گوشواره‌، تاج مبل که البته اندازه استاندارد آن در مبلمان استیل و راحتی متفاوت است. اصولا ماده اصلی اجزای تشکیل‌دهنده کلاف مبل چوب است؛ ولی امروزه در ساخت کلاف راحتی از فلز نیز استفاده می‌شود. چوب مصرفی و کلاف مبل باید از چوب درجه یک و سبک باشد و عیوبی مثل گره، پیچیدگی یا پوسیدگی را نداشته باشد. باید دقت شود تا در ساخت مبلمان، تمام اجزای آن از یک نوع چوب تهیه شده باشد تا مقاومت یکسانی را نسبت به ضربه و فشار و خش داشته باشند.در ساخت کلاف مبل رعایت استانداردهای ساخت از نظر فنی مثل اتصالات مناسب بسیار اهمیت دارد.متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان به دلیل پوشیده بودن کلاف راحتی و اینکه قابل‌رویت برای مصرف‌کننده نیست، از مواد خوب و تکنیک مناسب جهت ساخت استفاده نمیکنند.


مراحل ساخت مبلمان راحتی چیست؟


اولین مرحله از ساخت مبل راحتی اسکلت مبل است. اسکلت به دو صورت وجود دارد یک چوبی و دو اسکلت فلزی.


اسکلت چوبی: در مبلمان راحتی اکثر تولیدکنندگان از چوب استفاده میکنند. علت استفاده چوب در مبلمان راحتی اول قیمت مناسب آن است و دوم در دست رس بودن آن البته علت و عوامل دیگر هم هست مثلا تعمیر مبلمان راحتی که اسکلت چوبی دارد بسیار راحت تر استش.


جنس چوب در مبلمان راحتی: اکثر تولید کنندگان چوب سفید یا نراد استفاده میکنند البته چوب راش و افرا و توسکا نیز استفاده می شود ولی خب چوب راش به علت گران بودن در مبل راحتی اکثرا استفاده نمی کنند.


حالا یک سری سوال در ذهن بعضی افراد به وجود می آید که مبل راحتی من باید چه نوع جنسی باشد.  چوب افرا و توسکا محکم تر اند یا چوب سفید. البته از لحاظ محکمی چوب افرا یا توسکا محکم تر هستند ولی باید در موقه استفاده در مبل کاملا خشک شده باشند و دوم اینکه شهر های شمال کشور موریانه زیاد است نباید از این چوب استفاده کنند. چون این نوع چوب شیرن هستند و موریانه را به سمت خود می کشند.


حالا سوال پیش می آید که موریانه سراغ چوب سفید نمی رود؟ آن هم بله ولی باز بسیار کمتر از چوب های شیرن هستند. البته مواردی پیشنهاد می شود که البته همه تجربی هستند مثلا زدن سم یا زدن روغن سوخته به چوب … مواردی از این قبیل ولی خب آن هم مشکلات خود را دارد .


اسکلت فلزی برای مبلمان راحتی


اسکلت فلزی بسیار محکم تر هستند ولی خب مبل بسیار سنگین تر می شود و جابجایی آن مشکل می شود.بعضی از تولیدکنندگان از تلفیق این دو کار میکنند که بعضی از قسمت های مبل راحتی چوب و بعضی از قسمت ها فلز هستند.


ست کردن پرده ومبلمان


متاسفانه ما ایرانی ها خیلی به تنوع رنگ در دکوراسیون منزل توجه نمی کنیم,اغلب ما رنگ را زیاد جدی نمی گیریم مخصوصا در انتخاب پرده و مبلمان.اغلب ما در انتخاب پرده و مبلمان سریع به سراغ رنگ های کرم,قهوه ای ,سفید یا رنگ هایی که متداول تر است می رویم در حالی که پرده ومبل نقش زیادی در زیبایی منزل و روحیه ما دارد.ما می توانیم مبلمان را با پرده ویا برعکس ست کنیم.


البته اگر علاوه بر مبل از فرش نیز استفاده می کنید بهتر است پرده را با فرش نیز ست نمایید.برای ست کردن پرده با مبلمان منزلتان, شما می توانید از پرده ی تور و والانی هم جنس ورنگ روکش مبل ها استفاده کنید.در انتخاب پرده بیشتر به ست کردن پرده زیر با پارچه دکوری و والان باید توجه شود.حتی اگر مدل بسیار ساده ای را می پسندید اما در انتخاب پرده دقت کنید زیرا پرده به مبلمان منزل شما جلوه ی دیگری می دهد.با توجه به رنگ وسبک مبلی که خریداری کرده اید پرده و والان آنرا انتخاب نمایید.وقتی پرده با مبلمان ست می شود,پرده ها زیباتر به نظر می آید.


اتاق نشیمنی که با مبلمان راحتی ویا مبل مدرن چیدمان شده است باید با پرده های ساده ومتناسب با رنگ مبل راحتی ست شود,هر قدر والان ها ساده تر باشد مبل راحتی زیباتر جلوه داده می شود.اما اگر نشیمن شما با مبل کلاسیک یا مبل استیل چیدمان شده است بهتر است از پرده و والانی مجلل تر استفاده کنید.بهتر است پارچه پرده از یک پارچه شیک وساده و والان ها از پارچه مبل تهیه شود.


شما می توانید پارچه مبل خود را از جایی که مبل تان را خریده اید تهیه کرده و از آن برای والان ها استفاده کنید.در نظر داشته باشید زمانی که رنگ ها را ست می کنید مقداری تفاوت در رنگ ها وجود داشته باشد ,هماهنگی زیاد در رنگ پارچه مبل و پرده فضا را زیادی یکنواخت می کند.


مبلمان اداری


امروزه با زیاد شدن عرصه رقابت در بین تولید کنندگان مبلمان اداری و ارائه نمونه کارهای مبلمان اداری نظیر انواع میزهای مدیریتی ,میزهای کارشناسی, میزهای کارگروهی وانواع صندلی در کاتالوگهای آنها این مزیت خاص برای مشتریان بوجود آمده است که می توانند محصولات دلخواه خود را از میان طیف وسیعی از محصولات انتخاب کنند ولی متاسفانه در برخی موارد نیزاین تنوع بیش ازحد در محصولات مبلمان اداری  نوعی سردرگمی نیز برای مشتریان پدید آورده است .در این مقاله سعی شده است تا مطالبی که یک مشتری قبل از انتخاب محصولات مبلمان اداری باید در نظر بگیرد ارائه گردد :

۱-هماهنگی محصول جدید در کنار محصولات موجود :

معمولا مشتریانی که می خواهند میز , پارتیشن و یا صندلی و نیم ست اداری سفارش دهند کسانی هستند که دفتر کار و همچنین پرسنل مشغول بکار دارند و یقینا در فضای موجود آنها انواع میزهایی مدیریتی , میز کنفرانس , کتابخانه وپارتیشن موجود می باشد . اگر مشتری فقط کاتالوگ محصولات را ببیند ممکن است جذب فضا سازی کاتالوگ شود ولی واقعیت اینست که فضای واقعی مشتری از لحاظ رنگ و طرح یقینا با فضای ایجاد شده در کاتالوگ تفاوت دارد . بنابراین حتما از رنگهاو طرحهای  نزدیک به محصولات فعلی خود استفاده نمایید . بعضی از شرکتهای مبلمان اداری در این زمینه حرفه ای عمل می کنند یعنی قبل از اینکه محصولی را به شما بفروشند از محیط شما بازدید بعمل آورده و علاوه بر اندازه گیری محیط کار شما طرحهایی با ۳Dmaxارائه می دهند تا مشتری براحتی قدرت انتخاب داشته باشد .

اگر شما جزو آندسته از مشتریانی باشید که تازه در مرحله شروع راه اندازی کسب و کارتان هستید فقط لازم است با پیدا کردن یک شرکت مناسب فروشنده مبلمان اداری که خدمات اندازه گیری و طراحی را نیز ارائه میدهد کار را شروع کنید.

۲-تناسب محصول جدید با پست سازمانی افراد :

همانطور که می دانید افراد در سازمانها در رده های سازمانی متفاوت هستند و بخاطر آن جایگاه  سازمانی دارای مزیتها و امتیازات خاص می باشند .یکی از این امتیازات فضای در اختیار این افراد استت .بعنوان مثال معمولا کنار اتاق مدیر عامل یک اتاق کنفرانس می باشد .حتما باید ابعاد میز کنفرانس و چند نفره بودن آن با تعداد حداکثر  افرادی که در جلسه شرکت خواهند داشت برابر باشد . همچنین در سازمانهایی که جلسات بسیار طولانی بوده و ترکیبی از پیمانکار –مشاور و کارفرما در جلسات حضور دارند باید صندلی های کنفرانس از نوع خوب و راحت آن انتخاب شود تا مشکل خستگی و عصبی برای شرکت کنندگان در جلسه پیش نیاید .


همچنین برای سایر مدیران ارشد که معمولا با پرسنل خود جلسه کاری خواهند داشت لازمست که از میزهای کنفرانس ۴الی ۸نفره متصل به میز مدیریت استفاده کرد.

معمولا در لابیها و پشت اتاق مدیران ارشد سازمان باید یک نیم ست و جلو مبلی تعبیه شود تا افرادیکه پشت در اتاق آنها منتظر می باشند در فضای زیبا و راحت منتظرباشند .

۳-ابعاد و کارایی مبلمان اداری :

همیشه مهمترین مسئله در انتخاب مبلمان اداری علاوه بر زیبایی آن کارایی آن می باشد . ابعاد یک میز بسیار حائز اهمیت می باشد در بعضی از شرکتها بخش فنی فقط نیاز به یک مونیتور دارند و حتی بدلیل استفاده از اتوماسیون اداری در سازمانها یک کازیه نیز روی میزها قرار نمی گیرد در این مواقع نیازی نیست که طول میز کاربر از ۱۴۰ و نهایتا ۱۶۰سانتی متر بیشتر باشد همچنین در اینگونه میزها بهتر است در بخش فایل زیر میز حتما جاکیسی نیز تعبیه گردد و همچنین روی سطح میز نیز جای عبور کابلها از جاکیسی به پشت مونیتور تعبیه گردد.

در میزهای مدیریت با توجه به اینکه حتما یک مدیر دارای کازیه , کارتابل , پوشه و سایر لوازم جانبی خواهد بود بهتر است طول میز حداقل ۱۸۰سانتی متر باشد .

در کتابخانه ها نیز با توجه به اینکه آیا کتابخانه می خواهد کاملا درون دیوار اتاق مدیر کار شود و همچنین آیا کتابخانه می خواهد علاوه بر نگهداری اسناد و کتابها نقش زیبایی بخشی نیز به اتاق مدیر راا داشته باشد و شبیه دیوار کوب و یا کتیبه کار شود باز باید ابعاد را در نظر گرفت .

۴-زیبایی مبلمان اداری:

یقینا یکی از اولویتهای انتخاب یک میز یا صندلی اداری زیبایی آن می باشد . ولی تعریف دقیقی از زیبایی نمی توان ارائه داد یقینا این مسئله یک مسئله کاملا سلیقه ای و کاملا وابسته به میل افراد استت .بعنوان مثال بعضی افراد کارهای کلاسیک و بعضی کارهای مدرن را می پسندد بعضی ها رنگ روشن و بعضی ها رنگهای تیره را بیشتر دوست دارند بعضی ها از کارهای مربع مستطیل و خطهای مستقیم لذت می برند و بعضی ها عاشق خطوط منحنی و کارهای دایره ای و بیضی شکل می باشند . بنابراین این مسئله را ما به شما و سلیقه شما می سپاریم .

۵-جنس :

جنس محصول یقینا یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب آن می باشد . جنس کارهای چوبی معمولا از چوب چنگل یا چوبهای فرآوری شده نظیر ام دی اف و ملامینه می باشد تراکم و چگالی در محصولاتت ام دی اف نسبت به ملامینه بالاتر بوده و همچنین در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومترند .در صندلیهای اداری نیز جنس چرم از اهمیت خاصی برخوردار می باشد .بقیه موارد نظیر یراق آلات ,دستگیره ها و ریلهای کشو و فایلها نیز مهمند .در صندلیهای اداری مکانیزمها عقب و جلو بردن صندلی و مکانیزم مربوط به تنظیم ارتفاع بسیار حائز اهمیت می باشند.


۶-بودجه :

شاید تعجب کنید ولی باید به اطلاعتان برسانم که ما مهمترین عامل تصمیم گیری را در انتهای این مقاله قرار داده ایم . واقعیت اینست که این مسئله بشدت روی انتخاب شما تاثیر خواهد گذاشت .لذاا ترجیح دادیم تا در انتها این موضوع را مد نظر قرار دهیم .البته خوشبختانه الان در بازار مبلمان اداری انواع محصولات با قیمتهای متفاوت یافت می شود و بالاخره با بودجه متناسب شما هم محصول دلخواه شاید پیدا شود .

نتیجه گیری :

با اینکه این مورد مهم است ولی هیچگاه در خرید مبلمان خانگی و اداری محصولات بدون گارانتی معتبر خریداری نکنید .معمولا بخصوص در صندلیها بعد از یک مدت ممکن است مکانیزم صندلی دچار مشکل شود حتما مسئله خدمات پس از فروش را در خرید محصولات مبلمان اداری در نظر داشته باشید.


 


 


فایده مبل ال


دسته: مقالات مبل – نمایش در صفحه داخلی


چیدمان مبلمان وکاناپه جداگانه در فضا شاید به نظر راحت تر از دکوراسیون وقرار دادن مبلمان یک تکه یا ال شکل باشد,اما مبلمان ال شکل مزیت هایی دارد که گاهی همین مزیت ها باعث برتری آن نسبت به مبلمان جدا می شود.


مبلمان ال به مبلمانی گفته می شود که از کنار هم قرار دادن تکه هایی از مبلمان از انواع تک دسته گرفته تا مبلمانی برای دراز کشیدن تشکیل می شود.مبلمانی چند منظوره که تقریبا در اتاق نشیمن با هر اندازه ای قابل استفاده است.مبل ال فضای راحت وزیادی را در اختیار شما قرار می دهد.مبل ال بهترین گزینه برای فضا های کوچک است.


مبلمان ال را بر اساس کاربرد مورد نیاز می توانید جابه جا کنید.به عنوان مثال فضایی برای دور هم جمع شدن خانوادگی یا حتی جای خوابی برای مهمان در نظر بگیرید.


مبلمان ال شکل می تواند به عنوان نقطه کانونی  اتاق نشیمن به حساب آید.در این حالت رنگی را برای دیوارها انتخاب کنید که اجازه دهد مبلمان ال در فضا بدرخشد.اگر می خواهید مبل ال شما نقطه کانونی اتاق نشیمن شما باشد, بهتر است رنگ دیوار با مبلمان ال شما متضاد باشد.


پارچه مبل ال را متناسب با فضای منزل خود انتخاب کنید.به عنوان مثال پارچه گلدار وشطرنجی متناسب با سبک روستیک است.به جنس پارچه توجه کنید اگربرای اتاق نشیمن استفاده می کنید از پارچه بادوام با رنگهای نسبتا تیره استفاده کنید.


مبلمان ال دارای انواع مبلمان ال ,گردوبیضی شکل ,مبلمان ال (وی) شکل و مبلمان ال (ال) شکل می باشد,شما با در نظر گرفتن فضای منزل خود می توانید یکی از انواع مبلمان ال را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که میز پذیرایی را متناسب با نوع مبل ال انتخاب کنید.برای مبلمان ال گردوبیضی شکل میز گرد وبرای مبلمان ال شکل و وی شکل میز مستطیل شکل استفاده کنید.حتما نباید میز پذیرایی بزرگ باشد,علاوه بر میز پذیرایی از میزهای عسلی نیز,می توان استفاده کرد.


 


 


مبل کلاسیک یا مدرن؟


دسته: مقالات مبل – نمایش در صفحه داخلی


دکوراسیون مبل کلاسیک یا مبل مدرن؟

اغلب ما، بار‌ها دیده‌ایم که افراد در خانه‌های خود تلفیقی نازیبا و نامتناسب از دو سبک «دکوراسیون سنتی با مدرن» یا «دکوراسیون کلاسیک با مدرن» را به کار می‌برند، بدون اینکه تعریف درستی ازز سبک‌ها و نحوه تلفیق درست آن‌ها با یکدیگر داشته باشند.

در بسیاری از این موارد، افراد اصلا در پی چیدمان دکوراسیونی تلفیقی نیستند و صرفاً بر اساس ناآگاهی و ناآشنایی با انواع سبک‌های دکوراسیون، چیدمان درست و نحوه صحیح تلفیق آن، اقدام بهه چیدمان چنین دکورهای نامناسبی می‌کنند.


خانه‌ای را در نظر بگیرید که از بیرون نمایی کاملا رومی دارد؛ یعنی خانه‌ای بزرگ با حجمی گسترده است؛ در واقع کلیت خانه با شمایی از سبک کلاسیک یا یکی از زیر شاخه‌های آن، مشاهده می‌شود.


حال در چنین فضایی بعضا دیده می‌شود که اهالی منزل یک دست مبلمان استیل یا مبلمان کلاسیک تهیه می‌کنند و برای فضای دیگری از خانه ترجیح می‌دهند از مبلمانی مدرن یا مبل راحتی استفاده کنند؛ در چنین حالتی میز ناهار خوری ممکن است کلاسیک یا مدرن تهیه شود یا در صورتی که فضا اجازه دهد دو میز، یکی کلاسیک و دیگری، مدرن برای سِت کردن با مبلمان منزل خریداری شود.


در چنین حالتی در بسیاری از اوقات دیده می‌شود که بنا بر سلیقه‌های متفاوتی که اعضای خانه دارند در هر گوشه از منزل طرح‌ها، گلدان‌ها، پارچه‌ها یا دیگر جزییات دکوری بدون در نظر گرفتن هارمونی سبک‌ها، انتخاب و استفاده می‌شود؛ یعنی عملا خانه، دیگر کاربرد یا ظاهر یک محیط مسکونی را ندارد و به فروشگاهی از انواع و اقسام عناصر دکوری در سبک‌های متفاوت و بعضا متضاد تبدیل می‌شود.


این‌ها همه به این خاطر است که افراد اولا درک درستی از نحوه دکوراسیون صحیح منزل ندارند، سبک‌ها و هارمونی آن‌ها را در کنار یکدیگر نمی‌شناسند و در زمان خرید برای دکور منزل، به نیاز واقعی فضای مسکونی خود توجه نمی‌کنند و تنها براساس «سلیقه آنی» اقدام به خرید می‌کنند.


مبل-مدرن


تلفیق سبک مبلمان

در عموم خانه‌های ایرانی که متراژی بین ۸۰ تا ۱۵۰ مترمربع دارند، ممکن است فرد تمایل داشته باشد دکوراسیون سنتی را بادکوراسیون مدرن تلفیق کند. اولین گام برای دکور صحیح منزل براساس اینن سلیقه، این است که فرد باید برای خود تعیین کند که از دو سبک گفته شده، کدام سبک باید غالب باشد؛ یعنی اینکه فرد می‌خواهد در یک محیط مدرن باشد و فاکتورهای کلاسیک را نیز در محیط مدرن خود تعیبیه کند یا برعکس.

دکوراسیون مبل کلاسیک و مبل مدرن در کدام متراژ؟


اگر با سبک‌ها آشنایی ندارید، بهتر است چرخی در عکس‌های موجود از نحوه دکوراسیون که در اینترنت هم می‌توان به آن دست پیدا کرد بزنید. از این طریق تصوری از اینکه از دکوراسیون مورد نظر خود چه انتظاری دارید یا چه دکوراسیونی را دوست دارید به دست می‌آورید.


به شناخت ناکافی خود از معنای لغات موجود در دکوراسیون مانند کلاسیک، مدرن یا مثلا نئوکلاسیک بسنده نکنید؛ شاید در ذهنتان تعریفی از هر کدام از این سبک‌ها باشد اما در لغت این تعریف کاملا با آنچه شما تصور می‌کنید متفاوت باشد.

پس از مشاهده تصاویر و به دست آوردن دید کافی در مورد آنچه می‌خواهیم، می‌توان تصور درستی از سبک‌ها هم به دست آورد. برای مثال ما با طی این مراحل و مشاهده حدود ۱۰ نمونه اجزایی دکوراسیون در بازار، به این نتیجه می‌رسیم که مثلا هر جا مجسمه در دکوری استفاده شده است به مذاق یا سلیقه ما خوش آمده است، که این در واقع می‌تواند نمادی از علاقه به سبک کلاسیک باشد، البته مجسمه‌های مدرن نیز وجود دارد که با تکمیل اطلاعات در این زمینه می‌توان بین آن‌ها تفاوت قائل شد.


یا مثلا از ۱۰ نمونه مبلمان یا دیگر اجزایی که فرد برای دکور خانه خود پسندیده است هفت نمونه مربوط به سبک کلاسیک و سه نمونه مربوط به سبک مدرن است که از اینجا می‌توان نتیجه گرفت سبک مورد علاقه و غالب برای این فرد، سبک کلاسیک است.


سلیقه کسانی که ناخودآگاه از محیط‌های تاریک و خلوت خوششان می‌آید بیشتر به سبک مدرن نزدیک است؛ ناآگاهی و بی‌اطلاعی افراد از تعریف صحیح سبک‌ها در دکوراسیون، باعث می‌شود حتی اغلب افرادی هم که برای دکوراسیون خانه خود از مهارت دکوراتورهای حرفه‌ای بهره می‌گیرند پس از پایان کار، با دکوری بسیار متفاوت و‌گاه متضاد از آنچه در منزل خود انتظار داشتند روبه رو شوند.

با انواع میز آباژور آشنا شوید

Lantaarn hanglamp, retro bamboe lampshade vogelnest kroonluchter creatief rotan hanglamp E27 hanglamp voor woonkamer slaapkamer restaurant café teahouse bar club 60cm

آباژور از وسیله هایی در دکوراسیون منزل است که دو کاربرد مختلف دارد. از آباژور می توان برای نور پردازی و روشن کردن بیشتر خانه و محیط به طوری که باعث زیبایی هر چه بیشتر خانه شود، استفاده کرد

همچنین با انتخاب یک آباژور هماهنگ با دکوراسیون و زیبا، می توانید محیط خانه خود را هر چه بیشتر زیبا کنید. اما آباژور به تنهایی نقشی ایفا نمی کند معمولا آباژور ها بر روی یک میز قرار می گیرند که به میز آباژور معروفند. میز آباژور باید متناسب با مبلمان منزل و سایر لوازم خانه انتخاب شود. این میز ها کارایی و مدل های متفاوتی دارند که بنابر هر یک از آنها قیمت یک میز آباژور تغییر خواهد کرد. در این مطلب تمامی نکات راجع به ویژگی ها و خرید یک آباژور مناسب را توضیح خواهیم داد.

 

انواع آباژور

قبل از خرید میز آباژور لازم است که با انواع آباژور در منازل آشنا شوید. آباژور ها در ابعاد و مدل های مختلفی تولید می شوند. آباژور ایستاده بیشتر مناسب فضاهای بزرگ و جادار است و جلوه خاصی به منزل می بخشد. این مدل آباژور به علت نور بیشتری که تولید می کند می تواند نقش تعیین کننده محیطی که در آن قرار می گیرد را ایفا کند و می توان رنگ لامپ آن را بسته به محل استفاده آن در منزل به دلخواه تغییر داد. نوع دیگر آباژور ها آباژو های رو میزی هستند که در شکل و طراحی های مختلفی عرضه می شوند و بیشتر مناسب مطالعه هستند. اگر می خواهید از آباژور رو میزی استفاده کنید پس باید در کنار آن به خرید میزآباژور هم فکر کنید تا میزی که انتخاب می کنید متناسب با سایر مبلمان منزل شما باشد. به عنوان مثال اگر از دکوراسیون کلاسیک استفاده می کنید میز آباژور کلاسیک مناسب منزل شما است.

 

ویژگی یک میز آباژور

در هنگام خرید میز آباژور چوبی باید از ویژگی یک میز آباژور چوبی آگاه باشید. اولین ویژگی یک میز آباژور مناسب کارایی چند کاره آن است.

شما می توانید از میز هایی استفاده کنید که کشودار و یا جادار بوده تا هم بتوان از آن میز به عنوان محلی برای قرار گرفتن آباژور استفاده کرد و هم به عنوان کنسول و محلی برای قرار دادن لوازمی چون بشقاب و چنگال و ... ویژگی دیگر میز های آباژور تنوع جنس و طراحی آن است که در تعیین قیمت میز آباژور هم بسیار تاثیر گذار است و در واقع عامل تعیین کننده است. توجه کنید قبل از خرید آباژور بهتر است که میز آن را انتخاب و خریدار کنید اما اگر این کار را نکردید نگران نباشید میز های آباژور در سبک های مختلف از کلاسیک و مدرن تا سلطنتی به وفور در بازار وجود دارند بطوریکه به راحتی خواهید توانست میزی متناسب با مبل های سلطنتی خانه تان پیدا و خریدار کنید.

 

جنس مناسب میز آباژور

میز های آباژور هم مانند سایر میز ها و لوازم منزل باید از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشند تا طول عمر بیشتر ی داشته باشند و بتوان مدت بیشتری از آنها استفاده کرد. میز های چوبی اگر از چوب های مرغوبی همچون گردو و راش ساخته شوند علاوه بر زیبایی و شکوهی که دارند از طول عمر بالایی هم برخوردارند. قیمت میز آباژور چوبی به خاطر تنوعی که در ساخت و طراحی دارند از بازه ی به نسبت وسیعی برخورداند و شما می توانید متناسب با بودجه ای که در اختیار دارید میزی را که بیشتر با دکوراسیون و منزل شما هماهنگ است و طول عمر و دوام بیشتری دارد خریداری نمایید. میز های چوبی ممکن است بر اثر حرارت و یا جابجایی دچار آسیب شوند برای حل این مشکل می توان از ترکیبی از چوب و ام دی اف استفاده کرد و این نکته را فراموش نکنید که همه لوازم چوبی قابلیت تعمیر و ترمیم را دارند.

 

تفاوت میز آباژور با کنسول

کنسول های چوبی در دو نوع عرضه می شوند به همراه آینه و یا بدون آینه. کنسول به همراه آینه معمولا در قسمت ورودی منزل و یا سرویس دستشویی، حمام و یا حتی اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. میز کنسول می تواند نقطه مرکز چیدمان مبلمان منزل شما باشد در حالی که میز آباژور معمولا در کنار صندلی های راحتی ، میز ناهار خوری و یا مبلمان منزل قرار می گیرند تا از نور آباژور برای مطالعه و یا نور پردازی منزل استفاده نمود. توجه داشته باشید که اگر فضای خانه شما کوچک است می توانید از بین میز کنسول و میز آباژور یکی را انتخاب کرده تا در هزینه و فضای خانه صرفه جویی کنید. میز های کنسول چوبی معمولا حجیم تر و جادار هستند و می توان از آنها برای قرار دادن ظروف و سرویس کارد و چنگال پذیرایی هم استفاده کرد در حالی که میز های آباژور معمولا به صورت ساده تر تولید و عرضه می شوند.

 

نکات مهم در هنگام خرید میز آباژور

اگر قصد خرید میز آباژور را دارید در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنید تا خرید مناسب و موفق داشته باشید. برای خرید یک میز آباژور بهتر است که ابتدا آباژور خانه تان را انتخاب کنید تا هماهنگی مناسبی بین میز و آباژور برقرار شود. توجه کنید که جنس میز آباژوری که انتخاب می کنید متناسب با نوع آباژور باشد به عنوان مثال اگر از آباژور کلاسیک و یا سلطنتنی استفاده می کنید میز های مدرن که از جنس شیشه و فلز و ... ساخته شده اند مناسب شما نیستند. اما نکته ای که خیلی در هنگام خرید باید به آن توجه کنید ابعاد میز آباژور است که در تعیین قیمت نیز آباژور هم تعیین کننده است. ابتدا هم فضای محل قرار گیری میز در منزلتان را مشخص کنید و سپس بر اساس فضایی که در اختیار دارید به دنبال میز آباژور مناسب بگردید. همچنین شکل و طراحی میزتان را متناسب با آباژوری که می خواهید بر روی آن قرار دهید انتخاب کنید به طوری که اگر از آباژوری با کلاهک گرد و ساده استفاده می کنید میز های گرد و اگر از آباژور با کلاهک استوانه ای استفاده می کنید میزهای مستطیلی مناسب شما هستند.

 

میز آباژور مدرن یا کلاسیک ؟

اگر از مبلمان و دکوراسیون مدرن استفاده می کنید برای تهیه آباژور رو میز بهتر است که انواع آباژور های مدرن را بررسی کنید. به همین ترتیب اگر از سبک کلاسیک پیروی می کنید و یا علاقه دارید آباژور و میز آباژور کلاسیک مناسب فضای منزل شماست. میز های آباژور کلاسیک معمولا از جنس چوب بوده و همانند سایر لوازم کلاسیک همراه با طراحی و جزئیات بیشتری در قسمت بدنه و یا پایه های آن می باشند. میز و آباژور های مدرن معمولا از جنس ام دی اف، فلز و یا پلاستیک هستند و از طرح و رنگ ساده در ساخت آنها استفاده شده است در حالی که همانطور که گفته شد میز های آباژور کلاسیک چوبی بوده و طراحی و منبت کاری زیادی بر روی آنها کار شده است. بطور کلی انتخاب بین میز آباژور کلاسیک و مدرن به سلیقه و فضای منزل شما بستگی دارد و همچنین با توجه به قیمت انواع میز آباژور، انتخاب آن باید متناسب با بودجه خرید شما باشد.

 

خرید میز از هیوا هوم

اگر قصد خرید اینترنتی میز آباژور را دارید پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی هیوا هوم می باشد.شما می توانید با وارد شدن به آدرس اینترنتی فروشگاه هیوا هوم به مجموعه ای کامل و متنوع از انواع میز دسترسی پیدا کرده و ویژگی های هر محصول را مشاهده کرده و اقدام به خرید خود نمایید.

شما می توانید با وارد شدن به صفحه مربوطه به هر محصول به راحتی مشخصات و قیمت آنها را مطالعه کرده و خرید اینترنتی بوفه، انواع میز و صندلی و مبلمان منزل خود را انجام دهید و در کمتر از سه روز ( در تهران ) ست مبلمان منزل خود را درب منزل در یافت نمایید همچنین همکاران ما در قسمت پشتیبانی آماده پاسخگویی و راهنمایی شما خریداران محترم را دارند. فراموش نکنید در صورتی که خرید شما بالای 10 میلیون تومان باشد ارسال آن به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.

 

نحوه تحویل از فروشگاه هیوا هوم

فروشگاه هیوا هوم  در سراسر کشور امکان تحویل رایگان برای سفارش های بیشتر از ١٠ میلیون تومان را دارد هیواهوم با فراهم آوردن شرایط ارسال سریع و رایگان به سراسر ایران لذت یک خرید متفاوت را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است و بابت حمل و تحویل کالای خریداری شده تا درب منزل هزینه‌ای از مشتریان ساکن تهران و دفتر باربری در شهرستان اخذ نخواهد کر. سفارش‌هایی که در روزهای کاری شنبه تا پنجشنبه تا ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر ثبت گردند، در همان روز ترتیب اثر داده خواهند شد و بین ساعت ۱۵ الی ٢٠ (درصورت موجودبودن کالا)  تحویل داده می‌شوند. سفارش‌هایی که پس از ساعات ذکر شده ثبت گردند در روز کاری بعد رسیدگی خواهد شد. هزینه ارسال کالا در شهر تهران تا درب منزل رایگان می‌باشد و در صورت نیاز و تمایل خریدار به بالابری محصول توسط راننده هیواهوم، این فرآیند متحمل هزینه شده و برعهده خریدار می‌باشد. توجه داشته باشید سفارش های کمتر از (١٠) میلیون تومان شامل هزینه خواهد شد.

منبع: https://bit.ly/3agcijB

طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ترفندهایی برای چیدمان

50 Chic Home Decorating Ideas - Easy Interior Design And Decor Tips To Try

طراحی دکوراسیون داخلی منزل، هماهنگ‌سازی اجزای داخلی خانه است که با هدف زیباتر شدن و ایجاد یک فضای گرم و دل انگیز در فضای خانه می باشد. خصوصا در خانه های کوچک و نقلی آپارتمانی امروزی با استفاده از طراحی درست دکوراسیون داخلی منزل می‌توان این فضا را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل، جلوه‌ گری آنها را بیشتر کرد.


نقل مکان به خانه های جدید همیشه برای افراد یک خانه پر از هیجان و جذابیت است، اما گاهی اوقات نحوه چیدمان دکوراسیون خانه تبدیل به یک دغدغه برای افراد آن خانه، خصوصا خانم خانه می شود و شما باید تصمیم بگیرید که وسایل خود را در محیط جدید و فضایی که مشاهده می کنید به چه نحوی چیدمان کنید تا یک فضای مناسب را فراهم بیاورید و طوری طراحی دکوراسیون خانه را انجام دهید که بازتابی از شخصیت و احساس و سلیقه شما باشد.


علاوه بر آن در این خانه احساس شادی و خوشحالی و راحتی داشته باشید. برای این کار شما نیاز دارید که نکات مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی منزل را بدانید و وسایل مختلف از جمله مبلمان و رنگ دیوارها و بافت آن ها را به خوبی انتخاب کنید تا در هماهنگی با یکدیگر باشند و با یک نقشه از پیش تعیین شده وسایل را درست در سر جای خود قرار دهید و مرحله به مرحله مثل یک طراح داخلی حرفه ای، کار طراحی و دیزاین منزل خود را انجام دهید.

دکوراسیون داخلی

اروپایی ها معتقدند که برای رسیدن به خط پایان شما باید اول از همه بدانید که به کجا می روید. پس با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن خود از خانه‌ای که مطلوب شماست می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را انجام دهید.


وقتی صحبت از خرید مناسب وسایل می شود معمولا خانم ها فکر می کنند باید اولین جایی که به آن مراجعه می کنند مغازه یا فروشگاه مبلمان باشد، اما بهتر است برای نقطه شروع فروشگاه مبلمان را انتخاب نکنید، زیرا اگر مبلمان خاصی نظر شما را جلب کند برای سایر انتخاب ها با محدودیت مواجه می شوید.


 درست است که شما نیاز به مبلمان دارید اما اگر انتخاب غلط داشته باشید در نهایت علاوه بر هدر رفتن هزینه، وقت و انرژی شما هم گرفته می شود. انتخاب های محدوده همیشه حس بدی به شما القا می کنند. پس همان طور که گفته شد یک نقشه کلی از دکوراسیون در نظر بگیرید و ببینید در کنار این مبل قرار است از چه نوع تلویزیون و میز تلویزیون و همچنین میزجلومبلی، پرده، فرش و وسایلی استفاده کنید. وقتی همه آنها را در ذهن مجسم کردید بعد اقدام به خرید کنید تا همه وسایل با ذهنیت قبلی و با خط مشی مشخص خریداری شوند.


حتما این وسایل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری نمایید زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که شما نتوانید چیدمان درست و اصولی در خانه داشته باشید و این اشتباه تا انتها ادامه خواهد داشت.


 اگر فکر می کنید که به خاطر سپردن طرح‌ها در ذهنتان کار دشواری است، کاغذ و قلم بردارید و نقشه کف خانه خود را روی آن به صورت دو بعدی بکشید و خیلی راحت با تعیین جایگاه قرارگیری وسایل یک ترسیمی از فضای خانه خود داشته باشید.


حتی در صورت نیاز ابعاد اتاق و قسمت های مختلف را در این نقشه قید کنید تا همه چیز به صورت اصولی و درست پیش برود.


گاهی اوقات با در نظر گرفتن تمام نکات اصولی نیازی ندارید که حتماً یک طراح داخلی به شما بگوید که چه چیزی را خریده و در کجا قرار دهید و شما هم می توانید به صورت کاملا حرفه ای این کار را انجام دهید.

اصول چیدمان منزل

یکی از حقه های جذاب در چیدمان دکوراسیون داخلی این است که شما تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید؟ آیا سبک سنتی را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا مدرن و یا تصمیم دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید؟ تعیین این فاکتور قبل از خرید چیدمان می تواند خیلی چیزها را تغییر دهد.


اگر ایده خاصی در ذهن خود برای چیدمان دکوراسیون دارید اصلا نیازی به نگرانی نیست، زیرا قبل از شما افراد  و گروه های زیادی دست به طراحی داخلی دکوراسیون منزل زده اند و شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای آن ها ایده بگیرید و با ترکیب ایده ها با خلاقیت و سلیقه خود طراحی جدیدی را خلق کنید.

با چه هدفی از دکوراسیون داخلی استفاده می کنیم؟

با این تفاسیر می‌توان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک دانش محسوب می‌شود و با استفاده از آن در مکان های مختلف می توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد. به طور مثال طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها و فروشگاه ها می تواند باعث جلب و جذب بیشتر مشتری شود. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان می‌شود و با احساس راحتی که در آنها ایجاد می‌کند راندمان کار را بالا میبرد . طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان ها باعث کاربردی تر شدن فضا، ایجاد یک محیط آرام برای کادر درمانی و بیماران می‌شود و در خانه های مسکونی یک فضای راحت، گرم و پر از آرامش و صمیمیت را فراهم می‌کند. همچنین در قسمت های عمومی مثل مترو و اتوبوس و غیره می‌توان باعث رفع نیاز افراد استفاده‌کننده شد.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

برای اینکه طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین نحو ممکن انجام شود، باید فاکتورهای مختلفی مد نظر قرار گرفته شود تا در نهایت با کمترین مشکل و سریع ترین و کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها بهترین و مثبت ترین تغییرات در فضای دکوراسیون داخلی خانه ها انجام شود.


یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می باشد، نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است. زیرا مبل ها در دکوراسیون داخلی خانه ها در این روزها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و عضو لاینفک دکوراسیون‌داخلی محسوب می شوند. پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی سبک و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد کنید.


از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی انتخاب قاب عکس ها و قاب های هنری متناسب با فضای خانه و روحیه ای است که در داخل خانه برقرار است. بهتر است هر تابلویی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می کنید در هماهنگی با سایر قسمت ها باشد.


از پارامترهای مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی مکان‌های مسکونی و سایر محیط ها باید به آن توجه شود، نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون می باشد؛ زیرا این نورپردازی می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود و اگر قرار است از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود، بهتر است در بهترین مکان ممکن قرار بگیرند و سبک شاخه های نوری با سبک کلی دکوراسیون منزل در تناسب و هماهنگی باشد و میزان نور در مکان های مختلف با توجه به نیاز هر قسمت باشد. همچنین رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضا انتخاب شود. برای پایین آوردن کنتراست نور می توانید از نورهای تو کار هم در قسمتهای مختلف مانند آشپزخانه استفاده کنید.

از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منازل پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون می باشد که این ویژگی بیشتر مخصوص خانه هایی با متراژ بالاست که شما باید فضای مختلف را پر کنید و قسمت‌های بزرگ را به قسمت های کوچک تر و کاربردی تقسیم کنید، که با استفاده از پارتیشن بندی این کار به راحتی انجام می‌شود.


 برای این کار بهتر است فضای ورودی را از پذیرایی جدا کرده و همچنین قسمت آشپزخانه را از ناهار خوری جدا کنید. همچنین با جداسازی راهرو و اتاق از پذیرایی به تفکیک هر چه بهتر قسمتهای مختلف خانه کمک کنید. این تقسیم بندی می تواند به افرادی که قصد تلفیق سبک های مختلف دکوراسیون را دارند هم کمک کند و در این شرایط می توان از سبک های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد.


رنگ آمیزی از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی منازل است و بیشترین فضای داخلی که جلوی دید هر مخاطب جلوه‌گری می‌کند دیوارها هستند و رنگ و بافتی که در دیوارهای یک خانه به کار میرود و همچنین طرحی که برای آنها در نظر گرفته شده تاثیر زیادی در طراحی و جذابیت فضا خواهد داشت. شما میتوانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب فضای خانه را بزرگتر جلوه دهید و یا باعث پوشش نواقص یک خانه شوید.

چه میز های ناهارخوری برای خانه شما مناسب است؟

میز ناهارخوری ازجمله وسایلی است که در مرکز اتاق غذاخوری شما قرارگرفته و جایی است که با مهمانان خود سرگرم صحبت می‌شوید و با خانواده غذا میل می‌کنید. هنگام خرید میز اینکه کدام مدل میز ناهارخوری را برگزینید بسیار حائز اهمیت است زیرا که این وسیله بیشتر از مبلمان خانه مورداستفاده قرار می‌گیرد، بنابراین نباید عجولانه انتخاب شود.

انواع میز ناهارخوری با شکل‌ها، جنس و سبک‌های متفاوت در بازار موجود می‌باشند که برای فضاهایی با سبک‌های مختلف ساخته‌شده‌اند. قبل از اینکه برای خرید یک میز ناهارخوری مناسب به بازار بروید باید چند فاکتور را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید، فضای مورداستفاده، جنس میز و متناسب بودن آن با دکوراسیون سایر قسمت‌های خانه ازجمله مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

سبک‌های متفاوت  میز ناهارخوری

مهم‌ترین نکته هنگام خرید میزهای ناهارخوری جدید سبک آن می‌باشد، برای انتخاب یک سبک مناسب باید از شیوه زندگی خود شروع کنید. با تعیین سبک می‌توانید زبان بصری لوازم و وسایل منزل خود را انتخاب کنید.  اینکه چطور و کجا می‌خواهید از میز ناهارخوری خود استفاده کنید یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب سبک مناسب برای میز ناهارخوری می‌باشد.


هنوز هم سبک سنتی یکی از شایع‌ترین سبک‌ها در میزهای ناهارخوری می‌باشد. این سبک از میز ناهارخوری اغلب با چوب حک‌شده و یا دارای ساختاری دقیق با قرینه‌هایی باشکوه است که این سبک را بی‌نظیر و قدرتمند می‌کند.

میز ناهارخوری با سبک مدرن ترکیبی زیبا از ابزار و زیبایی‌شناسی است که از قرن بیستم رشد خود را با خطوطی تمیز و زوایای تیز و فرورفتگی خاص سطوح، آغاز کرده است.

سبک‌های روستایی و یا طبیعی میز ناهارخوری از چوب‌های بدون رنگ در اشکال طبیعی ساخته‌شده‌اند که به‌صورت دستی روی آن‌ها حکاکی می‌شود و حس بودن در طبیعت و کلبه‌های چوبی را منتقل می‌کند.

ظاهر میزهایی با سبک صنعتی به‌ظاهر ابزارآلات کارخانه‌ها شباهت دارد که با فلزهای برهنه و اجسام چوبی با نگاهی هدفمند ساخته‌شده است.

برخی از انواع مدل میز ناهارخوری با تمرکز بر سادگی و کاربری و بدون زرق‌وبرق غیرضروری ساخته‌شده‌اند.

ظاهر طراحی‌های امروزی میز ناهارخوری می‌تواند طیف گسترده‌ای را شامل شود که به لحاظ معنایی ظاهر زندگی معاصر را به نمایش می‌گذارد. میزهایی با سبک معاصر می‌توانند با هر جنس و شکلی پیکربندی شوند.

 


 اندازه مناسب برای میز ناهارخوری

بسیار مهم است که میز ناهارخوری شما علاوه بر راحتی، متناسب با مقیاس اتاق غذاخوری شما باشد. مطمئناً نمی‌خواهید که میز ناهارخوری شما خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک باشد. اگر از دستورالعمل‌های اندازه‌گیری اولیه قبل از خرید میز پیروی کنید می‌توانید میزی متناسب با اتاق غذاخوری خود پیدا کنید.


اجازه دهید فاصله بین میز و دیوار ۲۴ سانتی‌متر باشد تا افراد بتوانند به‌راحتی بروی میز بنشینند و یا از آن بلند شوند.

اگر افراد قصد رفتن به پشت میز را دارند فاصله مجاز بین میز و دیوار باید ۳۸ سانتی‌متر باشد.

فاصله بین صندلی‌ها باید ۲۴ سانتی‌متر باشد تا آرنج افرادی که کنار هم نشسته‌اند هنگام غذا خوردن به هم نخورد.

حداکثر عرض میزهای ناهارخوری باید ۴۸ سانتی‌متر باشد، هرچه فضا بیشتر باشد مهمانان نمی‌توانند به همه‌چیز روی میز دسترسی داشته باشند و صحبت کردن برایشان دشوار می‌شود.

حداقل عرض میز باید ۳۶ سانتی‌متر باشد تا جایی برای قرار دادن غذا در وسط میز باقی بماند و افراد بتوانند به‌راحتی به غذا دسترسی داشته باشند.

حداقل عرض میز باید ۳۶ سانتی‌متر باشد تا جایی برای قرار دادن غذا در وسط میز باقی بماند و افراد بتوانند به‌راحتی به غذا دسترسی داشته باشند.

 


اگر فضای کافی برای میز ناهارخوری در اختیاردارید  بهتر است مدل میز ناهارخوری خود را بر اساس تعداد افرادی که معمولاً برای شام بروی میز می‌نشینند انتخاب کنید.

 


انواع میز ناهارخوری با اشکال مختلف

انتخاب شکل و مدل میز ناهارخوری در ایجاد یک فضای زیبا و راحت در خانه بسیار حائز اهمیت است. انواع میز ناهارخوری در اشکال مختلفی چون، مربع، مستطیل، دایره و اشکال دیگر توسط شرکت‌های تولیدکننده روانه بازار شده تا به تمام سلایق و نیازهای افراد پاسخ داده شود.


مستطیل: در میان انواع میز ناهارخوری که در بازار موجود می‌باشند میز مستطیلی شکل از شایع‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌ میزهای ناهارخوری است. این شکل از میز برای خانواده‌های چهارنفره بسیار مناسب است. این مدل میز ناهارخوری اغلب انعطاف‌پذیر هستند زیرا بسیاری از آن‌ها دارای قسمت تاشویی هستند که با باز شدن آن طول میز افزایش می‌یابد. انواع میز ناهارخوری مستطیلی که دارای کارآمدترین ویژگی‌ها هستند برای دکوراسیون‌های مدرن بهترین انتخاب می‌باشند.

مربع: ساده‌ترین طراحی برای یک میز ناهارخوری، شکل مربع است که بهترین انتخاب برای اتاق‌های مربعی نیز می‌باشد. زمانی که تعداد مهمانان شما کم است انتخاب میز مربعی بسیار هوشمندانه است زیرا میز بزرگ فضای زیادی از خانه شمارا اشغال خواهد کرد. میزهای ناهارخوری مربعی شکل برای رستوران‌های کوچک و فضاهای جمع‌وجور نیز قابل‌استفاده خواهد بود. می‌توانید دو میز ناهارخوری مربعی شکل را کنار هم قرار داده تا برای موارد خاص یک میز ناهارخوری مستطیلی داشته باشید.

دایره: میزهای گرد برای اتاق‌های کوچک خصوصاً اتاق‌های مربعی شکل بسیار کاربرد دارند.  میزهای دایره‌ای امکان تغییر موقعیت صندلی را فراهم کرده و محیطی دنج و صمیمی ایجاد می‌کنند بنابراین برای مهمانی­هایی با گروه‌های کوچک بهترین مدل هستند. میز ناهارخوری دایره‌ای بزرگ می‌تواند احساس دور بودن را برای افراد دور میز ایجاد کند. برای افزایش اندازه میز دایره‌ای شکل می‌توان مدل‌های تاشوی آن را انتخاب کرد که در صورت لزوم می‌توانند به شکل بیضی تغییر شکل دهند و امکان پذیرایی از افراد بیشتری را ممکن می‌سازد.

در چیدمان ترکیبی مبل ها در کنار هم به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

آیا می شود مبل استیل و راحتی کنار هم چیدمان کرد؟

انتخاب و چیدمان مبلمان منزل در صورتی که همراه با کمی خلاقیت و استفاده از ترکیبی از انواع مبل ها و صندلی ها باشد علاوه بر این که زیبایی و دکوراسیون شیک تری به همراه دارد راحتی بیشتری را نیز برای افراد خانواده مهیا می کند. به همین دلیل است که می خواهیم در مورد چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم صحبت کنیم. ممکن است شما یک ست مبل راحتی در منزل داشته و تمایل داشته باشید که برای پذیرایی از مهمانهای خود نیز یک ست مبل استیل یا سلطنتی خریداری نمایید و یا بالعکس. اما برای این که بتوانید هارمونی و هماهنگی را در دکوراسیون داخلی منزلتان رعایت کرده و با اضافه کردن یک ست مبلمان ناهماهنگ سبب شلوغی و احساس عدم تناسب در سالن پذیرایی نشوید بهتر است برای انتخاب درست و چیدمان هماهنگ آن ها به مواردی که در ادامه شرح داده می شود توجه کنید.

چرا بهتر است مبل استیل و مبل راحتی را با هم در دکوراسیون گنجاند؟

مبل استیل و یا مبل سلطنتی جلوه ای لوکس به چیدمان خانه شما می بخشد و برای پذیرایی از مهمان های خاص شما می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالی است که افراد کمتری ترجیح می دهند که در استفاده های روزمره به طور دائم از این مبل ها برای استراحت یا تماشای تلویزیون و یا حتی دورهمی های دوستانه استفاده کنند. شاید به این دلیل است که معمولا در کنار مبل استیل مبل راحتی نیز برای استفاده روزمره در نظر گرفته می شود. بنابراین در صورتی که فضای اتاق نشیمن شما به اندازه کافی بزرگ است بهتر است بخشی را برای چیدمان مبل استیل به منظور استفاده در مهمانیها و بخشی را برای چیدمان مبل راحتی برای استفاده روزمره افراد خانواده اختصاص دهید. به این ترتیب چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم ترکیبی از زیبایی و راحتی در کنار هم را برای شما مهیا خواهد کرد.

نکات قابل توجه هنگام چیدمان مبل های استیل و راحتی در کنار هم

نکات قابل توجه هنگام چیدمان مبل های استیل و راحتی در کنار هم
نکات قابل توجه هنگام چیدمان مبل های استیل و راحتی در کنار هم

برای این که بدانیم در فضای سالن پذیرایی خود چگونه مبلمان را بچینیم باید ابتدا تصمیم بگیریم که می خواهیم کدام بخش از سالن را برای پذیرایی از مهمان هاب رسمی و در واقع چیدمان مبل استیل و کدام بخش را برای دورهمی های خانوادگی و برای چیدمان مبلمان راحتی در نظر بگیریم. به طور معمول بخش بالایی سالن را به عنوان بخش پذیرایی در نظر می گیرند. معمولا ترجیح داده می شود مبل های استیل در نزدیکی پرده ها قرار بگیرند تا از زیبایی پرده به صورت هماهنگ با بخش رسمی تر سالن پذیرایی نیز استفاده شود. اغلب مبل های استیل در ست های 9 نفره در بازار به فروش می رسند و با توجه به این که حجم بزرگتری از مبل های راحتی دارند به فضای بزرگ تری احتیاج خواهند داشت که هنگام چیدمان باید به این موضوع توجه کرده و فضای مورد نیاز را در نظر بگیریم.

بخش دورهمی های صمیمانه و خانوادگی

معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی بخشی از اتاق نشیمن که تلویزیون قرار می گیرد را برای دورهمی ها و گفتگوهای خانواده و یا دوستان صمیمی انتخاب کرده و مبل های راحتی را در آن قسمت می چینند. مبل های راحتی معمولا در ست های 7 نفره تولید می شوند. در برخی از سالن های پذیرایی اجزای دیگری را نیز می توان برای تعیین نوع چیدمان در نظر گرفت. برای مثال شومینه یکی از عناصری است که می توان برای تعیین چیدمان مبل راحتی یا استیل از آن استفاده کرد. در فصل های سرد در صورتی که افراد خانواده تمایل به استفاده از شومینه دارند معمولا معقول تر است که چیدمان مبلمان راحتی را در کنار شومینه انجام داد و در برخی فصل ها که نیاز به گرمای شومینه نیست و فقط می توان از آن به عنوان عنصر دکوراتیو استفاده کرد چیدمان مبل استیل در اطراف آن انجام می شود.

هماهنگی در انتخاب رنگ مبلمان

هماهنگی در انتخاب رنگ مبلمان
هماهنگی در انتخاب رنگ مبلمان

بهتر است رنگ و پارچه ای که برای هر ست در نظر می گیرید همخوانی داشته باشند. این اصلا به این معنی نیست که هردو همرنگ باشند چرا که در آن صورت نیز دکوراسیون شما دچار یکنواختی شده و احساس خوبی منتقل نمی کند. بنابراین بهتر است در دکوراسیون کلی و انتخاب رنگ مبلمان یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کرده و یک یا دو رنگ دیگر را به صورت ترکیبی با آن استفاده کنید. استفاده و ترکیب با رنگ های خنثی مثل خاکستری و یا کرم همیشه از بهترین گزینه ها برای یکی از رنگ های زمینه ای مبلمان و دکوراسیون شما است. تا حد امکان سعی کنید رنگ مبل ها و مدل آنها را طوری انتخاب کنید که از شلوغ شدن اتاق پذیرایی جلوگیری شود. وسایل دیگر مثل پرده و فرش نیز مهم هستند و بهتر است هماهنگ با مبلمان و رنگهای اصلی دکوراسیون شما باشند.

هماهنگی در بافت پارچه

بافت و طرح پارچه های مبل ها می تواند متفاوت بوده در حالی که رنگ آن ها یکسان است و یا دارای بافت و طرح یکسان با رنگی متفاوت باشند. درواقع فقط عنصر رنگ در ایجاد هماهنگی مطرح نیست و لازم است تا بافت پارچه هایی که برای هر دو سرویس مبل راحتی و استیل در نظر می گیرید هماهنگی داشته باشند در این صورت توانسته اید به طور زیرکانه ای فضای ساده تر و شیک تری در دکوراسیون خود ایجاد کرده و در چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم تناسب و زیبایی را توامان داشته باشید.

رعایت فاصله و فضای خالی

رعایت فاصله و فضای خالی
رعایت فاصله و فضای خالی

در صورتی که از دو ست مبل استفاده می کنید و می خواهید در اتاق پذیرایی و نشیمن خود چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم را داشته باشید بهتر است هنگام چیدمان، بین دو ست فضایی خالی در نظر بگیرید تا جدا بودن آن ها از یکدیگر مشخص شده و جلوه بهتری داشته باشد. رعایت اصول فنگ شویی در چیدمان دو ست در کنار هم سبب می شود که احساس راحتی بیشتری هنگام استفاده از آن ها داشته باشید. برای مثال باید راه دسترسی برای نشستن روی همه مبل ها را در نظر گرفته و علاوه بر این نزدیکی میزها برای پذیرایی را نیز در نظر بگیرید. در صورتی که فضای کافی در سالن پذیرایی خود در اختیار دارید بهتر است مبل ها کمی با فاصله از دیوار قرار دهید.

چیدمان دو ست روبه روی هم

قطعات هر ست معمولا روبه روی هم چیده می شود و فضای مجزایی به شکل گرد یا مربع ایجاد می کند اما بهتر است هر دو ست نیز تا حد امکان روبه روی هم باشند تا در صورتی که تعداد مهمان ها زیاد بود بتوان از مبل های راحتی نیز استفاده کرد. این کار استفاده از فضای خانه شما را بهبود می دهد و ارتباط افراد با یکدیگر را سهولت می بخشد. مبل های راحتی انواع مختلفی دارند برای مثال از مبل ال نیز می توان به عنوان راحتی در کنار مبل های استیل استفاده کرد و همان طور که قبلا عنوان شد می توان آن را به صورت مجزا روبه روی تلویزیون قرار داد و یا برای ایجاد فضایی پیوسته روبه روی مبل های استیل چیدمان کرد. نکته ای که باید رعایت شود انتخاب بافت و رنگ پارچه مبل هماهنگ با مبل استیل و دکوراسیون دیگر است.

چیدمان مستطیلی مبل ها

چیدمان مستطیلی مبل ها
چیدمان مستطیلی مبل ها

یکی از متداول ترین روش ها برای چیدمان مبل کلاسیک و یا مبل استیل در کنار یک ست مبل راحتی، چیدمان مستطیلی است. در این چیدمان مبل استیل در بخش بالای سالن پذیرایی قرار گرفته و مبل راحتی در بخش پایینی آن طوری قرار می گیرد که به طور کلی هر دو ست روبه روی هم بوده و یک فضای مستطیلی ایجاد کنند. ایجاد تفکیک بین این دو ست می تواند توسط برخی وسایل دکوری و یا گلدان های بزرگ انجام شده که به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک می کند.

ایجاد فضاهای جداگانه

در برخی از طراحی ها معمولا ست مبل راحتی به صورت بسته روبروی تلویزیون قرار می گیرد و یک بخش جداگانه برای دورهمی صمیمانه افراد خانواده و تماشای تلویزیون ایجاد می کند. در این حالت در کنار آن نیز با فاصله ی مناسبی می توان ست مبلمان استیل را به صورت گرد یا مربعی چیدمان کرد که در این بخش نیز یک فضای جداگانه برای مهمانی های رسمی تر ایجاد می شود. این سبک از چیدمان جذابیت های خاص خود را در دکوراسیون داخلی ایجاد کرده و یک سبک از چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم به شمار می رود. برای بهبود دکوراسیون هربخش می توان از وسایل دکوراتیو متناسب با آن ها استفاده کرد. آباژورها، تابلوها و کنسول ها می توانند در این راستا به شما کمک کنند. میز ناهار خوری را نیز با توجه به سبک آن در کنار هربخش از این فضا می توانید قرار دهید.

استفاده از فرش های جدا

استفاده از فرش های جدا
استفاده از فرش های جدا

بهتر است برای هر بخش از یک فرش جداگانه متناسب استفاده کنید برای مثال از دو فرش 6 متری برای وسط هر ست مبل می توانید در نظر بگیرید. در صورتی که چیدمان گرد دارید استفاده از فرش گرد نیز یک تنوع و خلاقیت در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود.

چیدمان ترکیبی مبلمان

اگر می خواهید در چیدمان سرویس مبلمان خود کمی خلاقیت به خرج دهید و آن ها را به صورت تلفیقی و یا ترکیبی در کنار هم بچینید، بهتر است در مورد چگونگی ترکیب و مطابقت مبلمان مانند یک طراح دکوراسیون حرفه ای عمل کنید. هنگام ترکیب مبلمان، ارتفاع و عمق مبل ها باید برابر باشد. شکل، رنگ، پارچه و یا ارتفاع پشت مبلمان را برای ظاهری منسجم با هم مطابقت دهید. به این ترتیب با رعایت یک سری نکات می توانید کمی تفاوت ایجاد کرده و چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم را به صورت ترکیبی اجرا کرد. در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن دو ست کامل مبل در کنار هم ندارید نیز می توانید از یک نیم ست به صورت ترکیبی با ست دیگر استفاده کنید. البته باید نکات مربوط به انتخاب و چیدمان آن را حتما مد نظر داشته باشید.

نکات قابل توجه در چیدمان ترکیبی مبلمان کنار هم

در صورتی که به هر دلیلی از جمله کوچک بودن فضا، تمایل دارید چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم را به صورت ترکیبی انجام دهید باید در انتخاب مبل ها دقت کافی را داشته باشید تا با هم هماهنگ باشند. بهترین روش برای ترکیب مبلمان مجموعه های مختلف تهیه مبل هایی است که از نظر مقیاس بسیار شبیه به هم هستند. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع و عمق برای هر مبل تقریباً یکسان است در این صورت شما بیش از نیمی از مسیر را طی کرده اید. برای اطمینان از اینکه ترکیب مبلمان به طور صحیح در خانه اجرا می شوند باید قطعات مبل ها حداقل دارای دو مورد یکسان از این سه ویژگی باشند: شکل یا سبک، رنگ یا پارچه، ارتفاع پشت. گاهی ممکن است سرویس ناهار خوری شما با مبلمان ست نباشد اما بهتر است از نظر دو مورد از سه ویژگی مذکور با آن هماهنگ باشد.