چه رنگ چوبی برای مبل استیل مناسب است؟

ست کردن رنگ پارچه مبل با جدید ترین رنگ های چوب مبل استیل

مبلمان سلطنتی که از آن تحت عنوان مبل استیل نیز نام برده می شود از انواع مبل هایی است که در خانه های لوکس و مجلل بیشتر به چشم می خورد. این نوع مبلمان در صورتی که با هارمونی رنگی مناسبی انتخاب شوند می توانند جلوه ای شیک و زیبا را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کنند. اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته اید که یک ست مبلمان استیل برای منزل خود تهیه کنید و یا این که تمایل دارید برای تغییر رنگ چوب و پارچه مبلمان قدیمی خود اقدام کنید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید با توجه به تغییر ترند در حال حاضر جدیدترین رنگ چوب مبل استیل چیست و چه رنگ هایی بیشتر مورد توجه هستند. بنابراین از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی رنگ های پرطرفدار برای چوب و پارچه مبلمان استیل بپردازیم.

انواع رنگ های چوب مورد استفاده برای مبلمان استیل

جنس و رنگ چوب در مبلمان استیل بسیار اهمیت دارد زیرا نقش بزرگی در ظاهر مبل و جذابیت آن بازی می کند. دسته های مبلمان استیل به همراه چارچوب و تاج آن از چوب ساخته می شوند. هرچه مرغوبیت چوب بیشتر باشد ایجاد طرح، نقش و منبت کاری های زیبا روی آن امکان پذیرتر خواهد شد و دوام و ماندگاری مبلمان نیز افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، رنگ چوب نیز می تواند به بهتر نشان داده شدن نقش و نگار های منبت کاری کمک کند. بنابراین هنگام بررسی کردن جدیدترین رنگ چوب مبل استیل در بازار باید علاوه بر زیبایی به نکات ریزی که سبب ایجاد جلوه بهتر در آن می شود نیز توجه کنید.

رنگ های روشن چوب

رنگ های روشن چوب
رنگ های روشن چوب

رنگ های روشن را می توان جدیدترین رنگ چوب مبل استیل به شمار آورد. اخیرا استفاده از این رنگ ها در مبلمان استیل و سلطنتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و این به دلیل ویژگی هایی است که این رنگ چوب در مبلمان سلطنتی ایجاد می کند. از جمله رنگ های روشنی که امروزه در مبلمان سلطنتی و استیل بسیار مورد توجه هستند می توان به رنگ های استخوانی، نقره ای، سفید، صدفی و فیلی اشاره کرد. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می شود.

دلبازتر شدن اتاق نشیمن

مبلمان سلطنتی که دارای چوب به رنگ های روشن هستند، فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می دهند. با توجه به این که این مبلمان به طور معمول در سایزهای بزرگ ساخته می شوند و حجم زیادی را در اتاق نشیمن اشغال می کنند، روشن بودن رنگ چوب و همین طور پارچه آن ها می تواند تا حد زیادی این مورد را تعدیل کرده و از شلوغی فضا کم کند. به این ترتیب با کاربرد این رنگ ها برای چوب مبلمان سلطنتی می توان اصول فنگ شویی را نیز رعایت کرد.

امکان ست کردن پارچه با رنگ های متنوع

امکان ست کردن پارچه با رنگ های متنوع
امکان ست کردن پارچه با رنگ های متنوع

یکی از ویژگی های بزرگ استفاده از رنگ های روشن برای چوب این است که به راحتی با پارچه های رنگی مختلف و حتی پارچه های خاص هماهنگ می شود. با توجه به این که امروزه افراد انتخاب های جسورانه تری در انتخاب رنگ مبلمان منزل خود انجام می دهند و مثل گذشته فقط در پی رنگ های با طیف کرم و قهوه ای نیستند، استفاده از رنگ های چوب روشن در کنار این رنگ ها جلوه مناسب تری خواهد داشت. رنگ هایی مثل سبز، آبی، آجری، ارغوانی از جمله رنگ هایی هستند که در سال های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و افراد تمایل دارند تا دکوراسیون اتاق نشیمن خود را با رنگ هایی کمی متفاوت تر طراحی کنند. رنگ طوسی یا خاکستری تیره و روشن نیز یکی از رنگ های پرطرفدار برای پارچه مبلمان است که با چوب سفید یا استخوانی بسیار همخوانی دارد.

ایجاد سایه روشن در چوب های با رنگ روشن

یکی دیگر از ویژگی های رنگ های چوب روشن برای مبلمان سلطنتی این است که استفاده از این رنگ ها کمک می کند تا طرح چوب و منبت کاری های آن بیشتر خود را نمایان کند علاوه بر این ایجاد سایه روشن روی آن ها جلوه بیشتری خواهد داشت. برای ایجاد سایه روشن می توان از ترکیب رنگ های نقره ای و یا طلایی نیز کمک گرفت. شما می توانید مبلمان سلطنتی با رنگ های روشن با طرح ها و پارچه های متنوع را در فروشگاه اینترنتی مبلمان منزل مشاهده کرده و با اطمینان از کیفیت آن ها خرید خود را انجام دهید.

رنگ چوب طلایی

رنگ چوب طلایی
رنگ چوب طلایی

رنگ طلایی برای چوب، اگرچه جزء جدیدترین رنگ چوب مبل استیل محسوب نمی شود اما از گذشته های دور تاکنون، در همه زمان ها طرفداران خود را داشته است. مبلمان استیل یا سلطنتی با رنگ چوب طلایی دارای زرق و برق زیادی است به ویژه اگر با سایر وسایل موجود در اتاق نشیمن هماهنگ باشد می تواند یک دکوراسیون فوق العاده لوکس و با شکوه ایجاد کند. امروزه بسیاری افراد علاقه مند به این نوع رنگ چوب برای مبلمان استیل خود هستند زیرا تمایل دارند دکوراسیون اتاق نشیمن منزلشان جلوه ای لوکس و مجلل داشته باشد. هماهنگی رنگ پارچه با چوب طلایی اصلا سخت نیست و برای آن می توان طیف های متنوعی در مورد رنگ و طرح پارچه را انتخاب کرد. از پارچه های با تناژ کرم و قهوه ای گرفته تا انواع رنگهای دیگر مثل سورمه ای، زرشکی و غیره به خوبی با این رنگ چوب همخوانی دارند.

رنگ های طیف قهوه ای

رنگ های طیف کرم و قهوه ای اگرچه جزء دسته جدیدترین رنگ چوب مبل استیل محسوب نمی شوند اما این رنگ ها که شامل جمله فندقی، گردویی و غیره می شوند از جمله رنگ هایی هستند که از گذشته تا به حال بسیار مورد توجه و مورد استفاده بوده اند و در واقع در مبلمان کلاسیک بسیار استفاده می شده اند و هم چنان نیز جذابیت خود را دارا هستند. این رنگ چوب ها نیز با پارچه های با رنگ های متنوع قابل هماهنگی هستند از جمله پارچه های با طیف قهوه ای، قرمز و یا پارچه های روشن تر.

رنگ های با تناژ قرمز

رنگ های با تناژ قرمز
رنگ های با تناژ قرمز

رنگ های با تناژ قرمز نیز در دسته جدیدترین رنگ چوب مبل استیل قرار نمی گیرند زیرا خیلی جدید نیستند و از گذشته ها مورد استفاده قرار می گرفته اند. این رنگ ها نسبت به سایر رنگ ها مثل کرم و قهوه ای کم تر طرفدار دارند و در دکوراسیون های خاص مورد استفاده قرار می گیرند زیرا ست کردن آن ها با وسایل دیگر منزل معمولا کمی دشوار است. رنگ بلوطی را می توان در دسته این رنگ چوب قرار داد.

چگونه پارچه مبل را متناسب با رنگ چوب انتخاب کنیم؟

در بین رنگ هایی که در دسته جدیدترین رنگ چوب مبل استیل قرار می گیرند، چوب های مبلمان به رنگ های روشنی مثل صدفی، نقره ای، سفید و غیره دست شما را برای انتخاب پارچه با رنگ و طرح دلخواهتان باز می گذارند. این رنگ ها تا حدودی خنثی هستند و به راحتی با انواع پارچه ها ست می شوند. پارچه های با زمینه روشن و با طرح های رنگی و هم چنین پارچه های دارای بافت های طلایی و نقره ای برای مبلمان استیل و سلطنتی در خانه های امروزی بسیار مناسب و جذاب هستند. رنگ سربی نیز یک رنگ جذاب برای چوب مبلمان سلطنتی است که کم تر استفاده شده و معمولا با پارچه های طوسی کمی روشن تر ست می شود.

توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی

توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی
توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی

توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی و استیل بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که چوب به کار رفته در تاج و دسته مبل ها دارای طرح و نقش و منبت کاری زیادی است بهتر است پارچه ای که برای آن انتخاب می کنید طرح و نقش کم تری داشته و ساده تر باشد و بالعکس. این نکته از شلوغی بیش از حد در ظاهر مبل شما جلوگیری می کند.

انواع پارچه های مناسب برای مبلمان سلطنتی

پارچه های مبلمان سلطنتی معمولا متفاوت از پارچه های دیگر مبلمان هستند. این پارچه ها بافت محکم تری داشته و معمولا دارای طرح و نقش هستند. طلایی یا زربافت یکی از رنگ های پرکاربرد در این نوع پارچه ها است که به خوبی با انواع رنگ چوب مبلمان سلطنتی نیز ست می شود. از انواع این پارچه ها می توان به پارچه های شانل و کریستال اشاره کرد. شاید جالب باشد که بدانید سهم زیادی از پارچه های نفیس مورد استفاده در تولید مبلمان سلطنتی در داخل کشور و در شهر یزد تولید می شود.

استفاده از وسایل دکوراتیو لوکس

استفاده از وسایل دکوراتیو لوکس در کنار مبل سلطنتی کمک می کند تا چیدمان و طرح و رنگ مبلمان جلوه بیشتری پیدا کند. معمولا از تابلوهای هنری و نفیس با ابعاد قابل توجه در کنار این مبلمان استفاده می شود. بنابراین بهتر است توجه داشته باشید که این که چگونه مبلمان را بچینیم و از چه وسایلی در کنار آن ها استفاده کنیم بسیار نکته مهمی است که می تواند دکوراسیون اتاق نشیمن شما را جذاب تر کند. پرده ها و فرش ها را فراموش نکنید و در انتخاب رنگ و نقش آن ها نیز دقت نمایید.

منبع: چه رنگ چوبی برای مبل استیل مناسب است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد