نکاتی برای انتخاب بهترین مبلمان برای خانه شما

How to Choose Furniture for Your Home – How to Pick Furniture

از جمله مواردی که قبل از خرید مبلمان باید مورد توجه قرار گیرند به شرح زیر میباشند:

برنامه ریزی

قبل از خرید مبلمان بهتر است یکسری معیارها را مد نظر قرار داده و خرید خود را طبق آنها صورت دهید. برنامه ریزی قبل از خرید مبلمان از پرداخت هزینه های گزاف و صرف وقت اضافی جلوگیری میکند و مانع از پشیمانی بعد از خرید خواهد شد.


هدف از خرید مبلمان

اینکه چه نوع مبلمانی میخواهید و برای چه منظور و تا چه مدت میخواهید از آن استفاده کنید بسیار حائز اهمیت است. آیا برای مدت کوتاهی میخواهید از آن استفاده کنید یا قرار است چندین سال در خانه شما حضور داشته باشند؟ هدف از خرید مبلمان را مشخص کنید تا انتخابی درست داشته باشید.


کاربرد مبلمان

در صورتی انتخابی سریع و راحت خواهید داشت که بدانید مبلمان قرار است توسط چه افرادی و برای چه کاری مورد استفاده قرار گیرد. اگر در خانه خود کودک دارید سعی کنید پارچه های محکم و قابل شستشو را برای مبلمان خود انتخاب نمائید. به یاد داشته باشید که تعیین هدف استفاده از مبلمان امری کاملاً ضروری است.


متراژ فضای مورد نظر

قبل از اقدام به خرید مبل باید متراژ فضای مورد نظر را در نظر بگیرید. میتوانید پلان کف اتاق را روی کاغذ ترسیم کنید، سپس انواع چیدمان مبل را روی آن امتحان نمائید تا بتوانید نحوه چیدمان مبل و مکان قرارگیری آن را مشخص کنید. علاوه بر آن به مواردی نظیر عرض راه پله ها، عرض درب ورودی و متراژ راهروها دقت کنید. مبلمانی را انتخاب کنید که جا به جایی آن راحت بوده و سایز آن متناسب با فضای منزل شما باشد.


تعیین بودجه

ابتدا بودجه خود را مشخص کنید، سپس با توجه به آن اقدام به خرید مبل کنید. ممکن است بخواهید یک مبل باکیفیت و گران را خریداری کنید که سالیان سال بدون آسیب باقی بماند یا یک میز کودک که پس از مدتی غیر قابل استفاده میشود را انتخاب نمائید. قاعادتاً هر مبلمانی قیمتی متفاوت دارد، پس عاقلانه پیش روید.


انواع مبل

در کل مبلمان در دو نوع اصلی مبلمان روکش دار و مبلمان موردی تولید و به بازار عرضه میشوند. در مبلمان روکش دار یک پوشش نرم برای نشستن تعبیه شده که برای افزایش حالت ارتجاعی در آن فنر کار میگذارند. از جمله این مبلمان میتوان به کاناپه ها و مبل های راحتی دارای بالشتک اشاره نمود. در مقابل، مبلمان موردی فاقد بالشتک برای نشستن هستند. هر کدام از این مبل ها اصولاً از چوب سخت یا چوب نرم ساخته میشوند. چوب درختانی مانند گردو، بلوط، افرا، ماهون، ساج، سدر و گیلاس جزء چوب سخت و چوب درختانی نظیر ماموت، سدر، صنوبر و کاج جزء چوب نرم میباشند. قیمت مبلمانی که از چوب نرم ساخته میشوند گران تر از چوب سخت هستند. چوبی که در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار میگیرد باید کیفیت بالایی داشته باشد. چوب در حکم چهارچوب مبل شماست، بنابراین باید آن را به درستی انتخاب کنید. یکی از بهترین چوب هایی که میتوان برای ساخت مبل استفاده نمود چوب روس است و روکش ملچ اتریش نیز تضمین کننده زیبایی و دوام مبلمان خواهد بود.

قاب اصلی نشیمن

قاب مبلمان نقشی اساسی در تعیین قیمت مبلمان دارد. جنس این قاب ها از استیل، لمینت، پلاستیک فشرده و چوب های سخت است. قاب اصلی مبلمان را نمیتوان از بیرون مشاهده کرد. اگر میخواهید آن را تست کنید به مبل فشار بیاورید. اگر قاب را حس کردید مطمعن شوید که این مبلمان را پس از مدتی استفاده باید دور بیندازید.


جنس پارچه

پارچه های درون مبلمان، دور دوزی ها، پدهای نشیمن و فنرهایی که در مبلمان به کار میروند جنس های متفاوتی دارند و میزان سفتی یا راحتی مبل را تعیین میکنند. در اکثر مبلمان از فنرهای دو سر مخروطی، فنرهای ساده و فنرهای مارپیچی و زیگ زاگی کویل که توسط یک گیره بهم متصل هستند، استفاده میشود. درون مبلمان نیز با فوم پلی اورتان، پلی استر و پارچه پر میشود. فوم پلی اورتان وزن سبکی دارد و مقاومت آن بالا بوده و در برابر بید آسیب نمیبیند. کیفیت این فوم ها متفاوت است و نوع متراکم آنها دارای اورتان بیشتری میباشد و باکیفیت تر است. برای روکش مبلمان نیز پارچه های مصنوعی و طبیعی مورد استفاده قرار میگیرند. جنس روکش مبلمان بر قیمت آن اثرگذار است و هر چه پارچه جنس و کیفیت بهتری داشته باشد، قیمت مبل گران تر خواهد بود. بنابراین در انتخاب مبلمان به جنس روکش و مواد به کار رفته در آن نیز توجه کنید.


مکان خرید

امروزه مراکز متعددی برای خرید مبلمان وجود دارند که خریداران با مراجعه به آنها و مقایسه قیمت ها میتوانند مبلمان ایده آل خود را خریداری نمایند. در هنگام خرید به کیفیت محصولات فروشگاه و گارانتی ارائه شده دقت کنید. اصولاً خرید از تولیدی های مبلمان ارزان تر از فروشگاه های لوکس است اما این نوع خرید مشمول خدمات پس از فروش نمیباشد.


در کل نکاتی که در هنگام خرید مبلمان باید مورد توجه قرار دهید شامل موارد زیر میباشند:


قبل از اقدام به خرید مبل حتما برنامه ریزی کنید.

بودجه خود را تخمین بزنید و تا آخر خرید خود را طبق آن انجام دهید.

از مبلمان های مختلف دیدن کنید و از انواع مدل ها آکاه شوید.

از کیفیت مبلمان و طول عمر آن اطمینان حاصل کنید.

هیچ‌گاه برای یک فضای رسمی، مبل راحتی و برای یک فضای اسپرت و راحت، مبل رسمی خریداری نکنید.

سایز مبلمان را متناسب با متراژ خانه خود انتخاب کنید. مبلمان بزرگ‌ در خانه مشکلات زیادی برای شما فراهم میکند.

مناسب ترین مبلمان برای دکوراسیون منزل

Mobilia Amsterdam

توجه به تزیینات فضا برای انتخاب مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

برای این که شاهد هماهنگی خوبی میان تمام اجزای دکوراسیون داخلی منزل مان باشیم باید در هنگام انتخاب مبلمان کلیت فضا و تزیینات آن را نیز در نظر بگیریم. به طور مثال اگر در خانه تان گچبری های زیبا و پر جزییات، وسیله های دکوری چوبی و آینه های قدی یافت می شود به این معنا است که فضای داخلی شما سبک کلاسیک دارد و بنابراین باید مبلمان هایی که انتخاب می کنید هم سبکی کلاسیک داشته باشد. مبلمان با سبک مدرن هماهنگی فضا را از بین می برد و باعث بر هم خوردن نظم دکوراسیون داخلی فضایتان خواهد شد.

کمک گرفتن از سبک دکوراسیون داخلی فضا برای طراحی دکوراسیون داخلی

برای این که بتوانید مبلمان مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان را بیابید باید به سبک دکوراسیون داخلی خانه تان توجه کنید، خود آن ها به شما کمک خواهند کرد و تا بهترین مبلمان را انتخاب کنید، مثلا سبک کلاسیک به شما می گوید که چیدمان مبل باید قرینه باشند و همین شما را از سردرگمی برای انتخاب کاناپه ها و تعداد مبل ها بی نیاز خواهد کرد، یا سبک مدرن به شما خواهد گفت که مبلمان ها باید دارای چهار چوب های زاویه دار باشند. به همین راحتی از خود سوال می توانید به جواب آن برسید.

استفاده از مبلمان چند تکه در طراحی دکوراسیون داخلی

مبلمان های چند تکه برای فضاهای بزرگی مناسب هستند که شما می خواهید در هر گوشه خانه تان هماهنگی و نظم پیوسته میان مبلمان های تان را پیاده کنید، این مبلمان ها که معمولا دارای چند صندلی هستند بیشتر در فضاهایی که طراحی دکوراسیون داخلی آن ها به سبک معاصر یا تلفیقی است استفاده می شوند. شما می توانید هر تکه آن ها را در یک گوشه خانه استفاده کنید و به آن جذابیت ببخشید.

توجه به بافت مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

بافت مبلمان ها نیز یکی دیگر از مهم ترین نکاتی است که شما باید به آن توجه کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید، بافت مبلمان رابطه مستقیمی با ایجاد حس راحتی و آرامش در فضا دارد، اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از وسیله های دکوری چوبی زیاد استفاده کرده اید، بهتر است که دیگر مبلمان های تان چوبی نباشد تا دکوراسیون داخلی خانه تان سنگین و تیره نشود، بهتر است در کنار این وسیله های چوبی از مبلمان های تمام پارچه با رنگ های روشن استفاده کنید چرا که چوب به طور ذاتی جاذب نور است و این رنگ های روشن این کمبود نور را در فضای داخلی خانه جبران خواهد کرد.

بر عکس این قضیه نیز صادق است، یعنی اگر فضای داخلی خانه تان روشن، یکدست و یکنواخت و کسل کننده است، مبلمانی که در طراحی آن از چوب استفاده شده است می تواند به فضا گرمی و انرژی بخشد. ترکیب چوب و پارچه هم می تواند نتیجه خوبی را رقم بزند، فقط کافی است تا به سبک طراحی دکوراسیون تان توجه کنید. برای این که با انواع سبک های طراحی داخلی آشنا شوید سری به قسمت انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی بزنید.

ترکیب چند مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر قصد دارید تا چند دست مبلمان را با یکدیگر ترکیب کنید، بهتر است اول قابلیت های فضای تان را بشناسید. در مرحله اول باید ببینید که به چند دست مبلمان احتیاج دارید. بعد از آن باید ببینید که چه نوع مبلمانی را احتیاج دارید، مبلمانی که برای جلوی تلویزیون و به اصطلاح نشیمن خانوادگی در نظر می گیرید با مبلمان اتاق پذیرایی و اتاق غذاخوری متفاوت است، بنابر این اول تکلیف تان و خواسته تان از فضا را مشخص کنید، برای فضاهای خانوادگی می توانید از مبلمان های مدرن تر و برای فضای پذیرای از مهمان از مبلمان های معاصر یا مبلمان هایی که سبک تلفیقی دارند می توانید استفاده کنید.

مبلمان L شکل در طراحی دکوراسیون داخلی

بر خلاف تصور خیلی از مردم که فکر می کنند مبل های L شکل نجات بخش دکوراسیون داخلی خانه آن ها است، اما همیشه هم این طور نیست، اگر در دکوراسیون داخلی خانه تان از یک دست مبل بهره می برید، بهتر است از این مبل ها صرف نظر کنید چرا که این کار فضای تان را خالی نشان می دهد و باعث بر هم خوردن نظم و تقارن دکوراسیون داخلی خانه تان خواهد شد و بر عکس اگر از دو دست یا تعداد بیشتری مبلمان بهره می برید، این مبل های  L شکل به شما در تفکیک فضایی کمک خواهند کرد.

با انواع میز کنسول آشنا شوید


اگر طرفدار سبک کلاسیک و سلطنتی هستید و به دکوراسیون کلاسیک که شکوه، ابهت و رنگ های طلایی از مشخصه های اصلی این سبک هستند علاقه دارید پس آینه و کنسول کلاسیک مناسب منزل شماست.

آینه کنسول های کلاسیک معمولا از ترکیبی از چوب ، فلز و شیشه ساخته می شوند. امروزه متریالی چون فایبرگلس هم در این محصول به کار می رود. آینه کنسول کلاسیک معمولا با طراحی و جزئیات فراوان و منبت کاری های متنوعی تولید می شوند. در انتخاب آینه کنسول کلاسیک باید علاوه بر فضای منزلتان به بودجه ای که در اختیار دارید توجه داشته باشید چون قیمت آینه و کنسول کلاسیک نسبت به مدل های امروزی و مدرن تر قیمت بیشتری دارند همانطور که قیمت میز جلو مبلی کلاسیک و انواع مبلمان ، قیمت میز ناهارخوری مدرن به علت استفاده بیشتر از چوب طبیعی و مقاومت و طول عمر بالا نسبت به مدل های مدرن گرانتر می باشند.  

کاربرد آینه در دکوراسیون منزل

آینه ها در منزل کاربرد های مختلف و متنوعی دارند. از آینه ها برای دیدن و مشاهده افراد استفاده می شود که حال با توجه به محل قرار گیری آینه و استفاده آن می توان مدل های مختلفی از آینه همچون آینه دیواری، آینه قدی و یا آینه کمدی استفاده کرد. از آینه می توان برای بیشتر کردن نور منزل و به طبع آن بزرگتر نشان دادن فضای خانه استفاده نمود. با قرار دادن آینه در جای درست منزل می توان میزان نوری طبیعی که به خانه وارد می شود را بیشتر کرد و یا حتی با ترکیب درست نورپردازی و آینه این کار را انجام داد. در نوع چیدمان و قرار دادن آینه به این نکته توجه کنید که آینه ها را در مقابل در و یا پنجره قرار ندهید چون با این کار نوری که به آن می تابد تنها به سمت پنجره بازتاب می دهد و کمکی به نورانی شدن منزل شما نخواهد کرد.  

انواع میز کنسول

میز کنسول، میز های چوبی با پایه یا بدون پایه هستند که کاربرد های مختلفی در دکوراسیون منزل دارند. کنسول ها انواع مختلفی دارند از کنسول های کلاسیک گرفته تا کنسول های مدرن و امروزی تر که از جنس فلز، شیشه و ام دی اف ساخته می شوند. کنسول ها هم در سرویس خواب و اتاق خواب کاربرد دارند و هم در اتاق نشیمن و به همراه آینه. کنسول ها می توانند هم به صورت کشودار و هم به صورت ساده طراحی و تولید شوند. با ترکیب آینه و کنسول شما می توانید فضای خانه تان را بسیار زیباتر کرده و با انتخابی درست فضای خانه تان را بزرگتر جلوه داده و از زیبایی های یک آینه کنسول کلاسیک در خانه تان لذت ببرید.  

چگونگی چینش آینه و کنسول در خانه

سوالی که بیشتر خریداران آینه و کنسول با آن روبرو می شوند این است که از ِآینه و کنسولمان در کجای منزل می توانیم استفاده کنیم ابتدا لازم است که بدانید که از آینه و کنسولتان چه استفاده ای می خواهید بکنید. اگر آینه شما صرفا جهت تزئین و زیبایی مورد استفاده است راهروی ورودی منزل محل مناسبی است که از آینه و کنسول برای قراردادن لوازم تزوینی استفاده نمایید اما اگر می خواهید آینه و کنسول شما کمی بیشتر خودنمایی کند اتاق پذیرایی هم انتخاب مناسبی است. اگر از آینه کنسول کشو دار و کنسول های جادارتری استفاده می کنید در کنار میز ناهار خوری و یا اتاق ناهار خوری هم انتخاب مناسبی برای قراردادن آینه و کنسول و دسترسی به لوازم داخل آن به شمار می رود. اتاق خواب و سرویس حمام و بهداشتی هم از دیگر انتخاب های شما برای قرار گیری آینه کنسولتان می باشد.  

ابعاد آینه و کنسول کلاسیک

اگر می خواهید بدانید که چه آینه کنسولی با چه ابعاد و اندازه ای برای منزل خود خریداری کنید لازم است که به چند نکته توجه کنید. اول از همه محلی که می خواهید آینه و کنسول خود را در آنجا قرار دهید مشخص کنید تا با توجه به آن محل آینه خود را خریداری کنید. به عنوان مثال راهروی ورودی خانه معمولا از آینه و کنسول با ارتفاع بلند تری استفاده می شود. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید اندازه کنسولی است که در زیر آینه قرار می گیرد اکثر کنسول های کلاسیک بین 65 تا 90 سانتی متر ارتفاع دارند که با توجه به سلیقه مشتری تولید و عرضه می شوند. ابعاد آینه نه باید خیلی بزرگتر از کنسول باشد و نه خیلی کوچکتر، باید یک تناسب بین آنها برقرار گردد. در آخر توجه کنید که اندازه آینه کنسولی که انتخاب می کنید کاملا متناسب با سایر لوازم منزل شما باشد.  

درهنگام خرید آینه و کنسول به چه نکاتی توجه کنیم

در هنگام خرید آنلاین آینه کنسول نکات مختلفی وجود  دارد که برای یک خرید مناسب باید به آنها توجه کنید. محل قرارگیری آینه کنسول خانه تان را ابتدا مشخص کنید تا محصولی متناسب با آن محل و کارایی آنجا پیدا کنید. با رعایت کردن این نکته می توانید آینه کنسولی با ابعاد و اندازه مناسب تهیه کنید. آینه کنسول کلاسیک از قدیم از چوب ساخته می شدند اما امروزه ترکیبی از ام دی اف، چوب و فلز هم در ساخت آن به کار می رود توجه داشته باشید که قیمت آینه کنسول کلاسیک تمام چوبی از سایر آینه کنسول ها کمی بالاتر است اما در عین حال از کیفیت و طول عمر بالاتری برخوردار است. آینه کنسول تان را متناسب با سبک دکوراسیون منزل انتخاب کنید از رنگ آن گرفته تا شکل و طراحی آن. در آخر به اندازه کنسول خود دقت کنید، کنسول ها را متناسب با کاربردی که از آن انتظار دارید انتخاب نمایید.  

راهنمای خرید اینترنتی آینه کنسول از هیوا هوم

اگر قصد خرید اینترنتی آینه و کنسول  کلاسیک را دارید می توانید با وارد شدن به آدرس فروشگاه هیوا هوم در قسمت آینه و کنسول، از جدیدترین و بهترین مدل های آینه کنسول کلاسیک دیدن فرمایید. با وارد شدن به صفحه هر محصول می توانید اطلاعات مربوط به هر محصول و ویژگی ها آنها را مطالعه فرموده و از قیمت آنها اطلاع پیدا کنید. پس از بررسی و انتخاب محصول به سبد کالای شما اضافه شده و وارد قسمت ورود اطلاعات خریدار و پس از آن درگاه پرداخت می شوید و بدین ترتیب به سادگی در وقت خود صرفه جویی کرده و مجموعه ای از بهترین آینه کنسول ها در طرح ها و اندازه های مختلف را مشاهده فرمایید. همچنین همکاران ما در قسمت پشتیبانی آماده پاسخگویی و راهنمایی شما خریداران محترم را دارند.  

مزیت های خرید آنلاین در مقایسه با خرید حضوری

خرید اینترنتی مبلمان مثل خرید آنلاین مبل کلاسیک، انواع میز، صندلی و مبل های مختلف مزیت های زیادی دارد. شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوع که از طریق خدمات اینترنتی در اختیار شماست به یک انتخاب درست دست پیدا کنید. خرید اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به‌راحتی جنس محصول ساخته شده را مشاهده و بهترین انتخاب را داشته باشید .با خرید اینترنتی آینه و کنسول می‌توانید از محصولات بیشتری بازدید کرده و قیمت انواع آینه کنسول کلاسیک، ِآینه کنسول مدرن و سایر لوازم منزل را به راحتی مشاهده کنید. این امر زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، اما کیفیت کار شما را برای خرید ارتقا می‌دهد بدون تردید اگر به‌صورت سنتی قصد چنین کاری را داشته باشید باید مدت زمان زیادی را در فروشگاه های مختلف سپری کنید و همچنین با مشکلاتی نظیر ترافیک، جای پارک و ... روبرو شوید امروزه خرید آنلاین یک راه حل عالی برای صرفه جویی در هزینه و زمان خریداران شناخته شده است.  

 نحوه ارسال آینه کنسول

فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون هیوا هوم  در سراسر کشور امکان تحویل رایگان برای سفارش های بیشتر از ١٠ میلیون تومان را دارد هیواهوم با فراهم آوردن شرایط ارسال سریع و رایگان به سراسر ایران لذت یک خرید متفاوت را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است و بابت حمل و تحویل کالای خریداری شده تا درب منزل هزینه‌ای از مشتریان ساکن تهران و دفتر باربری در شهرستان اخذ نخواهدکرد. سفارش‌هایی که در روزهای کاری شنبه تا پنجشنبه تا ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر ثبت گردند، در همان روز ترتیب اثر داده خواهند شد و بین ساعت ۱۵ الی ٢٠ (درصورت موجودبودن کالا)  تحویل داده می‌شوند. سفارش‌هایی که پس از ساعات ذکر شده ثبت گردند در روز کاری بعد رسیدگی خواهد شد.هزینه ارسال کالا در شهر تهران تا درب منزل رایگان می‌باشد و در صورت نیاز و تمایل خریدار به بالابری محصول توسط راننده هیواهوم، این فرآیند متحمل هزینه شده و برعهده خریدار می‌باشد. توجه داشته باشید سفارش های کمتر از (١٠)میلیون تومان شامل هزینه خواهد شد.  

روش هایی برای زیباتر کردن و تغییر منزل

50 Chic Home Decorating Ideas - Easy Interior Design And Decor Tips To Try

ایده هایی برای تغییر دکوراسیون و چیدمان خانه


تغییر کاربری وسایل :


شاید از وسایل قدیمی خسته شده اید. اما می توانید این وسایل کهنه را به وسایل جدید و زیبا تبدیل کنید. می توانید مبل های کهنه را با رومبلی جدید به روز و نو کنید و وسایل چوبی را با رنگ های مختلف رنگ کنید.


 


فرش و مبلمان خانه را تغییر بدهید.


 


نصب تابلوهای جدید روی دیوار:


اگر دیوارتان خالی است یا تابلوهای قدیمی و تکراری دارد آن ها را تغییر بدهید و یک تابلو جدید روی دیوار نصب کنید.


 


تعویض لامپ و لوستر:


با تعویض لامپ و لوسترهای قدیمی رنگ تازه ای به خانه تان بدهید.


 


تغییر رنگ دیوارها:


روی دیوارهایتان رنگ جدید بزنید یا از کاغذ دیواری برای آن ها استفاده کنید.


 


تعویض ملافه:


ملافه و روتختی های قدیمی را تعویض کنید.


 


استفاده از دکوری ها:


از دکوری ها و گل های جدید استفاده کنید.


 


اضافه کردن گیاه، سنگ، صدف و دیگر عناصر طبیعی به تزیینات خانه تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد و در واقع طبیعت را به خانه تان می آورد. همچنین با گذاشتن چند شاخه گل تازه در خانه روحیه شادی به اعضای خانه بدهید.

با انواع میز وسط مبل آشنا شوید

میز-جلومبل-کلاسیک-مدل-چپیندل

میز وسط مبل شاید خیلی به چشم نیاید اما یکی از کاربردی ترین و مهمترین اجزاء مبلمان منزل به شمار می رود. از آنجاییکه در تمامی خانه ها مبلمان و انواع سرویس مبل جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون منزل به شمار می رود

میز وسط مبل به عنوان یک مکمل مبلمان ایفای نقش می کند .این میز علاوه بر زیبا کردن محیط پذیرایی و مبلمان خانگی کاربرد های دیگری هم دارد به عنوان مثال می توان از آن برای قرار گیری لوازم تزئینی ، گلدان و قاب عکس استفاده کرد. به عنوان مثال اگر مبلمان کلاسیک خریداری کرده اید که طبیعتا هزینه کمی هم نکرده اید، اما فکری به حال میز جلو مبلی و وسط مبل نکرده باشید همه هزینه شما بی فایده بوده است پس علاوه بر دقت در هزینه کردن برای مبلمان منزل از آشنایی با انواع میز ها پذیرایی و کاربردهای آن ها و قیمت میز جلو مبل کلاسیک غافل نشوید.

انواع میز وسط مبل

قبل از خرید میز وسط مبل لازم است که با انواع مدل های آن آشنا شوید، که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت :

میز وسط مبل کلاسیک

میز وسط مبل کلاسیک معمولا از جنس چوب بوده که به صورت پایه دار و بدون پایه تولید و عرضه می شوند. در پایه ها و قسمت چوبی آن منبت کاری و طراحی زیادی کارشده که باعث زیبایی و شکوه این میز می شود، این میز مناسب دکوراسیون و مبلمان کلاسیک می باشد. قیمت میز جلو مبل کلاسیک به علت استفاده از چوب طبیعی و کنده کاری های فراوان قیمت بیشتری دارد.

میز وسط مبل مدرن

میز وسط مبل مدرن ترکیبی از چوب، فلز ، شیشه و ام دی اف بوده و سبک تر ساخته می شوند.این میز تنوع رنگ بیشتری داشته و شکل ظاهری این میز ها از الگو های مدرن پیروی کرده معمولا شکل و طراحی ساده ای دارد

ابعاد میز وسط مبل کلاسیک

ارتفاع یک میز وسط مبل کلاسیک استاندارد باید نسبت به مبل شما کوتاهتر باشد. بطوریکه گفته می شود این فاصله باید در حدود 5 سانتی متر باشد. باید توجه کنید که میز های وسط مبل و جلو مبل کلاسیک در شکل ها و اندازه های متنوعی تولید و عرضه می شوند. میز های دایره ای ، مستطیلی از رایج ترین اشکال هستند که باید با توجه به سبک مبلمان و دکوراسیون منزل شما انتخاب شوند. میز های وسط مبل مستطیلی بیشتر در دکوراسیون کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه و شکل عاملی است که در قیمت میز جلو مبل کلاسیک نیز تاثیرگذار می باشد. برای انتخاب اینکه از چه نوع میز و در چه ابعادی استفاده کنید لازم است که مبلمان منزل را در نظر بگیرید تا میز که انتخاب می کنید باعث کم شدن و کوچک شدن فضای پذیرایی و نشستن نشود.

چینش مبلمان کلاسیک

مهمترین عامل برای نشان دادن زیبایی و شکوه مبلمان و هرچه زیباتر شدن منزل نوع چیدمان آن است. اگر مبلمان کلاسیکتان را به درستی نچینید هیچگاه از سرویس مبلمانتان که با توجه به قیمت مبل کلاسیک که هزینه زیادی هم کرده اید راضی نخواهید بود. توجه داشته باشید که نجوه چیدمان در بزرگ یا کوچک نشان دادن خانه شما تاثیر مستقیمی خواهد داشت پس این نکات را در نظر داشته باشید. در اولین قدم مشخص کنید نقطه مرکز مبلمان شما چیست مبل چند نفره ؟ کتابخانه یا میز ناهارخوری تا در مرحله بعد اجزاء مختلف سرویس مبلمانتان را حول آن بچینید. در قسمت بعد سعی کنید قسمت های حجیم تر سرویستان را ابتدا بچینید مثل مبل چند نفره و اجزاء دیگر را بر اساس آن بچینید. فراموش نکنید چینش مبلمان کلاسیک باید به صورت رسمی باشد تا شکوه این نوع مبل بیشتر نشان داده شود.

 تفاوت میز وسط مبل با میز عسلی

اگر قصد خرید میز جلو مبل کلاسیک دارید لازم است که ابتدا تفاوت آن را با میز عسلی بدانید. میز جلو مبلی معمولا در ابعاد بزرگتری از میز های عسلی تولید می شوند پس اگر فضای خانه شما کوچک است بهتر است که از میز های عسلی استفاده کنید. همچنین میز های عسلی بیشتر در اتاق نشیمن استفاده می شوند میز های عسلی بیشتر برای قرار دادن لوازم تزئینی و یا حتی استراحت دادن پا ها هنگام نشستن استفاده می شوند اما میز های جلو مبلی معمولا برای پذیرایی از مهمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر فضای کافی در اختیار دارید هم میز جلو مبلی و هم میز عسلی از اجزاء اساسی دکوراسیون و مبلمان منزل به شمار می روند اما اگر فضای کافی برای قرار دادن هر دو میز را در اختیار ندارید باید انتخاب هر یک از آنها را متناسب با فضا و سرویس مبلمان  انجام دهید.

در هنگام خرید میز وسط مبل کلاسیک به چه نکاتی توجه کنیم ؟

اگر قصد خرید میز وسط مبل کلاسیک را دارید نکاتی وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. یکی از این نکات ابعاد شکل و فرم میز وسط مبل کلاسیک است. میز های تیز و مستطیلی خیلی برای خانه های کوچک مناسب نیستند سعی کنید میز های دایره ای خریداری کرده تا فضای خانه تان کوچک به نظر نیاید. نکته بعدی انتخاب رنگ است میز های کلاسیک معمولا از رنگ طبیعی چوب ساخته شده اند، اگر میزکلاسیک شبیه به مدل های سلطنتی باشند از رنگ های طلایی هم در ساخت آنها استفاده شده است. میز وسط مبل باید کمی از مبل شما کوتاه تر باشد تا دسترسی به آن راحت باشد پس به ارتفاع میز و مبل خود توجه کنید.همچنین کیفیت محصول با طول عمر میز شما ارتباط مستقیم دارد پس با آگاهی از انواع قیمت میز جلو مبل کلاسیک، بودجه مناسب برای تهیه یک میز با کیفیت را در نظر بگیرید.

کاربرد میز وسط مبل در دکوراسیون منزل

شاید به خاطر اندازه کوچک میز های وسط مبلی اهمیت این وسیله در دکوراسیون و مبلمان منزل کم اهمیت تلقی شود که البته باور غلطی است. میز های وسط مبلی از کاربردی ترین لوازم پذیرایی و اتاق نشیمن شماست که باید با توجه به کاربردی که از آن انتظار دارید و هماهنگ با مبلمان شما خریداری شود. از این میز می توانید به عنوان محلی برای قرار دادن لوازم تزئینی مثل گلدان ها ، کتاب ، شمع و ... استفاده کنید. اگر به دنبال فضای بیشتری برای قرار دادن لوازمتان هستید می توانید از میز های چند طبقه و یا کشو دار استفاده کنید و در آخر شاید استفاده اصلی این میز برای استراحت کردن و راحت بودن ( دراز کردن پا ) بر روی آن باشد که با توجه به کاربرد هر یک از مواردی که گفته شد نیاز است تا میزی مناسب تهیه نمایید.

مزایای خرید اینترنتی

خرید اینترنتی میز وسط مبل مزیت فراوانی برای شما دارد. شما می‌توانید به راحتی قیمت‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوع یک میز جلو مبل کلاسیک را مشاهده کرده و بدین ترتیب یک انتخاب درست داشته باشید. با خرید اینترنتی می توانید به‌راحتی انواع سبک ها و توضیحات لازم راجع به ویژگی ها و جنس محصول مورد نظرتان را مشاهده کنید. همانطور که به راحتی خرید آنلاین مبل کلاسیک، مدرن و انواع لوازم دکوراسیون منزل را انجام می دهید می توانید میز وسط مبل را هم به صورت آنلاین خریداری کنید. با خرید اینترنتی می‌توانید از محصولات بیشتری دیدن کنید. این امر زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، اما کیفیت کار شما را برای خرید ارتقا می‌دهد. اگر به‌صورت سنتی قصد چنین کاری را داشته باشید باید مدت زمان زیادی را در فروشگاه های مختلف سپری کنید و با مشکلاتی نظیر ترافیک، جای پارک و ..مواجه می شوید.

نحوه سفارش میز وسط مبل

شما می توانید به آسانی با وارد شدن به آدرس فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون منزل هیوا هوم با مجموعه کاملی از انواع میز های وسط مبلی و عسلی دیدن فرمایید. شما می توانید با وارد شدن به صفحه مربوط به میز های وسط مبلی از انواع مدل ها و قیمت میز جلو مبلی کلاسیک اطلاع پیدا کرده و پس از جمع آوری اطلاعات و مقایسه آنها اقدام به خرید خود نمایید. همکاران ما از طریق صفحه تماس با ما برای راهنمایی درباره ویژگی ها و نحوه خرید اینترنتی در خدمت شما خواهند بود و در آخر فراموش نکنیدکه تمامی محصولات فروشگاه هیوا هوم شامل 3 سال گارانتی می باشند و خرید بالای 10 میلیون تومان به صورت رایگان به سرتاسر ایران ارسال می شوند.


منبع:

https://hivahome.com/product-category/%d9%85%db%8c%d8%b2/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%85%d8%a8%d9%84/%d9%85%db%8c%d8%b2-%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d9%85%d8%a8%d9%84-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%db%8c%da%a9/