چیدمان بوفه در خانه چگونه است؟

اگر یک شکارچی فضا باشید می‌توانید از یک بوفه بهترین بهره را در خانه خود ببرید. حتما خاطرتان هست کمدهایی که کشو داشتند و دریچه‌ای بودند، امروزه این کمد‌ها با تلفیق شیشه و چوب ویترین را بوجود آوردند. در چند سال گذشته اکثر ما با مشکل کمبود فضا مواجه بودیم و بدنبال راهی برای رهایی از آن می‌گشتیم. یکی از این روش‌ها که البته به خلق محیطی زیبا در خانه کمک می‌کند استفاده از قفسه است. از انواع ویترین برای به نمایش گذاشتن ظروف کریستالی و با ارزش استفاده می‌کنند. اگر شما فضایی خالی در کنج خانه خود داشته باشید می‌توانید آنرا با ویترین، گلدان، مجسمه و یا آباژور تکمیل کنید.

شاید چیدن چند وسیله تزئینی داخل قفسه کار سختی به نظر نیاید اما رعایت اصول چیدمان در هر خانه‌ای که از آن استفاده شده الزامیست. وجود یک ویترین در خانه شمشیر دو لبه است چرا که اگر به درستی چیدمان نشود می‌تواند زیبایی خانه شما را از بین ببرد.

چیدمان بوفه در پذیرایی منزل

در مورد جای بوفه در پذیرایی باید گفت: یکی دیگر از قسمت هایی که می توانید ویترین و بوفه های کوچک خود را قرار دهید در فضای نشیمن و پذیرایی ما بین یکی از مبلمان تک نفره و مبل سه نفره است، توجه داشته باشید که این ترفند تنها برای فضاهای نسبتا بزرگ قابل اجرا ست و برای فضاهای کوچک چندان مناسب نیست.

توجه داشته باشید که اگر فضای داخلی تان به سبک مدرن است، برای دکوراسیون بوفه در منزل حتما از بوفه و ویترین با سیک  و سیاق امروزی استفاده کنید. برای قرار دادن این نوع از ویترین ها در دکوراسیون مدرن می تواند از نقطه ی کانونی میان مبلمان و میز ناهارخوری استفاده کنید.

چیدمان بوفه در منزل کوچک

در مورد محل قرار گرفتن بوفه در منزل باید گفت: یکی دیگر از فضاهای پر طرفدار برای قرار دادن بوفه و ویترین در دکوراسیون داخلی منزل مثلث بین آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی است. این فضا بهترین محل برای نصب بوفه ها و ویترین های توکار نیز می باشد که برای فضاهای کوچک و با متراژ کم بسیار کارآمد است.

دی این جا به چند نوع بوفه کلاسیک اشاره می کنیم که می تواند فضای منزا شما را زیباتر کند 

بوفه کف با آینه کلاسیک معرق مدل ایتالیا

بوفه کف معرق کلاسیک مدل ریولی

انواع بوفه

امروزه بوفه در مدل‌های متفاوتی در بازار موجود می‌باشد که شما را قادر خواهد ساخت بر اساس سبک طراحی خانه خود طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. بوفه‌هایی از جنس چوب و یا MDF از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است. آنها در کل به دو سبک کلاسیک و مدرن تقسیم بندی می‌شود.

نقش بوفه سبک سلطنتی یا کلاسیک در خانه

این سبک دارای کمد‌هایی از جنس چوب برش خورده بوده که با خطوط منحنی و تزئینات خاص، زیبایی، وقار و جلال را به پذیرایی شما می‌بخشد.

منبع: چیدمان بوفه در خانه چگونه است؟

تاثیر طراحی در دکوراسیون داخلی

interior decoration

اهمیت و جایگاه طراحی داخلی در ایران

به گفته یکی از طراحان داخلی، طراحی منزل تا چند سال پیش در ایران جایگاهی نداشت و مردم بدون شناخت آن نسبت به اندازه، ابعاد و فاکتورهای دیگر به خرید وسایل خانه اقدام می کردند و در نهایت به نتیجه مطلوبی نمی رسیدند. ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و اطلاعاتی که مردم در مورد طراحی و دکوراسیون در فضای اینترنت به دست می آورند، این تفکر کاملا تغییر کرده است. در واقع افراد متوجه شده اند که تنها استفاده از وسایل لوکس و گران موجب زیبایی خانه نمیشود بلکه برعکس ممکن است فضای خانه را شلوغ تر به نظر برساند.


از آنجا که طراحی داخلی با روانشناسی رنگ در ارتباط است بنابراین به خوبی میتواند بر روحیه افراد تاثیر گذار باشد.


عناصر در طراحی داخلی

طراحی داخلی برخلاف تصوری که بیشتر مردم دارند، فقط مربوط به مبلمان و پرده نیست. دکوراسیون داخلی هنوز برای خیلی ها ناشناخته است و حتی نمی دانند که دارای گرایش های مختلفی نیز می باشد. از آنجا که افراد در چند سال اخیر تنوع طلب تر از سال های قبل شده اند، نیاز خود را به دکوراسیون بیشتر درک کرده اند.


ارتباط طراحی با سلایق افراد


برخی فکر میکنند طراحی داخلی نیاز به تخصصی لوکس و تزئینی دارد. در صورتی که کاربرد آن امروزه وسیع تر شده و از اصول علمی و مهندسی پیروی میکند. در طراحی و دکوراسیون چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد، نیازهای افراد با توجه به شخصیت، سن ، علایق و سلیقه های فردی است. در واقع طراحی داخلی باید در مسیر به وجود آوردن محیطی متناسب با نیازهای افراد ایجاد شود.


تاثیر دکوراسیون داخلی بر روحیه افراد

تاثیر دکوراسیون بر روحیه افراد و بازدهی آنها را می توان مهم ترین عاملی دانست که را به سمت ایجاد تغییرات و هزینه کردن در این زمینه وادار می کند. هماهنگی رنگ ها ،‌نورها ، مبلمان ، پرده ، کاغذ دیواری ، کفپوش و سایر تجهیزات بدون در نظر گرفتن برند و کیفیت آنها می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر روح و روان ما بگذارد و بازدهی و عملکرد ما را تغییر دهد.

نکته مهم دیگر شناخت ارگونومی بدن انسان و هماهنگی آن با طراحی داخلی است.یکی از وظایف دکوراتور طراحی عناصر بر اساس کاربرد و ابعاد آن است. موارد مورد توجه دیگر در طراحی ؛


نور

آسایش

ویژگی های فضا

عملکرد

استفاده بهینه از فضا

بودجه

تغییر دکوراسیون هزینه ای اضافی یا نیاز؟

برخی افراد فکر میکنند که طراحی و تغییر دکوراسیون به هزینه بالایی نیاز دارد در حالی که اقدامی فنی در جهت بهبود فضا و مدیریت آن است. به گفته یکی از متخصصان طراحی، افراد حتی می توانند با تغییر رنگ یک دیوار، تعویض پرده و یا تغییر اشیاء، محیط خامنه را متحول و دگرگون سازند, البته این تغییرات مثبت نیز به درک درست از رنگ، نرم، ریتم و توازن عناصر دارد. همه این ها باید با سلایق افراد در نظر گرفته شود. زمانی طراحی بی اثر و با هزینه اضافی است که بدون فکر و اندیشه انجام گیرد. بنابراین طراحی با هزینه گزافی همراه نیست و میتوان با اندکی هزینه تغییرات بزرگی را به وجود آورد.


تاثیر طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی به دو شکل میتواند اثر بگذارد؛


اثر طراحی روی فضای مورد نظر

اثر طراحی روی افراد ساکن در آن فضا

این را می توان به جرات گفت که افرادی که زمان زیادی را در یک سبک دکوراسیون سپری می کنند، حتما تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.


طراحی و دکوراسیون داخلی تاثیر کمی در درمان برخی بیماری ها ندارد؛ افرادی که دچار بیماری افسردگی شده اند گاهی از پزشک یا اطرافیان خود می شنوند که در طراحی داخلی خانه تغییراتی ایجاد کنند. این بدان معناست که در رنگ، جنس آیتم های موجود در خانه تغییراتی ایجاد کنند و در نهایت هر یک می تواند القای خاصی روی افراد داشته باشد. به عنوان مثال حسی که از فرفورژه می آید حسی مصنوعی و از سرما و سختی است در حالی که چوب حس طبیعی بودن را انتقال میدهد.


ضرورت و اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی

ایجاد فضای مناسب یا تغییر دکوراسیون می توان در درمان بیماری های کودکان نیز بسیار موثر باشد. در حقیقت کودکانی که بیش فعال و یا کم تحرک هستند با کمک این ایده فوق العاده تغییر زیادی کرده اند.


طراحی داخلی و دکوراسیون آنقدر جدی است که باید از زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. یک محیط با دو طراحی مختلف می تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. با چیدمان درست منزل، هم پدر و مادر و هم فرزندان در فضایی با شرایط مناسب روحی و روانی بزرگ میشوند.

برای خانه آینه و کنسول یا ویترین ؟

Show It Off! 12 Gorgeous Wall Showcase Designs For Your Home
برای خرید و چیدمان خانه باید به چند نکته دقت کنیم


کدام یک می تواند نیاز خانه شما را تامین، دکوراسیون داخلی منزل شما را زیباتر کند و از هر جهت برای خانه ی شما مناسب تر باشد؟



با توجه به متراژ پایین در آپارتمان های امروزی و پیشرفت انسان ها برای ایجاد دکورهای مدرن و مینیمالیستی که تمرکز بسیاری بر سادگی و خلوتی دارند، خرید لوازم اضافی به شدت کاهش یافته و یک دکوراتور ماهر به فکر انتخاب بهترین و کاربردی ترین وسیله از بین چند وسیله ی مشابه می باشد.



چنانچه شما به هر دلیلی قصد خرید آینه و کنسول و ویترین را دارید و بین انتخاب این دو سرگردانید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.



 در این پست در مورد تفاوت، شباهت و کاربرد های ویترین و آینه و کنسول و تناسب آن ها با سبک های مختلف چیدمان ( کلاسیک و مدرن )، نوع تزیین  و ... بحث خواهیم کرد و در انتها شما به راحتی می توانید در مورد خرید ویترین یا آینه و کنسول و یا هر دوی آن ها با توجه به فضا و دکور منزلتان تصمیم بگیرید.

تفاوت بین ویترین و آینه و کنسول در چیست؟

هر دوی این وسایل جزء المان های مخصوص دکوراسیون حال و پذیرایی بوده و برای جای دهی و نمایش ظروف و اشیاء خاص به کار می روند، اما فرق اساسی بین آن ها در نحوه ی نمایش وسایل داخلشان می باشد.
مدل های زیادی برای ویترین وجود دارد از جمله ویترین دو خم مدل آهو ،ویترین مینی کلاسیک مدل نگینی،ویترین معرق مدل وین 

در واقع ویترین بیشتر به عنوان یک فضا و مکان برای نمایش ظروف می باشد، حال آنکه کنسول به علت داشتن کمد و طبقات غیر شفاف نمی تواند مانند ویترین ظروف را به نمایش بگذارد و معمولاً بیشتر به عنوان مکانی برای نگهداری تعداد بیشتری از ظروف استفاده می شود.
ویترین یا آینه و کنسول ؟
امروزه ویترین ها کوتاه تر و باریک تر از بوفه های مادرانمان ساخته می شوند و این قابلیت را برای ما فراهم می کنند تا در آپارتمان های کوچک خود به راحتی از آن ها استفاده کنیم و ظروف گران قیمت و یا تزیینی خود را به نمایش بگذاریم. اما از طرفی هم این کوچکی و کوتاهی آن ها امکان جای دهی ظروف بیشتر را از ما سلب نموده است. بنابراین ویترین تنها به عنوان ویترین استفاده می شود.


از طرفی میز کنسول ها جزء وسایلی هستند که دائماً مورد استفاده قرار می گیرند و می توان برای جای دهی ظروف بیشتر از آن ها استفاده کرد، اما قابلیت نمایش خارق العاده ای از ظروف زیبا و لوکس شما را ندارند.

در این مرحله است که باید شما تصمیم بگیرید، نمایش برخی از ظروف برایتان مهم تر است یا جای گیری وسایل بیشتر با نمای کمتر! 
آیا خرید آینه و کنسول همراه با ویترین توصیه می شود؟
برای پاسخ به این سوال باید بازگردید و چهارچوب های تعیین شده ی خودتان را برای طراحی دکوراسیون منزلتان بازنگری کنید. اگر صرفاً به دنبال ایجاد یک فضای مینیمالیستی هستید، قطعاً جواب خیر است.

اما در صورتی که تنها به دنبال ایجاد یک فضای مدرن هستید و متراژ منزل شما بالاست می توانید هر دوی این وسایل را خریداری کنید و در جایگاه های  مناسب خود قرار دهید. اما به شرط اینکه  اصل سادگی و توجه به رنگ مناسب در آن ها رعایت شده باشد، تا با شلوغی و در هم ریختگی فضا و از بین رفتن روح مدرن روبرو نشوید.

با توجه به اینکه اصول سبک کلاسیک از پر کردن هر گونه فضای خالی در دکوراسیون تبعیت می کند، خرید میز کنسول همراه با یک ویترین در این سبک بلامانع و زیباست و حتی به لوکس بودن منزل شما کمک شایانی می کند.
اصول مهم برای انتخاب آینه و کنسول یا ویترین کدامند؟
قبل از هر چیزی باید سبک دکور خود را انتخاب کنید، هر نوع سبکی اثاثیه مخصوص به خود و چیدمان منطبق بر آن را می طلبد احتمالاً تا الان متوجه شده باشید که سبک مدرن بر روی استفاده از رنگ های سفید، طوسی و خاکستری و سبک کلاسیک در مجموع به استفاده از رنگ های گرم مانند قهوه ای، طلایی و ... اصرار دارند..

انتخاب آینه و کنسول برای دکوراسیون با سبک کلاسیک
در صورتی که دکوراسیون منزل شما از سبک لوکس و کلاسیک پیروی می کند، بهتر است میز کنسول چوبی با تناژ رنگی فندقی، گردویی و یا ماهاگونی انتخاب کنید. دستگیره های برنزی، مهره های تزئینی، میزان انحنا و حجم منبت کاری های روی میز کنسول از المان هایی هستند که در مورد میزان لوکس بودن میز کنسول اطلاعات می دهند. هر چه میزان این موارد بیشتر باشد، میز شما لوکس تر است. علاوه بر این میز کنسول های خمره ای نمونه ی بارزی از میز کنسول های منطبق بر سبک کلاسیک هستند.

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ مناسب برای کل خانه یکی از وقت‌گیرترین امور در طراحی دکوراسیون داخلی است. برای رسیدن به این هدف، هفت گام وجود دارد که اگر به درستی پیاده سازی شوند، کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کنند و نتیجه بسیار رضایت بخشی در انتظار شما خواهد بود. این هفت گام را با هم دنبال می‌کنیم.


گام اول – رنگ عناصر ثابت را در خانه شناسایی کنید

قبل از اینکه انتخاب رنگ مناسب خانه را شروع کنید، باید رنگ‌هایی را که در خانه شما ثابت هستند شناسایی کنید. رنگ عناصر ثابت، به طور خود کار، جزئی از پالت رنگ خانه شما خواهند شد. عناصر ثابت عبارتند از کابینت‌ها، پیشخوان و اوپن، کفپوش‌ها و کاشی دیوار‌ها.


این گام را نادیده نگیرید زیرا مهمترین گام در انتخاب رنگ مناسب برای خانه است.


با اینکه ممکن است بیشتر عناصر ثابت خانه رنگ‌هایی خنثی داشته باشند، با این حال رنگ‌های خنثی هم زیر طیف‌های رنگی خودشان را دارند. برای اینکه ببینید چه رنگ‌هایی را می‌توانید با رنگ عناصر ثابت خانه خودتان ست کنید، ابتدا باید ببینید این عناصر ثابت چه زیر طیف‌های رنگی‌ای دارند.


حالا یک لیست از تمام عناصر ثابت خانه و رنگ آن‌ها را تهیه کنید و زیرطیف هر یک را مقابلش بنویسید.

روش اول: هماهنگ

پالت رنگ مناسب خانه را هماهنگ با زیر طیف عناصر ثابت انتخاب کنید. مثلا اگر زیرطیف رنگ عناصر ثابت گرم است، می‌توانید پالت رنگ خانه را با رنگ‌های گرم تکمیل کنید. یا اگر عناصر ثابت زیر طیفی سرد دارند، پالت رنگ‌های سرد را انتخاب کنید.


روش دوم: متضاد یا مکمل

پالت رنگ را متضاد با زیرطیف رنگ عناصر اصلی انتخاب کنید. برای مثال، مثلا اگر زیرطیف رنگ عناصر ثابت گرم است، می‌توانید پالت رنگ خانه را با رنگ‌های سرد تکمیل کنید. یا اگر عناصر ثابت زیر طیفی سرد دارند، پالت رنگ‌های گرم را انتخاب کنید.


گام دوم: الگوی رنگ مناسب خانه را انتخاب کنید

بیشتر افراد تصور می‌کنند الگوی رنگ را باید از جایی الهام گرفت. برای مثال افراد ممکن است تصویری از یک خانه را در اینترنت ببینند و از الگوی رنگ آن خوششان بیاید. ولی ممکن است این الگوی رنگ در خانه آن‌ها قابلیت پیاده سازی را نداشته باشد. پس ما به شما توصیه نمی‌کنیم که با الهام گرفتن از تصاویر و مناظر موجود، وقت خود را تلف کنید.

این الگوی رنگ برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تنها از یک رنگ برای طراحی دکوراسیون خانه استفاده کنند. این الگو همچنین برای کسانی مناسب است که زیاد اهل رنگ نیستند و از فضاهای رنگارنگ خوششان نمی‌آید. زیرا استفاده از تنها یک رنگ در محیط، باعث می‌شود رنگ حالتی خنثی پیدا کند و زیاد به چشم نیاید.


حالا به توجه به چارت انتخاب رنگ نکات زیر را در نظر بگیرید:

الگوی تک رنگ 

اگر می‌خواهید رنگی را انتخاب کنید که هماهنگ با رنگ عناصر ثابت خانه باشد، باید از توجه داشته باشید که رنگ عناصر ثابت و رنگ انتخابی شما، در یک طرف چارت رنگ باشد.

اگر می‌خواهید رنگی متضاد با رنگ عناصر ثابت انتخاب کنید، رنگ انتخابی شما و رنگ عناصر ثابت باید بر روی چارت رنگ، در دو طرف مخالف باشند.

الگوی آنالوگ

در الگوی آنالوگ، از سه رنگی استفاده می‌کنیم که بر روی چارت رنگ‌ها در کنار یک دیگر قرار گرفته‌ اند. مثلا بنفش، بنفش آبی و قرمز کبود، یا زرد، سبز لیمویی و سبز. این الگوی انتخاب رنگ بسیار سرزنده و آرامش بخش است.


اگر می‌خواهید رنگ عناصر ثابت را با الگوی رنگ مناسب خانه هماهنگ کنید، باید زیر طیف رنگی عناصر ثابت را روی چارت رنگ پیدا کنید و دو رنگ کناری آن را به عنوان رنگ‌های تکمیل کننده الگویتان انتخاب کنید. برای مثلا، اگر زیر طیف عناصر ثابت قرمز است، الگوی رنگ شما به این صورت خواهد بود: قرمز، قرمز نارنجی و نارنجی، یا قرمز، قرمز کبود و بنفش و یا قرمز نارنجی، قرمز و قرمز کبود.

اگر می‌خواهید برای رنگ عناصر ثابت دو مکمل انتخاب کنید، باید رنگ عناصر ثابت را بر روی چارت مشخص کنید، بعد رنگ مخالف آن را پیدا کنید و دو رنگ کناری رنگ مخالف را برگزینید. برای مثال اگر رنگ عناصر ثابت قرمز باشد، الگوی رنگ به این صورت است: قرمز، سبز لیمویی و سبز آبی.

نقش مبلمان وتاثیر آن بر دکوراسیون منزل

مبلمان خانگی یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون داخلی منزل می باشد. مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می گیرد مبلمان منزل همچنین در عین زیبایی باید راحت باشد بطوریکه شما از نشستن بر روی آن احساس راحتی بکنید. مبل ها انواع بسیار گوناگونی دارند که در ادامه بیشتر راجع به آنها توضیح خواهیم داد.

هیوا هوم با بیش از ان سال تجربه در زمینه ساخت و طراحی محصولات چوبی و انواع مبلمان و میز و صندلی با هدف خرید راحت ، سریع و مطمئن و صرفه جویی در وقت مشتریان راه اندازی شده است. شما می توانید انواع لوازم چوبی دکوراسیون داخلی منزل خودتون رو به راحتی از طریق فروشگاه هیوا هوم خریداری کنید همکاران ما در هیوا هوم آماده پاسخگویی و راهنمایی شما می باشند.

انواع مبلمان منزل در هیوا هوم

وقتی از انواع مبلمان منزل حرف می‌زنیم از یک ست یا مجموعه‌ای از مبل حرف می‌زنیم که قرار است تنها و مهم‌ترین عنصر محل نشستن در خانه‌های‌مان باشد؛ محلی که بیشتر لحظه‌های‌مان در خانه را روی آنها می‌گذرانیم و اگر دوست‌شان نداشته باشیم و موقع نشستن روی‌شان احساس راحتی نکنیم، خانه‌مان یک خانه دوست‌داشتنی نخواهد بود برای انتخاب درست بهتر است با مدل های مختلف مبل آشنا شویم. مبل منزل به دسته های زیر تقسیم میشوند :

 

  • مبل کلاسیک
  • مبل مدرن
  • مبل راحتی
  • مبل سلطنتی
  • مبل چستر
  • مبل تخت خواب شو
  • مبل ال

هر کدام از این دسته ها خود به مدل های بسیار بسیار متنوعی در رنگ ها و انداره های مختلفی تقسیم می شوند اما برای انتخاب سرویس مبلمان باید به نکات اساسی چون تناسب مبل با اندازه منزل ، رنگ مبل ، کاربرد مبلی که مایل به خرید آن هستید، توجه کنید.

 

مبل کلاسیک

یکی از پرطرفدارترین مدل های مبلمان خانگی در بین خانواده های ایرانی مبل کلاسیک است. بهتره که در ابتدا با این مدل بیشتر آشنا شویم این مبلمان بر روی خطوط و فضاهای منحنی تاکید زیادی دارد و مبلمان کلاسیک ریزه‌کاری‌ها پیچیدگی‌های خیلی ظریف و دقیقی دارد که طراحی خاص خودش را می‌طلبد. در این نوع مبلمان چوب مهمترین عنصر به شمار می رود. چوب به کار رفته در طراحی کلاسیک همراه با نقش و نگارهای زیبا با رنگ های دلنشین فضایی دلچسب را در منزل به وجود آورده و فضای خانه را مطبوع، گرم، دلپذیر و جذاب می‌کند. ویژگی دیگر این مبلمان منبت کاری بر روی این مبل است که به زیبایی این مدل می افزاید  به دلیل اینکه باید بر روی این نوع مبل از منبت کاری استفاده شود استفاده از چوبی مقاوم و با دوام برای مبلمان ضروری است

مبل مدرن

با عوض شدن سبک زندگی در ذائقه مردم در دکوراسیون داخلی نیز تغییر صورت گرفت. مبلمان مدرن نیز مدتی است که از مدل های محبوب خانواده ها به شمار می رود. مبلمان مدرن به طراحی دکوراسیون اطراف و وابسته اند و طراحان سعی می کنند که چندان به ترکیب رنگی آن توجه نکنند. در واقع، مهمترین ویژگی مبلمان مدرن این است که تنوع رنگی آنها بیشتر به صورت یکپارچه و تک رنگ هستند که بر خلاف مبل کلاسیک چندان برای زیبایی به استفاده از چوب متکی نیستند. در این سبک مبلمان هیچ نوع جزئیات و تزئینات اضافه ای وجود ندارد، هر چه مبلمان و صندلی ها ساده تر و کمتر باشند، جلوه و زیبایی دکوراسیون مدرن افزایش پیدا می کند.این مبلمان در مقایسه با انواع مبلمان دیگر، وزن کمتری دارند و سبک تر هستند.نوع طراحی این مبل و فرم آن به صورتی است که ظاهری خودمانی وراحت به آن می دهد

مبلمان راحتی

مبل راحتی همانطور که از اسمش پیداست برای راحتی و آسایش طراحی شده است. در بین انواع مبلمان خانگی که افراد برای منازل خود و همچنین محیط کار و غیره فراهم می کنند مبل های راحتی جزو آن دسته از مبل‌هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و تا حدود بسیار زیادی در بین مردم جا افتاده اند. در ساخت مبل راحتی بسته به اندازه و مدل آن از چوب های متفاوتی چون راش ، روس و ... استفاده می شود.  همچنین پارچه ای که به عنوان روکش سراسر ظاهر مبل را می پوشاند می‌تواند جنس های مختلفی داشته باشد. پس در حالت کلی می توان گفت که مبل راحتی مبلی است که تمام آن چرم و یا پارچه مبلی باشد. در هنگام خرید مبل راحتی باید به برخی از نکات مانند کیفیت و استحکام مبل، در نظر گرفتن فضای مناسب برای قرار دادن مبل، انتخاب رنگ مناسب و …توجه کرد.

مبل سلطنتی

مبل سلطنتی یا استیل نیز مثل بیشتر مبلمان خانگی از چوب و پارچه و فوم ساخته می شود. بر خلاف استفاده از چوب بیشتر در مبل‌ها سلطنتی، می‌تواند دلیلی بر بیشتر بودن عمر مبلمان سلطنتی نسبت به مبل مدرن باشد.یکی از ویژگی های بارز مبلمان سلطنتی وجود منبت کاری های زیبا در قسمت تاج، دسته و پایه این مبلمان است. قسمت عمده‌ای از تولیدات مبل‌های سلطنتی با تاج گل ساخته شده‌اند. در قسمت میانی مبل‌های تشریفاتی از تاج با اندازه‌های متفاوت و طراحی‌های چشم نواز بهره گرفته شده است مبل سلطنتی عموما برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال اگر نشیمن خانه شما از فضای کافی برخوردار باشد، به راحتی می‌توان از مبل‌های سلطنتی به منظور دکوراسیون بهره گرفت. این مبل در مقایسه با مبل راحتی جلوه‌ای زیباتر دارد و از استحکام بیشتری برخوردار است.  مهمترین فاکتور در قیمت گذاری مبل سلطنتی تاج گل منبت کاری شده این محصول است که هرچه تاچ گل منبت کاری شده درشت تر باشد قیمت آن ارزان تر از تاج گل منبت کاری شده کوچکتر است.

مبل چستر

بارزترین مشخصه مبل چستر دسته‌های بلند استوانه‌ای شکل، استفاده از دکمه برای طرح دادن بر روی پشتی، استفاده از نشیمنگاه نرم، داشتن پایه، استفاده از متریال چرم و ظاهری کشیده است. مبلمان چستر فضای نشیمن خانه شما را دوست داشتنی و صمیمی میکند, این مبلمان  راحتی به دلیل ظاهر جذابی که دارند طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. برای اینکه بتوانید از میان مدل های متنوع چستر، یکی را برای خود انتخاب کنید، بهتر است چند نکته را در نظر بگیرید. مبل چستر در سه سبک متفاوت عرضه می شود. تمام پارچه، چرم و پارچه و تمام چرم سه سبک مبلمان چستر هستند که در بازار شاهد آن خواهید بود و شما براساس چیدمان منزل خود میتوانید سبک مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنید. مهمترین ویژگی تعیین کننده در قیمت این مدل مبل مرغوبیت جنس ساخته شده آن می باشد.

مبل تختخواب شو

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت مبل تختخواب‌شو بهینه‌سازی فضا است. یعنی اگر اتاق‌خواب کوچکی دارید دیگر نیازی نیست از تختخواب استفاده نمایید بلکه می‌توانید با استفاده از مبل تختخواب‌شو در اتاق خود هم مبل و هم تختخواب داشته باشید و فضا را شلوغ نکنید.

مبلمان تختخواب ‌شو زیرمجموعه مبل‌های راحتی قرار می‌گیرند که دارای پایه‌های کوتاه، دسته‌های پهن و نشیمنگاه نرمی هستند و معمولاً از وزن سبکی برخوردارند جنس این نوع مبلمان بسیار مرغوب است و از طول عمر بالایی برخوردار است چراکه به علت دوکاره بودن در ساخت آن از موادی مانند فوم سرد و اسکلت فلزی استفاده می‌نمایند بنابراین تشک آن تغییر شکل نداده و نشست نمی‌کند. مبل های تخت خواب شو در اندازه های یک نفره و دو نفره در بازار وجود دارند که بنا بر فضایی که در اختیار دارید یا کاربرد این مبل در ترکیب بندی دکوراسیون منزل شما قابل انتخاب هستند

 

مبل ال

مبل ال به دلیل راحتی آن و حس صمیمیتی که به منزل  شما میدهد از محبوبیت زیادی برخوردار است. مبل ال مانند مبل چستر فضای زیادی برای نشستن در اختیار شما قرار می‌دهد، در عین حال که خود این مبل فضای کمی را اشغال می‌کند، این ویژگی یکی از دلایل محبوبیت زیاد این مبل است. برخی از مبل‌های ال از چند بخش جدا از هم ساخته می‌شوند که با کنار هم قرار گرفتن این بخش‌ها مبل ال ساخته می‌شود، این مدل مبل به شما امکان می‌دهد هر چند وقت یکبار چیدمان آن را تغییر داده و به دکوراسیون خود تنوع دهید. مهمترین ویژگی در انتخاب این مبلمان نوع پارچه بکار رفته در روکش این مبل است . نوع پارچه را بهتر است با توجه به فضا منزل و سایر وسایل موجود در دکوراسیون خود انتخاب کنید. پارچه‌های ساده برای آپارتمان و فضاهای کوچک و پارچه‌های طرحدار برای فضاهای بزرگ مناسب هستند

 

مراحل ساخت و تولید مبلمان در هیوا هوم

در مرحله اول چوب بصورت الوار تهیه شده و وارد بخش نجاری می گردد در این قسمت توسط دستگاههای مخصوص نجاری الوار به تکه های مورد نیاز بریده می شود و طرح و نقش بر روی آنها انجام می گردد.امروزه در ساخت انواع مبل و به خصوص مبل سلطنتی و کلاسیک و راحتی، چوب و یا فرآورده‌های چوبی نظیر ام دی اف و نئوپان و... به کار برده می‌شود.معمولاً در طراحی چنین مبل‌هایی از مواردی چون چرم، پارچه و چوب با نسبت‌های مختلف استفاده می‌شود.از آنجایکه چوب در طراحی مبلمان نقشی اساس دارد و اساس و پایه کار را تشکیل می‌دهد، کیفیت مبل با نوع چوب و اسکلت کار (کلاف) ارتباط کامل دارد. اما همه این موارد توسط خود مشتری قابل انتخاب می باشد بدین صورت که شما میتوانید پارچه مورد دلخواه خود را به عنوان روکش انتخابی بر روی مبل خود ( هر مدلی که باشد ) انتخاب کرده و حتی قابلیت انتخاب رنگ آن را نیز دارا هستید.

 

نکاتی که باید در خرید مبل در نظر گرفت

خرید مبلمان خانگی می‌تواند از آن خریدهای چالش‌برانگیز باشد و خرید مبل گام مهمی از تزئین و دکوراسیون منزل شما محسوب می شود

تعویض مبلمان منزل به صورت هر سال برای خیلی از افراد مقدور نیست پس لازم است که در انتخاب مبل خود بسیار با دقت عمل کنید. در خرید مبل به کارکردهای آن در منزل‌تان فکر کنید اگر دنبال مبلمانی با دوام بالا و طولانی هستید مبل های کلاسیک برای خانه شما مناسب است و یا اگر بیشتر به دنبال راحتی و مد روز هستید مبل ال انتخاب هیجان انگیزی است . یکی دیگر از نکاتی که باید پیش از خرید مبل در نظر بگیرید، اندازه ابعاد مبل و فضایی است که می‌خواهید مبلمان را در آن بچینید. باید نمایی از منزل را در ذهن‌تان داشته باشید و بدانید که چه مدل مبلی با چه ابعادی برای پُر کردن آن فضا مناسب است و در آخر یکی از موارد مهمی که تعیین کننده مبل انتخابی شماست بودجه شما می باشد یادتان باشد که گاهی‌اوقات، هزینه کردن بیشتر باعث می‌شود که رفاه و صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید

 

چگونه به صورت غیر حضوری مبل راحتی خود را خریداری کنیم ؟

خرید اینترنی مبلمان باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما می‌شود. امروزه با تغییر سبک زندگی و مشکلاتی همچون ترافیک، جای پارک و ... خرید اینترنی به یک گزینه خیلی محبوب برای تهیه لوازم منزل و مبلمان تبدیل شده است. شما علاوه بر دسترسی سریع به انواع مبلمان منزل و وسایل خانه خود و شخصی سازی آن قابلیت محدود کردن گزینه های خود و حتی مقایسه سریع و آسان آن با دیگر فروشگاه ها و کالاهای مشابه رو دارا می باشید. به عنوان مثال شما اگر قصد خرید مبل برای منزل خود را دارید به راحتی می توانید با فیلتر کردن مدل های مبلمان انواع مبل های راحتی ، رنگ ها و قیمت های آن را مشاهده کنید و اینگونه تجربه خرید آسان و سریع و مطمئن داشته باشید.

 

مزایای خرید اینترنتی مبلمان منزل

همانطور که قبلا گفته شد خرید آنلاین مبلمان مزیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوع که از طریق خدمات اینترنتی در اختیار شماست به یک انتخاب درست دست پیدا کنید. خرید آنلاین مبل این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به‌راحتی مواد اولیه محصول ساخته شده را مشاهده و مطالعه کنید. این امر به انتخابی باکیفیت و مطلوب‌تر می‌انجامد. در خرید آنلاین مبل می‌توانید از محصولات بیشتری در وبسایت دیدن کنید. این امر زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، اما کیفیت کار شما را برای خرید ارتقا می‌دهد بدون تردید اگر به‌صورت سنتی قصد چنین کاری را داشته باشید باید مدت زمان زیادی را در فروشگاه‌های مبل سپری کنید.

 

شرایط خدمات فروشگاه اینترنتی مبلمان هیوا هوم

چرا خرید از فروشگاه اینترنتی هیوا هوم ؟ برای جواب به این سوال لازم است که امکاناتی که ما در فروشگاه آنلاین هیوا هوم برای شما فراهم کرده ایم رو بیشتر توضیح دهیم. وجود راهنمای خرید مبلمان منزل در سایت ما به شما کمک می‌کند که متناسب با نیازهایتان بهترین انتخاب  را برای منزل خود داشته باشید. سعی شده در ساخت مبلمان هیوا هوم از بهترین کیفیت و طراحی استفاده شده باشد و در تکمیل ارائه خدمات ما تمامی محصولات این فروشگاه دارای ضمانت خدمات پس از فروش بوده و گارانتی هستند. همچنین در راستای تشکر از خرید شما از فروشگاه اینترنتی هیوا هوم ارسال خرید های بالای ده میلیون تومان به صورت رایگان می باشد. همچنین همکاران ما در بخش پشتیبانی آماده پاسخگویی و راهنمایی شما هستند.

منبع: https://bit.ly/2DA6wuT