روش درست چیدمان کنسول در منزل

اصول چیدمان آینه و کنسول متناسب با دکوراسیون پذیرایی

وقتی نوبت به چیدمان و دکوراسیون منزل می رسد میز های کنسول می توانند بسیار اهمیت پیدا کنند. این میزها اغلب در ورودی یک اتاق نشیمن قرار می گیرند، یعنی درست در جایی که لازم است یک احساس خوب به محض ورود به افراد منتقل شود. چیدمان کنسول در هر بخشی از خانه ویژگی های مثبت خود را خواهد داشت. در این مطلب با ما همراه باشید تا ایده های جالب در مورد دکوراسیون و چیدمان آینه کنسول در جاهای مختلف به ویژه سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن را مرور کنیم. ترفندهای ساده در طراحی با استفاده از آینه کنسول ها، موجب گره زدن و ارتباط بین فضاهای مختلف خانه می شود.

انتخاب مکان مناسب

میزهای کنسول تنوع زیادی دارند و می توانند تقریباً در هر بخشی از خانه و در بسیاری از اهداف به خدمت گرفته شوند. حتی اگر از جایگذاری اولیه آن خسته شوید، می توانید دوباره در اتاق های مختلف خانه از آن استفاده کنید. این میزها به ویژه برای کسانی که دوست دارند هر از گاهی وسایل را جابجا کرده و در دکوراسیون سالن پذیرایی خود تنوع ایجاد کنند بسیار مناسب هستند. با وجود تطبیق پذیری بالای کنسول ها، بهتر است قبل از خرید، محل قرارگیری آن، سبک، رنگ و جنس آن را تا حد زیادی مشخص کنید.

کاربردهای مختلف

کاربردهای مختلف
کاربردهای مختلف

شما می توانید از یک آینه و میز کنسول به طور انحصاری فقط برای اهداف تزئینی استفاده کنید، یا این که از آن به عنوان یک فضای اضافه ذخیره سازی یا ایجاد یک سطح مفید در منزل خود بهره بگیرید. محل قرارگیری آن در خانه کاربردش را تحت تأثیر قرار می دهد. یکی از بهترین مکان ها برای قرار گیری کنسول در سالن پذیرایی و اتاق نشمین است. در ادامه موارد جالب توجه در مورد چیدمان و استفاده از میزهای کنسول را با هم دنبال می کنیم. میزهای کنسول در فضاهای باریک مانند راهروها بسیار مناسب هستند. اگرچه آنها فقط در کنار دیوار نباید قرار بگیرند. بسته به اندازه و سبک سالن پذیرایی و محل قرارگیری مبلمان، می توانید میز کنسول را در پشت مبل قرار دهید. یا حتی از آن به عنوان یک جدا کننده بصری برای جدا کردن بخش های مختلف یک سالن پذیرایی بزرگ استفاده کنید.

قرار دادن کنسول پشت مبل

یکی از ایده های جالب برای چیدمان کنسول در سالن های پذیرایی بزرگ، قرار دادن آن پشت مبل ها است. در صورتی که شما فضای بزرگی در دسترس داشته باشید و مبل ها را در وسط اتاق چیدمان کرده باشید می توانید در پشت یکی از کاناپه ها از میز کنسول استفاده کنید و انواع طراحی ها و چیدمان ها را برای استفاده از روی میز و هم چنین زیر میز به کار بگیرید.

قرار دادن کنسول در کنار میز غذاخوری

قرار دادن کنسول در کنار میز غذاخوری
قرار دادن کنسول در کنار میز غذاخوری

قسمتی از سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن که شما برای غذاخوری یا قرار دادن میز ناهار خوری خود در نظر گرفته اید یکی از بهترین مکان ها برای چیدمان کنسول است، میز کنسول در اینجا می تواند یک فضای خوب برای اضافه کردن انواع عناصر دکوراتیو، گل و یا حتی ظروف زیبا در اختیار شما قرار دهد و به نوعی به طراحی جذاب تر فضای غذاخوری شما کمک کند. علاوه بر این از آن می توانید برای ذخیره سازی وسایل میز غذاخوری مثل سفره و غیره نیز استفاده کنید. در این نوع طراحی بهتر است نوع و جنس کنسول را متناسب با جنس و رنگ میز و صندلی های ناهارخوری  انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که میز غذاخوری شما دارای پایه ها و قسمت های استیل و فلزی است می توانید آینه کنسول های فلزی، آینه کاری و یا کرومی را انتخاب کنید.

نحوه تزئین میز

میزهای کنسول به ما این فرصت را می دهد تا تکه هایی از شخصیت خود را، به نمایش بگذاریم. آن ها روشی ساده برای دمیدن روح زندگی در خانه شما هستند. شما می توانید یک قطعه تزئینی بزرگ را نمایش دهید تا به عنوان نقطه کانونی سالن پذیرایی عمل کند. هنگام چیدمان وسایل مورد نظر خود روی میز کنسول، ارتفاع، عمق و رنگ آن ها را در نظر بگیرید. در زیر موارد معمولی که در چیدمان میز کنسول استفاده می شود شرح داده شده است.

استفاده از آینه ها

استفاده از آینه ها
استفاده از آینه ها

میزهای کنسول به همراه آینه، علاوه بر زیبایی و استفاده زیاد به بزرگ تر نشان دادن فضا نیز بسیار کمک می کنند.

قرار دادن گل های زیبا

یکی از بهترین ایده ها برای چیدمان کنسول، به خصوص زمانی که میز کنسول در سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن جای می گیرد این است که روی آن انواع گل ها طبیعی و یا مصنوعی با رنگ های سازگار با رنگ دکوراسیون و مبلمان قرار داده شود. به سبک خود و متناسب با سلیقه و علاقه مندی خود می توانید از انواع گلدان ها و گل های کوچک و بزرگ روی میز کنسول استفاده کنید. این کار طراوت، شادابی و سرزندگی را وارد فضای اتاق نشیمن شما می کند.

چیدمان عناصر هنری

چیدمان عناصر هنری
چیدمان عناصر هنری

استفاده از عناصر هنری در دکوراسیون منزل همیشه جذاب و فوق العاده است. یکی از مکان های مناسب برای این که آثار هنری مورد علاقه خود را به نمایش بگذارید در روی میز کنسول است که یکی از راه ها برای زنده کردن آثار هنری در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی شما است. شما می توانید انواع تابلو های هنری از جمله نقاشی، خوشنویسی، و یا آثار تاریخی هنری مثل انواع ظروف عتیقه و یا بشقاب های دیواری را در چیدمان کنسول استفاده کنید. آثار هنری می توانند روی میز چیده شده و یا روی دیوار بالای آن نصب شوند. می توانید از آینه نیز در وسط تابلوها استفاده کنید تا نمایی خیره کننده تر ایجاد کنید.

عکس های خانوادگی

نصب عکس های خانوادگی و شخصی در فضای خانه سبب می شود که خاطرات شیرین برای شما و اعضای خانوادتان یادآوری شده و صمیمت و نزدیکی افراد خانواده را با هم بیشتر کند. یکی از قشنگ ترین ایده ها در هنگام چیدمان کنسول این است که عکس های خانوادگی و حتی وسایل کوچک و بزرگ خاطره انگیز را روی آن بچینید. در کنار این قاب عکس ها می توان از انواع شمع ها، گل ها و یا آباژورهای زیبا استفاده کرد.

چیدمان آباژور

چیدمان آباژور
چیدمان آباژور

یکی از انواع متداول چیدمان کنسول که بسیار مورد توجه است و از گذشته تا به حال مورد استفاده قرار گرفته است قرار دادن آباژور روی میز کنسول است. می توان یک یا دو آباژور را روی میز قرار داد. در وسط این دو آباژور روی دیوار می توان آینه ای بزرگ و یا یک تابلوی هنری روی دیوار نصب کرد. انتخاب نوع طراحی آباژورها باید هماهنگ با سبک دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن شما انجام شود برای مثال در صورتی که سبک مبلمان و دکوراسیون شما کلاسیک است از آباژورهای کلاسیک و در صورتی که سبک مدرن را برای منزل خود در نظر گرفته اید بهتر است از آباژورهایی که طراحی مدرن تری دارند استفاده کنید.

ایجاد تقارن در چیدمان میز کنسول

شما با انتخاب انواع آباژورها، مجسمه ها یا جعبه های تزئینی با رنگ های متنوع و متناسب با دکوراسیون سالن پذیرایی خود می توانید ظاهری جذاب و متعادل ایجاد کنید. می توانید فضای روی میز را طوری طراحی کنید که بسیار ساده و هنرمندانه به نظر برسد و یا این که کمی شلوغ تر باشد. در هر صورت تنوع زیادی برای ایجاد  ظاهری خلاقانه در دسترس دارید. به ویژه با استفاده از فضای دیوار بالای میز انتخاب های شما می تواند بسیار زیاد باشد. یکی از اصولی که برخی افراد تمایل دارند هنگام چیدمان عناصر دکوراتیو روی میز کنسول ها یا نصب آن ها روی دیوار بالای میز رعایت کنند تقارن است که می تواند بسیار جالب توجه باشد.

انتخاب کنسول های دارای کمد

انتخاب کنسول های دارای کمد
انتخاب کنسول های دارای کمد

برخی از کنسول ها دارای کمد هایی در زیر خود هستندکه ما آنها  را با نام بوفه می شناسیم. با انتخاب این کنسول ها علاوه بر ایجاد طراحی زیبا، فضاهای ذخیره سازی بیشتری نیز برای خود مهیا می کنید.

استفاده از فضای زیر میز کنسول

همان طور که گفته شد بسیاری از کنسول ها دارای کمد ها یا طبقاتی در زیر خود هستند اما در صورتی که کنسول شما دارای کمد نیست و تنها به صورت یک چهار پایه یا میز است فضای زیر آن کاملا خالی خواهد بود. شما می توانید از این فضا برای طراحی های زیباتر فضا استفاده کنید. به ویژه زمانی که فضای سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن شما کمی شلوغ است، خالی بودن زیر میز ممکن است کمی ناجور به نظر برسد، بنابراین می توانید این فضا را با عناصر تزئینی که به نوعی مکمل وسایل قرار داده شده روی میز است و با آن ها همخوانی و سازگاری دارد، پر کنید و در عین حال جذابیت بیشتری نیز ایجاد کنید.

قرار دادن پاف های مختلف

قرار دادن پاف های مختلف
قرار دادن پاف های مختلف

یکی از راه های استفاده مفید تر از فضاهای خالی در زیر میزهای کنسول این است که پاف های کوچک خود را در این فضا قرار دهید. به این ترتیب شما می توانید به راحتی زمانی که مهمان دارید، پاف ها را بیرون آورده و از آن ها استفاده کنید و دوباره برای جمع شدن و مرتب شدن فضای اتاق آن ها را در زیر میز قرار دهید. بدین ترتیب اصول فنگ شویی برای خلوت تر و مرتب تر بودن فضا را نیز رعایت کرده اید. توجه کنید که این پاف ها بهتر است متناسب با دکوراسیون و میز کنسول انتخاب شوند.

قرار دادن کتاب

از کنسول برای چیدمان کتاب ها نیز می توان استفاده کرد. بسته به محل قرارگیری کنسول و هم چنین نوع سبک و طراحی آن می توان روی میز و یا در طبقات زیر میز کتاب قرار داد.

قرار دادن سبد برای وسایل اضافه

قرار دادن سبد برای وسایل اضافه
قرار دادن سبد برای وسایل اضافه

شما با یک انتخاب هوشمندانه برای میز کنسول می توانید یک دکور کاربردی ایجاد کنید. این به این معنی است که علاوه بر این که از کنسول برای طراحی زیباتر دکوراسیون منزل خود استفاده می کنید، فضایی کاربردی نیز برای خود به وجود بیاورید. برای مثال با قرار دادن سبدهای زیبا در زیر میز کنسول می توانید جایی برای وسایل اضافه روزمره خود مثل روسری، دستمال، کنترل و یا حتی اسباب بازی بچه ها داشته باشید.

کنسول را به یک میز تبدیل کنید

اگر کارهای زیادی در خانه انجام می دهید، می توانید میز کنسول خود را به یک میز کار یا حتی یک میز غذاخوری کوچک تبدیل کنید. به ویژه زمانی که میز را پشت کاناپه قرار می دهید این ایده ها می توانند بسیار اجرایی باشند.

کنسول های کلاسیک

کنسول های کلاسیک
کنسول های کلاسیک

انتخاب نوع سبک کنسول باید متناسب با مبلمان و دکوراسیون منزل شما انجام شود. آینه کنسول کلاسیک در کنار مبلمان با سبک کلاسیک می تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد. این کنسول های معمولا چوبی بوده و منبت یا معرق کاری های شکیلی روی آن ها انجام شده است.

کنسول های مدرن

کنسول ها با گذشت زمان طراحی های متنوعی پیدا کرده اند و از جنس های مختلفی ساخته می شوند. برای مثال کنسول های مدرن ممکن است از جنس های فلزی و یا دارای ظاهری تماما آینه ای باشند. شما برای خرید آنلاین آینه کنسول در تنوعی بی نظیر می توانید به فروشگاه هیوا هوم مراجعه نمایید.

منبع: روش درست چیدمان کنسول در منزل 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد