چه رنگ چوبی برای مبل استیل مناسب است؟

ست کردن رنگ پارچه مبل با جدید ترین رنگ های چوب مبل استیل

مبلمان سلطنتی که از آن تحت عنوان مبل استیل نیز نام برده می شود از انواع مبل هایی است که در خانه های لوکس و مجلل بیشتر به چشم می خورد. این نوع مبلمان در صورتی که با هارمونی رنگی مناسبی انتخاب شوند می توانند جلوه ای شیک و زیبا را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کنند. اگر شما هم به تازگی تصمیم گرفته اید که یک ست مبلمان استیل برای منزل خود تهیه کنید و یا این که تمایل دارید برای تغییر رنگ چوب و پارچه مبلمان قدیمی خود اقدام کنید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید با توجه به تغییر ترند در حال حاضر جدیدترین رنگ چوب مبل استیل چیست و چه رنگ هایی بیشتر مورد توجه هستند. بنابراین از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی رنگ های پرطرفدار برای چوب و پارچه مبلمان استیل بپردازیم.

انواع رنگ های چوب مورد استفاده برای مبلمان استیل

جنس و رنگ چوب در مبلمان استیل بسیار اهمیت دارد زیرا نقش بزرگی در ظاهر مبل و جذابیت آن بازی می کند. دسته های مبلمان استیل به همراه چارچوب و تاج آن از چوب ساخته می شوند. هرچه مرغوبیت چوب بیشتر باشد ایجاد طرح، نقش و منبت کاری های زیبا روی آن امکان پذیرتر خواهد شد و دوام و ماندگاری مبلمان نیز افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، رنگ چوب نیز می تواند به بهتر نشان داده شدن نقش و نگار های منبت کاری کمک کند. بنابراین هنگام بررسی کردن جدیدترین رنگ چوب مبل استیل در بازار باید علاوه بر زیبایی به نکات ریزی که سبب ایجاد جلوه بهتر در آن می شود نیز توجه کنید.

رنگ های روشن چوب

رنگ های روشن چوب
رنگ های روشن چوب

رنگ های روشن را می توان جدیدترین رنگ چوب مبل استیل به شمار آورد. اخیرا استفاده از این رنگ ها در مبلمان استیل و سلطنتی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و این به دلیل ویژگی هایی است که این رنگ چوب در مبلمان سلطنتی ایجاد می کند. از جمله رنگ های روشنی که امروزه در مبلمان سلطنتی و استیل بسیار مورد توجه هستند می توان به رنگ های استخوانی، نقره ای، سفید، صدفی و فیلی اشاره کرد. در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می شود.

دلبازتر شدن اتاق نشیمن

مبلمان سلطنتی که دارای چوب به رنگ های روشن هستند، فضا را بازتر و بزرگ تر نشان می دهند. با توجه به این که این مبلمان به طور معمول در سایزهای بزرگ ساخته می شوند و حجم زیادی را در اتاق نشیمن اشغال می کنند، روشن بودن رنگ چوب و همین طور پارچه آن ها می تواند تا حد زیادی این مورد را تعدیل کرده و از شلوغی فضا کم کند. به این ترتیب با کاربرد این رنگ ها برای چوب مبلمان سلطنتی می توان اصول فنگ شویی را نیز رعایت کرد.

امکان ست کردن پارچه با رنگ های متنوع

امکان ست کردن پارچه با رنگ های متنوع
امکان ست کردن پارچه با رنگ های متنوع

یکی از ویژگی های بزرگ استفاده از رنگ های روشن برای چوب این است که به راحتی با پارچه های رنگی مختلف و حتی پارچه های خاص هماهنگ می شود. با توجه به این که امروزه افراد انتخاب های جسورانه تری در انتخاب رنگ مبلمان منزل خود انجام می دهند و مثل گذشته فقط در پی رنگ های با طیف کرم و قهوه ای نیستند، استفاده از رنگ های چوب روشن در کنار این رنگ ها جلوه مناسب تری خواهد داشت. رنگ هایی مثل سبز، آبی، آجری، ارغوانی از جمله رنگ هایی هستند که در سال های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده اند و افراد تمایل دارند تا دکوراسیون اتاق نشیمن خود را با رنگ هایی کمی متفاوت تر طراحی کنند. رنگ طوسی یا خاکستری تیره و روشن نیز یکی از رنگ های پرطرفدار برای پارچه مبلمان است که با چوب سفید یا استخوانی بسیار همخوانی دارد.

ایجاد سایه روشن در چوب های با رنگ روشن

یکی دیگر از ویژگی های رنگ های چوب روشن برای مبلمان سلطنتی این است که استفاده از این رنگ ها کمک می کند تا طرح چوب و منبت کاری های آن بیشتر خود را نمایان کند علاوه بر این ایجاد سایه روشن روی آن ها جلوه بیشتری خواهد داشت. برای ایجاد سایه روشن می توان از ترکیب رنگ های نقره ای و یا طلایی نیز کمک گرفت. شما می توانید مبلمان سلطنتی با رنگ های روشن با طرح ها و پارچه های متنوع را در فروشگاه اینترنتی مبلمان منزل مشاهده کرده و با اطمینان از کیفیت آن ها خرید خود را انجام دهید.

رنگ چوب طلایی

رنگ چوب طلایی
رنگ چوب طلایی

رنگ طلایی برای چوب، اگرچه جزء جدیدترین رنگ چوب مبل استیل محسوب نمی شود اما از گذشته های دور تاکنون، در همه زمان ها طرفداران خود را داشته است. مبلمان استیل یا سلطنتی با رنگ چوب طلایی دارای زرق و برق زیادی است به ویژه اگر با سایر وسایل موجود در اتاق نشیمن هماهنگ باشد می تواند یک دکوراسیون فوق العاده لوکس و با شکوه ایجاد کند. امروزه بسیاری افراد علاقه مند به این نوع رنگ چوب برای مبلمان استیل خود هستند زیرا تمایل دارند دکوراسیون اتاق نشیمن منزلشان جلوه ای لوکس و مجلل داشته باشد. هماهنگی رنگ پارچه با چوب طلایی اصلا سخت نیست و برای آن می توان طیف های متنوعی در مورد رنگ و طرح پارچه را انتخاب کرد. از پارچه های با تناژ کرم و قهوه ای گرفته تا انواع رنگهای دیگر مثل سورمه ای، زرشکی و غیره به خوبی با این رنگ چوب همخوانی دارند.

رنگ های طیف قهوه ای

رنگ های طیف کرم و قهوه ای اگرچه جزء دسته جدیدترین رنگ چوب مبل استیل محسوب نمی شوند اما این رنگ ها که شامل جمله فندقی، گردویی و غیره می شوند از جمله رنگ هایی هستند که از گذشته تا به حال بسیار مورد توجه و مورد استفاده بوده اند و در واقع در مبلمان کلاسیک بسیار استفاده می شده اند و هم چنان نیز جذابیت خود را دارا هستند. این رنگ چوب ها نیز با پارچه های با رنگ های متنوع قابل هماهنگی هستند از جمله پارچه های با طیف قهوه ای، قرمز و یا پارچه های روشن تر.

رنگ های با تناژ قرمز

رنگ های با تناژ قرمز
رنگ های با تناژ قرمز

رنگ های با تناژ قرمز نیز در دسته جدیدترین رنگ چوب مبل استیل قرار نمی گیرند زیرا خیلی جدید نیستند و از گذشته ها مورد استفاده قرار می گرفته اند. این رنگ ها نسبت به سایر رنگ ها مثل کرم و قهوه ای کم تر طرفدار دارند و در دکوراسیون های خاص مورد استفاده قرار می گیرند زیرا ست کردن آن ها با وسایل دیگر منزل معمولا کمی دشوار است. رنگ بلوطی را می توان در دسته این رنگ چوب قرار داد.

چگونه پارچه مبل را متناسب با رنگ چوب انتخاب کنیم؟

در بین رنگ هایی که در دسته جدیدترین رنگ چوب مبل استیل قرار می گیرند، چوب های مبلمان به رنگ های روشنی مثل صدفی، نقره ای، سفید و غیره دست شما را برای انتخاب پارچه با رنگ و طرح دلخواهتان باز می گذارند. این رنگ ها تا حدودی خنثی هستند و به راحتی با انواع پارچه ها ست می شوند. پارچه های با زمینه روشن و با طرح های رنگی و هم چنین پارچه های دارای بافت های طلایی و نقره ای برای مبلمان استیل و سلطنتی در خانه های امروزی بسیار مناسب و جذاب هستند. رنگ سربی نیز یک رنگ جذاب برای چوب مبلمان سلطنتی است که کم تر استفاده شده و معمولا با پارچه های طوسی کمی روشن تر ست می شود.

توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی

توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی
توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی

توجه به تناسب طرح پارچه و منبت کاری چوب در مبلمان سلطنتی و استیل بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که چوب به کار رفته در تاج و دسته مبل ها دارای طرح و نقش و منبت کاری زیادی است بهتر است پارچه ای که برای آن انتخاب می کنید طرح و نقش کم تری داشته و ساده تر باشد و بالعکس. این نکته از شلوغی بیش از حد در ظاهر مبل شما جلوگیری می کند.

انواع پارچه های مناسب برای مبلمان سلطنتی

پارچه های مبلمان سلطنتی معمولا متفاوت از پارچه های دیگر مبلمان هستند. این پارچه ها بافت محکم تری داشته و معمولا دارای طرح و نقش هستند. طلایی یا زربافت یکی از رنگ های پرکاربرد در این نوع پارچه ها است که به خوبی با انواع رنگ چوب مبلمان سلطنتی نیز ست می شود. از انواع این پارچه ها می توان به پارچه های شانل و کریستال اشاره کرد. شاید جالب باشد که بدانید سهم زیادی از پارچه های نفیس مورد استفاده در تولید مبلمان سلطنتی در داخل کشور و در شهر یزد تولید می شود.

استفاده از وسایل دکوراتیو لوکس

استفاده از وسایل دکوراتیو لوکس در کنار مبل سلطنتی کمک می کند تا چیدمان و طرح و رنگ مبلمان جلوه بیشتری پیدا کند. معمولا از تابلوهای هنری و نفیس با ابعاد قابل توجه در کنار این مبلمان استفاده می شود. بنابراین بهتر است توجه داشته باشید که این که چگونه مبلمان را بچینیم و از چه وسایلی در کنار آن ها استفاده کنیم بسیار نکته مهمی است که می تواند دکوراسیون اتاق نشیمن شما را جذاب تر کند. پرده ها و فرش ها را فراموش نکنید و در انتخاب رنگ و نقش آن ها نیز دقت نمایید.

منبع: چه رنگ چوبی برای مبل استیل مناسب است؟

چیدمان مبل 7نفره چگونه است؟

Honbay 3 Piece Chair Loveseat Sofa Set | Sofa Shopping Made Easy — These 12  Living Room Sets Are Exactly What You Need | POPSUGAR Home Photo 4
قبل از شروع، اجازه دهید به چند اصول اولیه اشاره داشته باشیم  که به شما کمک می‌کند تا یک طرح اتاق کاربردی و تطبیق پذیر ایجاد کنید.

1) خجالتی نباشید: ما به شما نشان می­‌دهیم که مبل‌های راحتی در خانه را از دیوار شناور کنید. کاری که خجالتی‌ها شجاعتش را ندارند.

2) خانه را تقسیم کنید: فقط به این دلیل که شما اتاق نشیمن بزرگ دارید به این معنا نیست که مجبورید مبلمان بزرگ داشته باشید. شما می­‌توانید اتاق بزرگ خود را به مناطق کوچک‌تر تقسیم کنید تا دو یا چند مکان برای نشیمن و گفتکوهای شبانه خود (مانند گودال های گفتگو) ایجاد کنید. با این کار می­‌توانید چند دکوراسیون مختلف اما سازگار با یکدیگر را کنار هم آورید و اتاق نشیمنی رویایی برای خود بسازید.

3) امتحان کردن صندلی‌های کوچک: هنگامی که صندلی‌های بزرگ خود را پوشانده‌اید (مانند یک مبل)، می­‌توانید از صندلی‌های کوچک و یا صندلی‌های مکعبی شکل نرم و یا صندلی راک در جای جای اتاق استفاده کنید. با این کار مهمانان شما نیز احساس راحت‌تری خواهند داشت.

و اما بالاخره بپردازیم به دکوراسیون و چگونگی چیدمان مبل راحتی در منزل:

چیدمان با یک جفت مبل راحتی
اکثر ما این ترکیب را دوست داریم؛ زیرا این نوع چیدمان ساده و مرتب و در عین حال شیک می‌­باشد و تعداد نفرات بیشتری را دور هم جمع می‌کند. یک جفت مبل کنار یکدیگر برای فضاهای بزرگ و باز مناسب است. زیرا به طور طبیعی فضا را تقسیم می­‌کند و در عین حال برای فضاهای محدود نیز مناسب است.
چیدمان مستطیلی با مبلمان ۷ نفره راحتی
برای این منظور به شما استفاده از یک کاناپه سه نفره به صورت خطی را در ابتدا پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه می‌توانید با استفاده از مبل‌های راحتی تک نفره به صورت قرینه در روبروی این کاناپه عریض کار طراحی دکوراسیون داخلی را ادامه دهید. برای اینکه چیدمان شما زیاد ترکیبی یکدست نداشته باشد، با یک صندلی مهمان نظم این دکوراسیون را به هم بزنید. استفاده از پاف‌های پا مبلی در برابر مبل‌ها اگر فضای کافی در محیط داشته باشید انتخاب مناسبی برای راحتی مهمان‌های شما به شمار می‌رود. همچنین اگر محیط اتاق قرار نیست زیاد رسمی باشد، می‌توانید از صندلی گهواره ای یا همان صندلی‌های راک نیز به جای مبل تک نفره در این چیدمان استفاده کنید. علاوه بر موارد گفته شده برای چیدمان مبل چستر می توانید از این روش ایده بگیرید زیرا این مدل مبل به خاطر شکل و ظاهر خاصی که دارد به خوبی با این مدل چیدمان هماهنگ می شود.
چیدمان یک مبل + 2 صندلی
با یک مبل بسیار بزرگ شروع کنید، سپس یک صندلی در کنار آن قرار دهید. این احتمالا رایج ترین انتخاب است و می­‌تواند در قسمت‌های مختلف اتاق نشیمن بکار گرفته شود. یک صندلی با ابعاد مناسب برای فضای خود انتخاب کنید. برای گوشه‌های دیوار ها و کنج‌ها صندلی‌های کوچک‌تر، اما راحت‌تر انتخاب کنید. این کار زیبایی را برای اتاق شما و راحتی را برای مهمانان شما به ارمغان خواهد آورد.
دکور رنگی مبل راحتی ۷ نفره
همانند عکس چیدمان سرویس مبل زیر با استفاده از مبل‌های رنگی کار دکوراسیون را در هر زمان که بخواهید می‌توانید به انجام برسانید و تفاوت و شیک بودن را در خانه خود احساس کنید. با استفاده از یک فرش اندازه محیطی که قصد چیدمان سرویس مبل در دو آن را دارید مشخص کنید. سپس از یک کاناپه دو نفره و دو مبل راحتی برای دکوراسیون کردن بهره بگیرد. این قانون در جایی نوشته نشده است که حتماً از تمام مبل‌ها باید در دکوراسیون یک جا استفاده شود. می‌توانید از کاناپه سه نفره برای یک چیدمان دیگر استفاده کرد. برای مثال می‌توانید از کاناپه ۳ نفره سرویس مبل خود در روبری تلویزیون استفاده کنید تا در میهمانی‌ها بتوانید دو مکان و فضایی مجزا را برای افرادی درست کنید که می‌خواهند تلویزیون تماشا کنند و یا به دنبال یک دور همی و گفتگوی خانوادگی و دوستانه صمیمی هستند.
حذف کاناپه از سرویس مبل ۷ نفره
اگر فضای کافی برای چیدمان مبل هفت نفره ندارید، می‌توانید یکی از کاناپه‌ها را از دکوراسیون حذف کنید. این امر به شما این امکان را می‌دهد که از یک صندلی مهمان اضافه بهره بگیرید. همانند چیدمانی که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، با استفاده از یک کاناپه دو نفره که بعضی مواقع از آن با عنوان مبل لاوست نیز یاد می‌شود، یک صندلی مهمان و دو صندلی تک نفره کار چیدمان خود را به انجام برسانید.

چیدمان آشپزخانه باید چگونه باشد؟

چیدمان آشپزخانه با سبک های جدید و طراحی های مدرن

فرقی نمی کند که تصمیم گرفته باشید که به طور کامل آشپرخانه خود را نوسازی کنید و یا این که فقط با تغییر در چیدمان آشپزخانه بخواهید فضای آن را کمی متنوع و متفاوت کنید، در هر صورت شاید بد نباشد که در مورد طراحی چیدمان در آشپزخانه و این که چه مدل هایی روی بورس اند و چه طراحی ها و مدل هایی در حال از رده خارج شدن هستند اطلاعاتی داشته باشید. در این مقاله، ما تلاش کرده ایم تا بزرگترین روندهایی را که طراحان انتظار دارند در سبک آشپزخانه برای سال 2021 به ویژه بعد از همه گیری کرونا، ببینند جمع آوری کنیم. اگر به دنبال الهام گرفتن از این روند ها برای طراحی آشپزخانه خود هستید، تا انتهای این مطلب، با ما همراه باشید.

فاصله گرفتن از رنگ های سفید و روشن

در دهه گذشته تمایل بر این بود که همه چیز در مورد چیدمان آشپزخانه بر مبنای سفید و رنگ های روشن باشد. صاحبخانه ها از کابینت هایی به رنگ چوب طبیعی و یا گرانیت تیره دور شدند و در عوض ترجیح دادند که همه چیز به رنگ سفید در بیاید. یکی از طراحان داخلی می گوید پس از سال ها روشن بودن آشپزخانه های سفید، شاید وقت آن رسیده که کابینت ها و میزهای پیشخوان تاریک و تیره انتخاب شوند. چرا که سنگ های مرمر سیاه، یا رنگ های گردویی تیره و یشمی نیز بسیار زیبا و جذاب هستند.

آشپزخانه های رنگی تر

آشپزخانه های رنگی تر
آشپزخانه های رنگی تر

امروزه، طراحی آشپزخانه از فضای استاندارد سفید یا خنثی فاصله گرفته و صاحبان خانه از رنگ های جسورتر استقبال می کنند که این یک نقطه عطف برای طراحی آشپزخانه است. یک انتخاب عملی در آشپزخانه های مدرن، استفاده از وسایل و اثاثیه رنگی است. رنگ ها می توانند روح تازه ای به آشپزخانه ببخشند شما می توانید انواع طرح ها و رنگ های سنتی و مدرن را در آشپزخانه داشته باشید. یک میز ناهار خوری مدرن با رنگی متفاوت و مناسب می تواند گزینه مناسبی در دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. این وسایل رنگی باید در ترکیب با رنگ های خنثی استفاده شود. زیرا رنگ های خنثی و آرام بخش، از سفید و عاجی گرفته تا خاکستری ، هنوز هم گزینه های اصلی هستند. رنگ های خاکی نیز بسیار مورد توجه هستند که می توانند فضایی جذاب و آرامش بخش را ایجاد کنند.

دقت در انتخاب رنگ لوازم برقی

اگر امسال به لوازم برقی جدیدی در آشپزخانه احتیاج دارید بهتر است رنگ و طراحی آن را طوری انتخاب کنید که در آشپزخانه به چشم بیاید برای مثال اگرچه قبلا تلاش می شد تا برای مثال یخچال نیز کاملا سفید انتخاب شود تا با کابینت ها یکپارچه شده و  آشپزخانه را بزرگ تر و بازتر نشان دهد. اما در طراحی جدید بهتر است المان هایی در لوازم برقی وجود داشته باشد تا سبب شود که بیشتر دیده شود. مثلا یخچال سفیدی که دارای دستگیره های استیل است در طراحی مدرن از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

استفاده از قفسه های باز

استفاده از قفسه های باز
استفاده از قفسه های باز

 

اگرچه قفسه های باز مفهوم و طراحی جدیدی نیستند، اما پیش بینی می شود که در طراحی های پیش رو محبوبیت بیشتری پیدا کنند. قفسه بندی باز یک عنصر طراحی جذاب است که زیبایی و عملکرد فوق العاده ای در چیدمان آشپزخانه ایجاد می کند. از طرف دیگر قفسه های باز راهی عالی هستند که افراد بوسیله آن ها خود را به نوعی وادار می کنند تا تنها وسایل ضروری را در در آشپزخانه نگه داری کنند و از شلوغ شدن زیادی آشپزخانه جلوگیری کنند. شما می توانید ظروف سرامیکی یا چوبی منحصر به فرد خود را در آن ها چیده و ظاهر فوق العاده زیبایی در آشپزخانه به وجود بیاورید.

اضافه کردن هنر به آشپزخانه

اگر هرگز به فکر افزودن آثار هنری به آشپزخانه خود نبوده اید، بهتر است بدانید روند طراحی چیدمان آشپزخانه امسال به این سمت خواهد رفت. بنابراین پیش بینی می شود که تابلوها و انواع قطعات و وسایل هنری بیشتری در آشپزخانه ها ظاهر شود. این یک روش جالب برای افزودن شخصیت بیشتر به آشپزخانه و ایجاد تغییر شکل، بدون نیاز به بازسازی آن است.

اهمیت شیرآلات و ابزار مختلف

اهمیت شیرآلات و ابزار مختلف
اهمیت شیرآلات و ابزار مختلف

اگر امسال تصمیم دارید چیدمان آشپزخانه خود را مدرن و چشم نواز با رنگ های جالب طراحی کنید، می توانید وسایلی مثل شیرآلات و دستگیره های کابینت را نیز عوض کرده و از طرح های منحصر به فرد و چشمگیر در کنار هم استقبال کنید.

استفاده از درهای هلندی در طراحی آشپزخانه

درهای هلندی از جمله درهایی با طراحی بسیار زیبا و جذاب برای خانه و حتی آشپزخانه به شمار می روند. این درها به شما این امکان را می دهند تا بدون بازکردن کامل در، با فضای بیرون ارتباط برقرار کنید. این درها برای بالکن هایی که در آشپزخانه هستند بسیار مناسب اند زیرا هر زمان که خواستید می توانید برای تهویه هوا، قسمت بالای آن را باز کنید و از طرف دیگر، بسته بودن قسمت پایینی آن موجب حفاظت از کودکان و حیوانات خانگی شما می شود. می توانید رنگ این در را هماهنگ با چیدمان آشپزخانه خود انتخاب نمایید. 

ایجاد جلوه های طبیعی

ایجاد جلوه های طبیعی
ایجاد جلوه های طبیعی

یکی دیگر از روندهای بزرگ در کابینت سازی که امسال انتظار می رود اتفاق بیفتد، استفاده از چوب طبیعی است. در حالی که در سالیان اخیر معمولا طراحان تمایلی به کابینت های چوبی قهوه ای نشان نمی دادند اما در روند طراحی جدید دکوراسیون داخلی منزل و به ویژه آشپزخانه، تعداد بیشتری از آن ها به اصول اولیه برگشته و از ظاهر طبیعی استقبال می کنند. اگر شما دوست ندارید که آشپزخانه شما کاملاً ظاهر چوب طبیعی را داشته باشد می توانید فقط برای جزیره و یا کابینت های پایین از این طرح و رنگ استفاده کنید و طراحی دو رنگ زیبایی را در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

افزودن رنگ سبز طبیعی به آشپزخانه

همان طور که گفته شد تمایل بر این است که رنگ های طبیعی مثل رنگ چوب، رنگ خاکی و سبز بیشتر در طراحی آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار بگیرند. طراحان داخلی اعتقاد دارند که بهتر است با استفاده از رنگ های قوی تر و سنتی تر مانند سبز طبیعی، طرح های کلاسیک آشپزخانه غنی تر شود. رنگ سبز برای دلباز کردن فضای داخلی، ایجاد ارتباط با طبیعت و بهره مندی از سلامتی روان بسیار اهمیت دارد. این رنگ ظرافت و انرژی تازه ای را به فضا وارد می کند. استفاده از وسایل پایه سبز تیره می تواند در آشپزخانه ها با دیوارهای چوبی عاجی یا سفید رنگ سازگار شده و فضاسازی خوبی ایجاد کنند. استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی و مصنوعی با رنگ سبز تیره و روشن نیز ایده بسیار خوبی است.

کاشی ها و سرامیک های پشت کابینت ها را متفاوت انتخاب کنید.

کاشی ها و سرامیک های پشت کابینت ها را متفاوت انتخاب کنید.
کاشی ها و سرامیک های پشت کابینت ها را متفاوت انتخاب کنید.

بهتر است در انتخاب کاشی ها و سرامیک ها برای آشپزخانه مدرن خود یک تغییر سبک داشته باشید. اگر از ظاهر افقی کاشی ها ناراحت هستید، آن ها را به حالت های عمودی تر تغییر دهید و سعی کنید تا ظاهری مدرن تر و ظریف تر در کل چیدمان آشپزخانه خود ایجاد کنید. امتحان کردن رنگ ها و طرح های متفاوت نیز می تواند نمای جالبی ایجاد کند.

استفاده از سنگ مرمر

استفاده از جلوه بی نظیر سنگ مرمر در قسمت های مختلف آشپزخانه به ویژه روی کابینت ها و روی جزیره بسیار مورد طرفدار است. نمای سنگ مرمر در یک آشپزخانه مدرن مترادف با ظرافت و سبکی نوین است و به طور انکارناشدنی لوکس است. گزینه های کوارتز از جذابیت طبیعی سنگ مرمر برخوردار هستند و می توان از آن ها در قسمت های مختلف آشپزخانه استفاده کرد.

کابینت های دو رنگ را امتحان کنید.

کابینت های دو رنگ را امتحان کنید.
کابینت های دو رنگ را امتحان کنید.

یکی دیگر از روندهای کابینت سازی که انتظار می رود در آینده ای نزدیک شاهد آن باشیم، آشپزخانه هایی با کابینت های دو رنگ یا بیشتر است. این شکل ظاهری، نه تنها باعث ایجاد بعد و جذابیت بصری در آشپزخانه می شود، بلکه همچنین یک خوش بینی و شخصیت پر رنگ را به آشپزخانه هایی اضافه می کند که مورد استفاده روزانه قرار می گیرند. یکی دیگر از راههایی که می تواند رنگ را در چیدمان آشپزخانه اضافه کند استفاده از صندلی اپن با رنگ متناسب با کابینت ها است.

کابینت ها را ساده و موثر در نظر بگیرید.

کابینت های مدرن دارای تزئینات کمتر و خطوط ساده تر هستند این هماهنگی با سایر وسایل آشپزخانه را بهتر امکان پذیر می کند.

آشپزخانه هایی کمی بسته تر

آشپزخانه هایی کمی بسته تر
آشپزخانه هایی کمی بسته تر

اگرچه روزی مهندسین ساخت و ساز فکر می کردند تنها آشپزخانه ای که می تواند خانه ای را بفروشد یک آشپزخانه اپن یا باز است، اما دیگر اینطور نیست. درسال پیش رو، افراد بیشتری فرهنگ کار از خانه را پذیرفته اند و این به معنای تمایل به ایجاد حریم خصوصی در خانه است. اگرچه آشپزخانه های اپن برای بسیاری از خانه ها و خانواده ها مناسب است، اما کسانی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند ممکن است فضای اختصاصی تری برای آشپزخانه خود لازم داشته و همچنین به فکر خرید میز ناهارخوری و ایجاد یک غذاخوری رسمی در بیرون آشپزخانه باشند.

در نظر گرفتن فضاهای مناسب برای ذخیره سازی و جا دادن وسایل

فضاهای ذخیره سازی مثل کابینت ها بخش عمده فضای آشپزخانه را تشکیل می دهند. اما برای استفاده حداکثری از فضا می توان از راه حل های ابتکاری و هوشمندانه مناسب استفاده کرد. برای مثال در نظر گرفتن کمدهای صبحانه که فضایی برای نگهداری قهوه ساز، چای ساز، توستر و غیره است با جلوگیری از ایجاد آشفتگی، جلوه زیبایی به آشپزخانه می دهد. سیستم های دخیره سازی آویزی نیز گزینه های جالب و جذابی هستند. از طرف دیگر بسیاری از افراد به دنبال راه حل های ذخیره سازی برای لوازم اداری در آشپزخانه نیز هستند، زیرا تلاش می کنند تا خود را با کار در خانه سازگارتر کنند.

آشپزخانه ای سازگار با کار در خانه

آشپزخانه ای سازگار با کار در خانه
آشپزخانه ای سازگار با کار در خانه

با توجه به همه گیری کرونا و ضرورت دورکاری برای افراد مختلف، ممکن است افراد تمایل داشته باشند تا از زمان های خالی در آشپزخانه برای انجام بخشی از کارهای خود استفاده کنند. بنابراین در طراحی های مدرن بهتر است فضاهای نشیمن مناسب برای کار کردن در آشپزخانه در نظر گرفته شود.  استفاده از نیمکت ها یا مبل های یکپارچه و همین طور جزیره هایی با ارتفاع مناسب گزینه های خوبی برای انجام کارهای اداری و دفتری در آشپزخانه هستند. به این ترتیب آشپزخانه ها به ایستگاه های همه کاره ای شامل محل آماده سازی غذا و پخت و پز، غذاخوری و دفاتر خانگی تبدیل می شوند. برای تهیه انواع میزها و صندلی های مناسب آشپزخانه خود می توانید به فروشگاه اینترنتی هیوا هوم مراجعه نمایید.

قابل ضدعفونی بودن وسایل موجود در آشپزخانه

شیوع ویروس کرونا باعث شده است که بهداشت بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد. در این راستا، انتخاب موادی که به راحتی تمیز می شوند و  همین طور به کارگیری فناوری هایی که به محدود کردن نقاط لمس در آشپزخانه کمک می کند در حال جلب توجه است. سطوح صاف و ساده به راحتی تمیز می شوند. علاوه بر این، مواد و پوشش های ضد باکتری قوی نیز در وسایل آشپزخانه بیشتر از پیش در حال توسعه و استفاده است و تولید کنندگان تلاش می کنند تا از فن آوری های بهداشتی به ویژه در میزهای کار استفاده کنند تا یک فضای آشپزخانه امن تر برای آشپزی، غذا خوردن، کار و سرگرمی ایجاد کنند.

توجه به مسائل زیست محیطی

بهتر است هرچه بیشتر به پایداری و سازگاری با محیط زیست بودن وسایل و متریال به کار برده شده در آشپزخانه اهمیت داده شود. در طراحی های داخلی اخیر، استفاده از مواد سازگار با محیط زیست رشد زیادی را شاهد بوده است. موادهای زیست سازگار و یا بازیافتی، گزینه ای عالی برای دستیابی به آخرین طراحی آشپزخانه بدون آسیب رساندن به محیط زیست هستند. از دیگر مواردی که باید به آن توجه کرد می توان به استفاده از سطل های مخصوص بازیافت در آشپزخانه و انتخاب اجاق گازهای مناسب برای کاهش میزان انرژی مصرفی اشاره کرد.

منبع: چیدمان آشپزخانه باید چگونه باشد؟

قواعدی برای چیدمان منزل

Tips for Redecorating Your House | Unique Warez

گفتیم اتاق نشیمن نقش‌های متفاوتی بازی می‌کند. برای برخی این نقش پررنگ‌تر است و خانواده در این اتاق دورهم جمع می‌شوند و ساعات زیادی در آن می‌گذرانند. معمولا چیدمان مبلمان راحتی و چیدمان مبل اسپرت در این نقش پررنگ‌تر است.


اما برای برخی دیگر اتاق نشیمن به مثابه‌ی مهمان‌خانه‌ی قدیم است. ملافه‌ها پیش از ورود مهمان‌های مهم از روی چیدمان مبل سلطنتی بالا می‌روند و از اتاق رونمایی می‌شود. در هر دو حالت قواعدی هست که باید رعایت شود، این قواعد را در ادامه بخوانید:


نقطه کانونی اتاق را بشناسید و چیدمان مبلمان را دور آن انجام دهید. در برخی اتاق‌ها، نقطه کانونی به صورت ویژگی فیزیکی مثل شومینه یا پنجره بروز می‌کند و در برخی دیگر باید خودتان چیزی مثل تلویزیون را به آن اضافه کنید تا انواع مبلمان را گرد آن بچینید.

چیدمان مبل سلطنتی یا چیدمان مبل اسپرت را طوری انجام دهید که فضای گفت‌وگو فراهم کنید. چیدمان مبلمان باید در اتاق نشیمن به گونه‌ای باشد که افراد بدون گردن درد و فریاد زدن بتوانند به راحتی و بدون مشکل باهم حرف بزنند. اگر اتاق نشیمن‌تان خیلی بزرگ است می‌توانید با چیدمان مبل سلطنتی و چیدمان مبل اسپرت فضاهای گفت‌وگوی جداگانه‌ای ایجاد کنید.

در چیدمان مبلمان تجمع جمعیت و راه‌های عبور و مرور اتاق را فراموش نکنید. جای کافی در اتاق نشیمن و دور انواع مبلمان درنظر بگیرید تا افراد بتوانند بدون برخورد با یکدیگر و به راحتی در اتاق راه بروند.

در چیدمان مبلمان انواع مبلمان را به دیوار نچسبانید. چسباندن پشت مبلمان راحتی یا سلطنتی به دیوار یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که افراد در چیدمان مبلمان اتاق نشیمن مرتکب می‌شوند. چیدمان مبل سلطنتی یا چیدمان مبل اسپرت به گونه‌ای که به هم نزدیک‌تر باشند، فضای دنج‌تری فراهم می‌کند.

 

چیدمان مبلمان با توجه به اندازه و محل قرارگیری

وقتی درمورد چیدمان مبلمان صحبت می‌کنیم اندازه مبلمان راحتی یا سلطنتی اهمیت زیادی دارد.


کاناپه و صندلی‌ها


کاناپه و صندلی جزو خریدهای گران‌قیمت هستند که تندتند انجام نمی‌شوند بنابراین مهم است که با فضای‌تان جور باشند و اصطلاحا به آن بیایند. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید اندازه‌گیری فضا پیش از خرید مبلمان راحتی یا سلطنتی است. قطعا دوست ندارید بعد از خرید ببینید که مبلمان راحتی یا سلطنتی شما برای فضای‌تان کوچک یا بزرگ هستند بنابراین بهتر است از قبل پلان اتاق را داشته باشید.


پیش از خرید مبلمان راحتی و سلطنتی، نقشه اتاق را روی یک تکه کاغذ گراف بکشید و از مقیاس‌های مناسب برای اندازه‌گیری استفاده کنید. همچنین می‌توانید انواع چیدمان مبلمان را روی کاغذ امتحان کنید و ببینید کدام سبک چیدمان برای شما بهتر است و بتوانید فضاهای خالی لازم را هم برای عبور و مرور تعبیه کنید.

فرش


یکی از مزیت‌های استفاده از فرش در چیدمان مبلمان این است که می‌توانید فضاهای نشیمن را از یکدیگر جدا کنید. اما اکثر مردم در این زمینه مرتکب اشتباه می‌شوند و از فرش‌های خیلی کوچک استفاده می‌کنند.


همچنین به خاطر داشته باشید که انواع مبلمان باید بتوانند به راحتی روی مبلمان قرار گیرند. اگر فضای شما طوری است که مبلمان نمی‌توانند روی فرش قرار گیرند حداقل پایه‌های جلوی مبلمان راحتی و سلطنتی خود را روی فرش بگذارید.


میز قهوه‌خوری


میز قهوه‌خوری جزو وسایل مفیدی است که وسط فضای صحبتی که با چیدمان مبل سلطنتی و چیدمان مبل اسپرت ایجاد کرده‌اید پیدا می‌شوند. اگر شما هم می‌خواهید از میز وسط یا میز قهوه‌خوری استفاده کنید، دقت کنید ارتفاع این میز باید کوتاه‌تر از کاناپه و صندلی‌های اطرافش باشد. همچنین عرض این میز قهوه‌خوری باید نصف یا دو سوم عرض کاناپه انواع مبلمان باشد.


اگر ترجیح می‌دهید از میز قهوه‌خوری استفاده نکنید می‌توانید از چند میز عسلی استفاده کنید. فقط دقت کنید ابعادشان زیاد کوچک نباشد و جای کافی برای گذاشتن وسایل پذیرایی داشته باشند. همچنین ارتفاع این میزها باید طوری باشد که افراد با کمی خم شدن بتوانند فنجان یا لیوان‌شان را راحت روی میز بگذارند.


نکته‌ی دیگری که در چیدمان مبلمان و میز به آن توجه کنید این است که فاصله‌ای هم بین میز و صندلی و کاناپه درنظر بگیرید. این فاصله اگر ۳۵ تا ۴۵ سانتی‌متر باشد کفایت می‌کند.

میزهای عسلیچیدمان مبل با چندین نشیمن متحرک

در این حالت می‌توان کاناپه انواع مبلمان را در عرض اتاق گذاشت و جای بیشتری برای بقیه وسایل باز کرد. همچنین تلویزیون را می‌توان مستقیم روبه‌روی همین کاناپه گذاشت. صندلی یا مبل‌های تک‌نفره در این روش قابل جابه‌جایی هستند و می‌توان از پاف به عنوان میز عسلی و در مواقع لزوم به عنوان نشیمن استفاده کرد. این مدل برای جمع‌های دوستانه بسیار مناسب است.


چیدمان مبلمان راحتی مینیمال

وقتی راحتی و سبک انواع مبلمان هر دو از پارامترهای شما برای انتخاب انواع مبلمان باشند باید دقت بیشتری به خرج دهید. مبل‌های ال‌شکل با یک میز قهوه‌خوری یکی از بهترین انواع چیدمان مبل اسپرت هستند که هم راحتی و هم زیبایی را فراهم می‌کنند.


معمولا میزهای عسلی مدتی بعد از خرید و چیدمان مبلمان خریداری می‌شوند اما نقش مهمی در دکوراسیون دارند. تعداد میزهای عسلی مورد نیاز شما بستگی به تعداد نشیمن‌های شما دارد. همه باید بتوانند بدون بلند شدن از جای‌شان نوشیدنی‌شان را روی میزی در نزدیکی‌شان بگذارند و این می‌تواند معیار شما برای تهیه میزعسلی باشد.


سعی کنید یک میزعسلی در هر طرف کاناپه داشته باشید و یا بین هر جفت صندلی یک میزعسلی بگذارید. نکته کلیدی داشتن سطوح کافی در اتاق بدون شلوغ کردن آن و ایجاد مانع برای رفت‌وآمد است. میزها باید یک اندازه باشند و ارتفاع‌شان تا دسته کاناپه یا صندلی باشد.


چیدمان مبلمان و تزئینات


هنگامی که چیدمان مبل تمام شد حالا باید به چیدمان وسایل تزئینی فکر کنید. اگر در اتاق پنجره دارید باید به فکر پرده‌ی مناسب باشید. همچنین تلویزیون و متعلقاتش بخش دیگری از تزئینات اتاق نشیمن را برعهده دارند که در چیدمان مبل سلطنتی و چیدمان مبل اسپرت نقش دارند.


از دیگر تزئیناتی که می‌توانید به انواع مبلمان اضافه کنید، پاف و اتومن متناسب با چیدمان مبل سلطنتی و چیدمان مبل اسپرت است.


 

انواع طرح چیدمان مبلمان

طرح‌های مختلفی برای چیدمان مبلمان وجود دارند. ممکن است پس از خرید مبلمان راحتی برای شما سوال پیش بیاید بهترین و کاربردی‌ترین نوع چیدمان چیست؟ یا در چیدمان مبل سطلنتی و چیدمان مبل اسپرت در چیدمان بهینه و قرار دادن تلویزیون به مشکل بخورید. در متن زیر انواع رایج چیدمان مبلمان را بررسی می‌کنیم:


چیدمان مبل رسمی و متوازن

یکی از متداول‌ترین شیوه‌های چیدمان مبلمان به خصوص چیدمان مبل سلطنتی مدل رسمی است. در این مدل کاناپه‌ها روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و میز قهوه‌خوری هم در وسط قرار می‌گیرد. تلویزیون هم طوری گذاشته می‌شود که از طرف هر دو مبل به آسانی دیده شود.


چیدمان مبلمان اسپرت و متوازن

تفاوت چیدمان مبلمان رسمی با اسپرت این است که مدل اسپرت کمی راحت‌تر است. در این مدل هم کاناپه وجود دارد و دو مبل تک‌نفره یا صندلی روبه‌روی آن قرار می‌گیرند تا نشیمن‌های متنوعی ایجاد کنند. میز تلویزیون در این مدل می‌تواند روبه‌روی کاناپه و صندلی‌ها یا بیشتر متمایل به کاناپه قرار گیرد.