در هنگام خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی توجه کنیم ؟

Dining Table Heavy - 220x80 cm - munggur - Tables & Table tops - Henk  Schram Meubelen

میز ناهار خوری از مهم ترین قسمت های دکوراسیون منزل همه خانواده های ایرانی است. این میز به نوعی مرکز ثقل اتاق پذیرایی بوده که سایر لوازم و دکوراسیون بر اساس محل و نوع آن قرار می گیرند.

همچنین زیبایی و جلوه خانه تا حد زیادی به میز ناهارخوری و طراحی آن بر می گردد. خرید میز ناهارخوری مناسب برای منزل از قسمت های سخت خرید دکوراسون منزل است که در ادامه سعی می کنیم شما را باویژگی های آن و نکات کاربردی بیشتر آشنا کرده تا خریدی مناسب و مطمئن داشته باشید.

انواع میز ناهارخوری

میز های ناهار خوری انواع مختلفی دارند و در سبک های مختلفی عرضه می شوند. در ادامه به معرفی انواع میز ناهارخوری خواهیم پرداخت.

میز ناهار خوری کلاسیک

میز های ناهار خوری کلاسیک عموما از جنس چوب بوده و همچنین به همراه ست مبلمان کلاسیک تهیه می شوند تا بدین ترتیب دکوراسیون منزل زیبایی بیشتری داشته باشد. میزهای چوبی هیچ وقت محبوبیت خودشان را ازدست نمی دهند و با بیشتر منازل قابلیت هماهنگی دارند.

میز ناهار خوری مدرن

اگر طرفدار سبک مدرن هستید و منزل شما دکوراسیون مدرنی دارد پس حتما طرفدار میز ناهارخوری مدرن خواهید شد. جنس این سبک لزوما چوب نیست و از موادی همچون فلز ، ام دی اف و شیشه هم می تواند باشد. همچنین اندازه میز ناهارخوری مدرن کوچکتر بوده و آن را برای منازل کوچک مناسب کرده است.

میز ناهارخوری سلطنتی

طراحی پر زرق و برق و پر از منبت کاری های بر روی صندلی و میز از ویژگی های اصلی این سبک است که البته همان اندازه هم قیمت میز ناهارخوری سلطنتی نسبت به سایر میز ها بالاتر است.

جنس میز ناهارخوری در هیوا هوم

با خرید اینترنتی میز از فروشگاه آنلاین هیوا هوم شما به مجموعه ای متنوع و با کیفیت از انواع میز های ناهار خوری دسترسی خواهید داشت. مجموعه هیوا هوم تجربه طولانی مدت و با سابقه ای در تولید محصولات چوبی خانه دارد و در نتیجه میز های ناهارخوری این فروشگاه هم غالبا از جنس چوب هستند. جنس میز های ناهارخوری بطوری است که باید از چوب های همگون در صفحه پذیرایی میز و پایه های آن استفاده کرد.  میز های کلاسیک موجود از چوب های درختان با کیفیت همچون گردو و راش ساخته شده اند که همین امر باعث شده تا قیمت میز ناهارخوری این سبک گرانتر از سبک های دیگر باشد. میز های ناهار خوری مدرن با ترکیبی از چوب و روکش ام دی اف ساخته شده تا بدین ترتیب هم طراحای آن ساده تر بوده و همچنین وزن آن هم سبکتر است.

ست میز ناهارخوری و صندلی ناهارخوری

در هنگام خرید لوازم منزل یکی از دغدغه های عمده ست کردن میز ناهارخوری و ست مبلمان می باشد. نکته ای که در این امر باید به آن توجه کرد ابعاد هر یک از این لوازم و هماهنگی آن با اندازه منزل است. اگر فضای کمی در اختیار دارید بهتر است از میز ناهار خوری مدرن و مبلمان مدرن استفاده کنید تا هم در حفظ فضای خانه صرفه جویی کرده و هم با توجه به تنوع مبلمان مدرن و قیمت میز ناهارخوری مدرن هزینه های خود را کاهش دهید. اما به غیر از این مورد، مهمترین امر در انتخاب این اجزاء هماهنگی آنها با یکدیگر است بطوری که اگر از لوازم و دکوراسیون کلاسیک استفاده می کنید ،پس میز و مبل خود را هم از این سبک انتخاب کنید و یا اگر طرفدار سبک مدرن هستید از ست های مدرن غافل نشوید.

در هنگام خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی توجه کنیم ؟

اگر قصد خرید میز دارید باید قبل از آن به نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد دقت کنید. توجه کنید که این عوامل در قیمت میز ناهار خوری هم تاثیر گذارند. قبل از خرید، فضای منزل جایی که می خواهید از میز استفاده کنید در نظر بگیرید تا بتوانید میزی با ابعاد مناسب انتخاب کرده تا  بتوان راحت صندلی های ناهارخوری و افراد جابجا شوند. همچنین میز خود را با سبک کلی دکوراسیون منزل هماهنگ انتخاب کنید. از جنس میز تان غافل نشوید هر چه از میزی با جنس مرغوب تر و با کیفیت تر استفاده کنید طول عمر آن افزایش پیدا کرده و زیبایی بیشتری به فضای دکوراسیون منزل شما می بخشد. بهترین چوب ها  برای میز ناهار خوری چوب های سفت و با دوام مثل گردو و بلوط می باشند و در آخر شکل میز ناهار خوری کاملا بستگی به محل قرار گیری آن در خانه شما دارد. پس میز گرد یا مستطیل شکل هماهنگ با فضای منزل باشد تا زیبایی و کاربرد بیشتری در دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

کاربرد میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل

میز ناهار خوری همانطور که از اسمش مشخص است کاربرد اصلی آن در دکوراسیون منزل شما، جهت پذیرایی و صرف غذا بر روی آن می باشد. این میز به نوعی مرکز کانون چیدمان لوازم دکور اسیون منزل در هر خانه ای است پس باید در انتخاب بهترین و مناسب ترین میز ناهار خوری برای منزل خودتان دقت کافی به خرج دهید. اما شما خواهید توانست با انتخاب میزی به ابعاد مناسب و متناسب با سبک مبلمان و سایر لوازم خانه، در صورتیکه فضای کوچکی در اختیار دارید از آن به عنوان میز مطالعه و یا حتی میز کار هم استفاده کنید. تنها کافی است صندلی ای راحت متناسب با میز ناهارخوری تان تهیه کنید. پس با کمی مطالعه و حوصله دلیلی ندارد از بالا بودن قیمت میز ناهار خوری نگران باشید چون می توانید با انتخاب درست میزی بیشتر از یک کاربرد در دکوراسیون منزلتان داشته باشید.

مزایای خرید اینترنتی

خرید آنلاین میز ناهارخوری مزیت‌های فراوانی در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوع که از طریق صفحه میز ناهارخوری در اختیار شماست، به یک انتخاب درست دست بزنید. با خرید آنلاین این فرصت برای شما فراهم می شود تا به‌راحتی انواع سبک ها و توضیحات لازم راجع به ویژگی ها و جنس هر محصول را مشاهده کنید. این امر به انتخابی باکیفیت و مطلوب‌تر می‌انجامد. با خرید اینترنتی می‌توانید از محصولات بیشتری دیدن کنید. این امر زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، اما کیفیت کار شما را برای خرید ارتقا می‌دهد بدون تردید اگر به‌صورت سنتی قصد چنین کاری را داشته باشید باید مدت زمان زیادی را در فروشگاه های مختلف سپری کنید و با مشکلاتی نظیر ترافیک، جای پارک و عدم دریافت اطلاعات لازم برای خرید یک میز ناهار خوری دیگر مواجه نیستید.

چگونگی تحویل میز ناهارخوری

فروشگاه اینترنتی مبلمان منزل هیواهوم سعی داشته تا تسهیلاتی را برای خریداران محترمی که از طریق فروشگاه آنلاین این مجموعه اقدام به خرید می کنند در نظر گرفته در همین راستا، در سراسر کشور امکان تحویل رایگان برای سفارش های بیشتر از ١٠ میلیون تومان را داراست. هیواهوم با فراهم آوردن شرایط ارسال سریع و رایگان به سراسر ایران لذت یک خرید متفاوت را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است و بابت حمل و تحویل کالای خریداری شده تا درب منزل هزینه‌ای از مشتریان ساکن تهران و دفتر باربری در شهرستان اخذ نخواهد کرد هزینه ارسال کالا در شهر تهران تا درب منزل رایگان می‌باشد که خرید اینترنتی میز ناهارخوری نیز از قاعده مستثنی نیست. همچنین در صورت نیاز و تمایل خریدار به بالابری محصول توسط راننده هیواهوم، این فرآیند متحمل هزینه شده و برعهده خریدار می‌باشد. توجه داشته باشید سفارش های کمتر از (١٠)میلیون تومان شامل هزینه خواهد شد.


منبع:در هنگام خرید میز ناهارخوری به چه نکاتی توجه کنیم ؟

نقش کتابخانه در زیبایی خانه چیست ؟

62 Home Library Design Ideas With Stunning Visual Effect | Home library  design, Home library, Home libraries

کتاب خواندن فواید بسیاری دارد. مخصوصا اگر کتابی که انتخاب می کنید، دارای موضوع خاصی بوده و به اصطلاح حرفی برای گفتن داشته باشد. معمولا کسانی که کتاب می خوانند، ادبیات خاصی داشته و دنیا از نظرشان به گونه ای متفاوت است زیرا کتابخوانی بخشی از شخصیت انسان‌ها را تشکیل می دهد. چرا که کتاب‌های مفید می توانند نکات بسیاری را به ما آموزش دهند و به نوعی قسمتی از طرز تفکر ما را بسازند. به همین دلیل باید بخشی از طول شبانه روز خود را به کتاب خواندن اختصاص دهیم.

چرا از کتابخانه در منزل استفاده می کنیم؟

استفاده از کتابخانه در منزل فواید بسیاری دارد. مثلا استفاده از آن این امکان را به شما می دهد که کتاب‌هایتان را با نظم خاصی در یکجا نگهداری کنید. پرداختن به این مسئله باعث می شود تا هر وقت که به هر یک از آنها نیاز داشتید، محل دقیق آن را تشخیص داده تا دسترسی سریع تری به آن داشته باشید.

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که آیا کسانی که کتابخانه‌های بزرگی دارند، تا به حال همه کتاب‌های موجود در آن کتابخانه عظیم الجثه را خوانده اند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همیشه اینطور نیست! البته ممکن است که چنین افرادی تعدادی از کتاب‌هایشان را خوانده باشند، ولی لزوما این موضوع همیشه صادق نخواهد بود چرا که برخی از افراد بیشتر به این دلیل که دکوراسیون زیبایی برای خود ایجاد کنند، کتابخانه‌هایی شیک و آنچنانی برای تعداد زیادی از کتاب‌هایی که ممکن است هیچ وقت آنها را نخوانند، تهیه می کنند. پس به راحتی می توان نتیجه گرفت که استفاده از کتابخانه در منزل می تواند جنبه تزئینی نیز داشته باشد.


پس در رابطه با کتابخوانی و داشتن کتابخانه همیشه دو راه پیش روی شما وجود خواهد داشت. یا از جنبه مثبت و فرهنگی کتابخانه استفاده کرده و کتاب‌هایی را درون آن قرار دهید که واقعا قصد خواندنشان را دارید و یا اینکه به چشم یک تزئینی زیبا و خاص در دکوراسیون خانه به آن نگاه کنید. در هر صورت انتخاب با شما خواهد بود!


توجه به مدل کتابخانه در منزل

شما می توانید با استفاده از کتابخانه‌هایی که به صورت فانتزی و یا مدل‌هایی خلاقانه طراحی می شوند، فضای خانه تان را متحول کنید. استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه می تواند تاثیر بسزایی در تشویق اطرافیان، مهمانان و یا حتی خودتان در خواندن کتاب داشته باشد. جدا از آن دکوراسیون خانه را زیباتر از قبل کرده و در نهایت نمای خاصی را به فضای خانه می بخشد. به همین دلیل بهتر است که قبل از تهیه کتابخانه با انواع مدل‌های آن اشنایی پیدا کرده و با توجه به محیط مورد نظرتان بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.


نحوه چیدن کتاب‌ها در کتابخانه


خیلی از افراد گمان می کنند که کتاب‌ها را باید به صورت کاملا منظم در کنار یکدیگر بچینند. یعنی آن دسته از کتاب‌هایی که دارای رنگ‌هایی شبیه به یکدیگر هستند را باید در کنار هم قرار داد، تا نظم خاصی در کتابخانه به وجود آید. البته که این شیوه تاثیر بسیاری بر دکوراسیون خانه می گذارد. اما باید بدانید که گاهی می توانید بی نظمی چاشنی کار خود کرده تا به این وسیله به ایده ای نو دست یابید. به عبارتی گاهی لازم است که با کمک بی نظمی به نوعی نظم برسید! مثلا می توانید از قفسه‌های کتابخانه در منزل که به صورت جداگانه قابل نصب بر روی دیوار هستند، کمک بگیرید. می توانید هر یک از قفسه‌ها را به صورت نامنظم بر روی دیوار نصب کرده و هر کتاب با هر رنگی که دارد را بر روی آنها قرار دهید.

عناصر مورد استفاده در فنگ شویی چیست ؟

اصول فنگ شویی در چیدمان منزل

فنگ شویی به چیدمان وسایل در فضاهای مختلف، به منظور ایجاد تعادل با دنیای طبیعت مربوط می شود. هدف استفاده از قدرت انرژی ها و ایجاد هماهنگی و هارمونی بین یک فرد و محیط اطرافش است. تطبیق چیدمان دکوراسیون در منزل بر اساس اصول و روش های فنگ شویی می تواند انرژی دریافتی از فضای خانه و در نتیجه احساس شما را بهبود دهد. برای مثال به کار بردن فنگ شویی در چیدمان مبل کلاسیک موجب ایجاد احساس راحتی و دلپذیری در هنگام استفاده از مبلمان برای افراد خانواده و مهمان ها خواهد شد و بر اساس باورهای فنگ شویی در جذب شادی و حتی ثروت و پول در خانه می تواند موثر باشد.

عناصر مورد استفاده در فنگ شویی

در فنگ شویی، از سیستم پنج عنصری استفاده می شود که برگرفته از فلسفه تائوئیسم است. این سیستم چرخه های طبیعت و چگونگی همکاری آنها را در حالت تعادل بررسی می کند. پنج عنصر عبارتند از: خاک ، فلز ، آب ، چوب و آتش. هر عنصر با ویژگی های خاصی مرتبط است و در صورت تمایل و علاقه برای استفاده از این ویژگی ها می توان عناصر را با رنگ ها و شکل های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کار برد.

عنصر زمین یا خاک

عنصر زمین یا خاک
عنصر زمین یا خاک

عنصر زمین یا خاک با مراقبت از خود، مرزها و تغذیه ارتباط دارد. این عنصر با رنگ های خاکی مانند زرد، نارنجی و قهوه ای و همچنین اشکال مربعی و اشیای سنگین می تواند نمود داشته باشد. شما می توانید عنصر خاک یا زمین را با یک فرش زرد مربع یا یک میز مستطیل مستحکم به خانه خود اضافه کنید.

عنصر فلز

فلز دارای ویژگی های شادی، زیبایی و دقت است. رنگ های سفید، خاکستری و رنگ های متالیک و همچنین اشکال دایره ای، نماینده ای از عنصر فلز هستند. برای افزودن عنصر فلز به فضای خود، می توانید از یک لوستر یا منبع روشنایی فلزی گرد زیبا استفاده کنید.

عنصر آب

عنصر آب
عنصر آب

آب نشان دهنده خرد عمیق و همچنین ارتباط ما با دیگران و دنیای اطراف ما است و با رنگ های سیاه، آبی بسیار تیره و اشکال موج دار مرتبط است. می توان با تابلوهایی که در آن ها آب به تصویر کشیده شده است و یا آبنماهای مصنوعی این عنصر را در چیدمان منزل اضافه کرد.

عنصر چوب

چوب به رشد، بهبود و نشاط مربوط می شود. این عنصر با رنگ های سبز، آبی و سبزآبی و هم چنین اشکال ستونی بلند نشان داده می شود. گیاهان آپارتمانی سبز یک روش ویژه برای افزودن عنصر چوب به خانه شما است.

عنصر آتش

عنصر آتش
عنصر آتش

آتش نشان دهنده اشتیاق، الهام و دید است. این مربوط به رنگهای آتشین مانند قرمز و نارنجی روشن و اشکال مثلث است. همچنین نور به عنصر آتش مرتبط می شود. لامپ ها راهی عالی برای افزودن عنصر آتش به خانه شما هستند.

چیدمان دکوراسیون و وسایل منزل در موقعیت قدرت

چیدمان وسایل در موقعیت قدرت یکی از مبانی مهم در اصول فنگ شویی است. مهم است که تختخواب، میز و اجاق گاز شما طوری چیدمان شوند که هنگام استفاده از آنها قادر به کنترل و احاطه بر افراد و وقایع باشید. همین امر موجب راحتی استفاده از این وسایل نیز می گردد. جهت قراردادن تختخواب، میزکار یا اجاق گاز خود، مکانی را پیدا کنید که موارد زیر رعایت شده باشد: هنگامی که پشت میز خود نشسته اید، در رختخواب دراز کشیده اید یا مشغول آشپزی هستید، بتوانید در را بدون اینکه مستقیم قرار بگیرید ببینید. دلیل این است که دید خوبی نسبت به هرکسی یا هرچیزی که ممکن است از در وارد شود، داشته و به شما کمک می کند در سطح ناخودآگاه احساس آرامش بیشتری داشته باشید. این همچنین بدان معنی است که شما از فرصت های بالقوه ای که ممکن است به سمت شما بیایند بیشتر آگاه هستید.

رعایت فنگ شویی در ورودی منزل

رعایت فنگ شویی در ورودی منزل
رعایت فنگ شویی در ورودی منزل

ورودی منزل، جایی است که انرژی وارد فضای شما می شود. این همچنین همان چیزی است که مردم از بیرون خانه شما می بینند، بنابراین به نوعی چهره شما را به اطرافیان نشان می دهد. اطمینان حاصل کنید که این ناحیه تمیز و بدون بی نظمی و درهم ریختگی باشد. همچنین سهولت در یافتن درب ورودی بسیار مهم است. افراد باید بتوانند به راحتی آن را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند. هم چنین تمیز نگه داشتن این قسمت مهم است. ورودی خود را به طور مرتب جارو کنید و یادتان باشد که درب خود را نیز تمیز کنید. همچنین ممکن است بخواهید برای روشن نگه داشتن این ناحیه و معرفی عنصر آتش یک وسیله روشنایی در آن جا اضافه کنید.

سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن

اتاق های نشیمن مکان هایی برای گردهمایی و دورهمی با خانواده و دوستان هستند، بنابراین اعضای خانواده و هم چنین مهمان ها باید احساس راحتی داشته باشند و این یکی از اصول فنگ شویی در چیدمان اتاق نشیمن است. اطمینان حاصل کنید که صندلی های به اندازه کافی راحت و به تعداد افراد خانواده و هم چنین چند صندلی اضافه برای مهمان ها وجود داشته باشد. برای تشویق به برقراری ارتباط و مکالمه ، صندلی ها و مبل ها را به سمت یکدیگر قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان صندلی ها پشت به درب قرار نگیرند.

فنگ شویی در آشپزخانه

فنگ شویی در آشپزخانه
فنگ شویی در آشپزخانه

آشپزخانه منطقه مهمی از خانه است زیرا نمایان گر نحوه تغذیه ما است. یکی از موارد و اصول فنگ شویی آشپزخانه این است که از تمیز و مرتب بودن یخچال خود اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که آیا درون یخچال خوراکی هایی وجود دارد که منقضی شده باشند. هر آنچه را که دیگر برای شما مفید و قابل استفاده نیست را حذف کنید و فضا را برای غذاهای سالم و مفید باز کنید.

فنگ شویی در حمام

از آنجا که حمام ها زهکش زیادی دارند، می توانند منبعی برای کاهش و تخلیه انرژی محسوب شوند بنابراین برای به حداقل رساندن آن، بهتر است درب حمام و صندلی توالت را تا حد ممکن بسته نگه دارید. این یکی از اصول فنگ شویی در حمام و سرویس بهداشتی است.

فنگ شویی در اتاق خواب

فنگ شویی در اتاق خواب
فنگ شویی در اتاق خواب

تختخواب و اتاق خواب جزء بخش هایی هستند که رعایت اصول فنگ شویی در آن ها اهمیت زیادی دارد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که تخت خواب شما در یک موقعیت قدرت برای کنترل افراد و وقایع قرار دارد. سپس، زیر تخت را بررسی کنید. استفاده از این قسمت به عنوان انبار ایده آل نیست، زیرا شما وقت زیادی را صرف استراحت و خواب می کنید، بنابراین هر چیزی که در زیر تخت شما قرار دارد انرژی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر به دلایل فضایی نیاز به نگهداری وسایل زیر تخت دارید، بهتر است که فقط وسایل نرم و مربوط به تخت مانند ملحفه و پتو را در آن جا نگهداری کنید. شما همچنین می توانید عنصر زمین را برای حمایت و تغذیه اضافه کنید. یک راه عالی برای این کار داشتن یک فرش مربع شکل به رنگ خاکی در کنار تخت شما است.

اهمیت درها در فنگ شویی

در فنگ شویی درها نمایانگر صدا و ارتباطات شما هستند. درها همچنین درگاه هایی هستند که در آن فرصت ها می توانند وارد زندگی شما شوند. باید به دو نکته توجه کرد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که تمام درهای شما می توانند حداقل تا 90 درجه کامل باز شوند. وقتی پشت در بهم ریختگی و نامنظمی وجود داشته باشد ممکن است اجازه ندهد که در به اندازه ی کافی باز شود. این بدان معنی است که شما فقط قادر به دریافت بخشی از فرصت های زندگی هستید. دوم، بررسی کنید که همه درهای خانه به درستی کار می کنند. لولاها جیر جیر نمی کنند و دستگیره ها سالم هستند. نگاه کنید ببینید درب می تواند به راحتی بسته شود. تمام این جزئیات بر چگونگی مسیر حرکت انرژی به سمت شما تأثیر می گذارد. شما می خواهید جریان تا حد ممکن روان باشد.

اهمیت پنجره ها در فنگ شویی

اهمیت پنجره ها در فنگ شویی
اهمیت پنجره ها در فنگ شویی

پنجره ها نماد چشم بزرگسالان در خانه هستند. برای رعایت بهتر اصول فنگ شویی در خانه، به طور منظم باید پنجره ها را تمیز کرد. پنجره های تمیز باعث می شود نور خورشید بیشتر شود. نور خورشید به طور طبیعی ما را سرشار از انرژی می کند. نور خورشید همچنین تمام رنگ ها و اشیایی را که می بینیم به صورت زنده ارائه می دهد. بنابراین، خانه های ما وقتی نور بیشتری می گیریم از وسعت، سرزندگی و انرژی بیشتری برخوردار می شوند.

وسیع تر نشان دادن فضا در فنگ شویی

ایجاد فضای آزاد در فنگ شویی مهم است. فضای آزاد ایجاد می کنید تا یک فرصت جدید و تازه را دعوت کنید. اما در صورت پر شدن این فضای آزاد به خود سخت نگیرید. این جهان چگونه کار می کند؟ زندگی ایستا یا بدون تغییر نیست، ناپایداری وجود دارد. فضاهای باز ما پر می شوند، سپس خالی می شوند، سپس دوباره پر می شوند.

انتخاب مناسب وسایل خانه مثل مبلمان می توانند در ایجاد فضای خالی به ما کمک کنند. برای مثال استفاده از مبل ال به جای مبل های هفت نفره ی معمولی در اتاق نشیمن فضای خالی بیشتری برای شما ایجاد می کند.

موانع موجود در مسیر خود را بردارید

موانع موجود در مسیر خود را بردارید
موانع موجود در مسیر خود را بردارید

به مسیر روزانه خود در خانه نگاهی بیندازید. از وقتی که بیدار می شوید و از رختخواب بر می خیزید، و همینطور که از در بیرون می روید. از وقتی که به خانه برمی گردید، شام درست می کنید و دوباره به رختخواب می روید. بهتر است نسبت به تمام موانع فیزیکی که در مسیر روزمره خود داریم حساسیت زدایی کرده و تا حد امکان آنها را مطابق با اصول فنگ شویی برطرف کنیم. شاید آن وسیله لامپی باشد که سوسو می زند یا دری که به سختی باز و بسته می شود. وقتی مجبورید از یک راهروی بهم ریخته عبور کنید. وقتی ناامیدانه به کمد مملو از لباس نگاه می کنید همه اینها روی شما تأثیر می گذارد! با گذشت زمان این موانع جمع شده و برای ما مشکل ایجاد می کنند. در اولین قدم موانع را پیدا کرده، سپس با آرامش و به ترتیب آنها را رفع کنید.

ضرورت استفاده از گل و گیاه در چیدمان

در فنگ شویی، گیاهان انرژی زندگی ایجاد می کنند. معنی آن چیست؟ گل و گیاهان در خانه ما را به طبیعت زنده متصل می کنند و نشاط را به خانه هایمان وارد می کنند. گیاهان سبز شادابی، سلامتی و نشاط به همراه خود دارند. مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید یافتن گیاهانی است که بتوانید از آنها مراقبت کنید و متناسب با فضای خانه  شما باشند. به عنوان مثال، شرایط نوری خود را در نظر بگیرید. اگر تجربه ی کافی ندارید بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که مقاومت بیشتر و حساسیت کمتری برای نگهداری آن ها لازم است.

استفاده از آینه ها در چیدمان منزل

استفاده از آینه ها در چیدمان منزل
استفاده از آینه ها در چیدمان منزل

آینه ها باعث وسیع تر نشان دادن و هم چنین روشنایی بیشتر فضا می شوند و به عنوان نشانه و نماینده ای از عنصر آب هستند. در صورت امکان، آینه را برای انعکاس نمای بیرون از پنجره یا دو برابر کردن فضای اتاق، در مکان مناسبی نصب کنید.

استفاده از وسایل و اشیاء سنگین خاکی

اجسام سنگین مانند مجسمه ها یا سنگهای بزرگ عنصر زمین را به اتاق نشیمن وارد می کنند. این یک روش عالی برای ایجاد ثبات بیشتر و حمایت از سلامتی همه افراد در خانه شماست.

منبع : 

کدام چوب برای مبلمان بهتر است ؟

Deluxe Oak Furniture

۱- چوب بلوط (سخت و محکم): مناسب برای روکش گیری (با عرض کمتر از ۱mm)، بشکه سازی، پارکت سازی، کف پوش ساختن تخته هایی که بر روی سقف خانه ها در مناطق پر باران نصب می شوند، (مقاوم در برابر رطوبت و به کارگیری در اسکله سازی و بنادر، استفاده در انواع مبلمان، کتابخانه، میز و صندلی و… ساخت تراورز (چوب های نصب شده در زیر ریل راه آهن)، ساخت دسته افزار و وسایل، استفاده در ساخت واگن و کشتی سازی و همچنین به عنوان تیرهای شبکه مخابراتی (بعد از اشباء شدن چوب) کاربرد دارند.


۲- چوب راش: چوبی است نیمه سخت و سنگین و خوشتراش با قابلیت تورقی بسیار مناسب، مناسب برای روکش گیری الوارگیری، پارکت تراورز، تخته چند لایه، صنایع مبلمان (به خصوص مبلهای خمیده)، قایق سازی.


۳- چوب افرا: چوبی است سخت، سنگین، راست تار، خوشکار، سبک و شکننده و قابل تورق و مناسب برای صنایع کف پوش و روکش سازی، ساخت تخته چند لایه، قالب کفش، ساخت لوازم مهندسی، پوشش سطوح بزرگ، دیوار ها و رویه میزها و تخته خرده چوب، قابلیت کنده کاری و ظریف کاری، مجسمه سازی، مبلمان و خراطی.


.

۴- چوب ملچ: از جمله چوب های زیبا، خوش نقش و دکوراتیو ایران می باشد. در درجه اول مناسب برای صنایع روکش سازی می باشد، همچنین ساخت تخته چند لایه، درهای ماسیو (چوب خالص)، ادوات ورزشی و خراطی پایه ها و نرده ها کاربرد دارد. ملچ چوبی نیمه سنگین و نیمه سخت، راست تار و خوشکار با قابلیت تورق عالی است.


۵- چوب آزاد: به دلیل وجود خاصیت ارتجاعی و ارتعاشی (الاستیسیته) در مواردی از جمله ساخت وسایل ورزشی قابل ارتجاع (تخته پارالل و بارفیکس)، پاروی قایقرانی، تخته زیر فنر اتومبیل، همچنین ساخت وسایل موسیقی (سنتور) کاربرد دارد. آزاد چوبی سنگین و با دوام است.


۶- چوب صنوبر و تبریزی: چوبی راست تار، نیمه سبک و خوشکار و قابل تورق است که به عنوان تیرهای مخابراتی، تیر ساختمانی، کبریت سازی، ساخت وسایل کشاورزی، جعبه سازی و ساخت قفسه بندی کاربرد دارد و کاغذ سازی و تبریزی برای سنبه کاری مناسب است.


۷- چوب گردو: چوبی نیمه سبک و نیمه نرم، قابل تورق، راست تار، خوشکار و بسیار بادوام است. چوبی است با مقبولیت جهانی بارگه ها و نقش و نگار بسیار زیبا، صیقل پذیر و همگن می باشد و رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری خوب داشته و در صنایع مبلمان گران قیمت، ساخت پارکت، قنداق تفنگ، روکش سازی، مجسمه سازی، ابزار آلات موسیقی و… پوست گردو در صنایع رنگ رزی و برگ آن خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد.


۸- زبان گنجشک (ون): چوبی محکم، قوی، بادوام، نسبتا ارزان با خاصیت الاستیکی زیاد که کم پیچ بر می دارد و در ساخت چهار چوب و درب، ساز ویلن، روکش و ساخت وسایل ورزشی (چوب اسکی) به کار برده می شود. (کرم مایل به قهوه ای)


.

۹- چوب ممرز: در ایران گسترده گی زیادی دارد و چوبی مقاوم و با دوام سخت و سنگین است که به عنوان تراورز و تیرک های معادن زغال سنگ، زغال گیری، ساخت واگن و همچنین در ساخت کاغذ کاربرد دارد. مقاوم به سایش است.


۱۰- توسکا: چوبی سبک، نرم، راست تار، خوشکار، زیر بافت و قابل تورق می باشد که در تخته چند لایی مخصوصا لایه های وسطی، جعبه سازی، مدل سازی، اسکلت مبلمان کاربرد دارد.


۱۱- نمدار (زیسنون- زیر نون): جهت ساخت روکش، تخته چند لایه،! مجسمه سازی، خمیر کاغذ، ساخت وسایل تزئیناتی، مداد سازی! و کارهای ساختمانی کاربرد دارد.


۱۲- چنار: چوبی سخت و راست تار، کم دوام، با قابلیت میخ خور خوب،! در ساخت مبلمان و غربال، روکش سازی و همچنین ستون معابد! و مساجد کاربرد دارد. پرداخت پذیر و با برش بدون پودر. (کارهای ظریف)


۱۳- چوب ساج: چوبی سنگین، روغنی، خوش تراش و زیبا که از آن! در ساخت مجسمه های چوبی استفاده می گردد.


۱۴- چوب کاج: چوبی نرم، راست تار، سبک که کم دوام است و! زود می پوسد، و از آن برای ساخت جعبه، مبلمان و همچنین کاغذ سازی استفاده می شود.


۱۵- چوب گلابی (امرود): چوبی سخت و مقاوم با دوام، راست تار، !صاف،سنگین که در ساخت ابزارهای چوبی دقیق (مانند خط کش)، قاب سازی و ادوات! چوبی وهمچنین در ساخت مهر (مهر قالب پارچه قلمکار) به کار می رود.


۱۶- چوب آبنوس: چوبی بسیار سخت و سنگین بوده که! دارای استحکام فراوان می باشد لذا کم یاب و گران می باشد! و از آن در ساخت خاتم (به عنوان مثلث های سیاه رنگ) استفاده می شود.


.

۱۷- چوب توت سفید: چوبی سخت، سنگین،! راست تار و بادوام است که در ساخت روکش، ابزار چوبی منزل، خاتم کاری و ساخت !سازهای موسیقی کاربرد دارد.


۱۸- چوب سرو: چوبی بسیار نرم و سبک که به آسانی! قابل کار کردن و رنگ آمیزی می باشد و از آن بیشتر برای پوشش داخلی دیواره ها! در کابین و ساختمان استفاده می شود. (قرمز مایل به قهوه ای)


۱۹- نارون: چوبی محکم، سنگین، مناسب برای هوای مرطوب! با نقوش زیبا که از آن اغلب روکش تهیه می کنند و به علت خاصیت خم پذیری! برای کارهایی که پیچاندن چوب لازم باشد به کار می رود.


۲۰٫ چوب ارسی: چوبی سخت، معطر، محکم و قوی که به! آسانی خم می شود و زود می پوسد برای مبلمان سازی کاربرد داشته و برای! خراطی بسیار مناسب است.


۲۱- چوب انجیلی: بسیار سخت با وزن مخصوص بالاست شکننده! بوده و برای ستون معادن و تونل ها و اشیاء مقاوم به سایش (قرقره، دوک نخ ریسی،! پاشنه کفش) به کار می رود.


۲۲- چوب شمشاد: از چوب های بسیار سخت، متراکم و سنگین! و بادوام که در ساخت صنایع دستی و ادوات مهندسی لوازم خانگی کاربرد دارد.


۲۳- ماهون: چوبی نیمه سخت و نیمه مستحکم با سنگینی! متوسط که از آن برای ساخت مبلمان گران قیمت استفاده می شود.! از جمله زیباترین چوب های جهان است.


۲۴- سرخدار: چوبی سخت و سنگین و مقاوم در برابر حشرات! که در منبت کاری، قایق سازی و مصنوعات تزئینی کاربرد دارند.

انواع چوب های مناسب در ایران برای مبل سازی و تزئینات

افرا، ملچ، آزاد، زبان گنجیشک، گردو، راش، گلابی، گیلاس وحشی

چه نوع پارچه ای برای صندلی ناهارخوری مناسب است؟

Dining sets up to 6 seats

میز ناهار خوری و اتاق ناهارخوری از قدیم یکی از مهمترین محل های منزل ما ایرانیان به حساب می آید. از این محل برای پذیرایی از مهمانان و غذا خوردن استفاده می شود.

پس شیک بودن و جذابیت آن در زیبایی هر چه بیشتر منزل ما تاثیر فراوانی دارد. مهمترین جزء این محل صندلی و میز ناهار خوری است. همچون سایر لوازم منزل این وسیله نیز سبک و مدل های مختلفی دارد که باید با فضای کلی دکوراسیون منزل در هماهنگی باشد. صندلی میز ناهارخوری علاوه بر زیبایی باید راحتی استفاده کنندگان را فراهم کرده تا بتوان از آن یک صندلی استاندارد و مناسب یاد کرد. هر تولیدی صندلی ناهار خوری سعی بر تولید صندلی های زیبا بر اساس استاندارد های یک ست ناهار خوری مناسب دارد نکاتی مانند اندازه ، سبک و راحتی از مهمترین ویژگی های یک صندلی ناهارخوری مناسب است پس لازم به یاد آوری است که برای داشتن یک ست ناهارخوری مناسب علاوه بر تهیه میز ناهارخوری زیبا از صندلی های ناهار خوری غافل نشوید.

انواع مدل های صندلی ناهارخوری

اگر قصد خرید اینترنتی صندلی ناهارخوری دارید لازم است که قبل از خرید با مدل های مختلف این نوع صندلی آشنایی داشته باشید. صندلی های ناهارخوری به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم : صندلی ناهارخوری بی دسته ( side chair ) – این نوع صندلی همانطور که از اسمش مشخص است بدون دسته ساخته و تولید می شود. این نوع صندلی معمولا از جنس چوب ساخته شده و یکی از رایج ترین و قدیمی ترین مدل های صندلی ناهارخوری به حساب می آید. صندلی ناهار خوری پارسونر – سادگی در طراحی و استفاده از پارچه های ساده مهمترین ویژگی این صندلی است که آن را برای استفاده در هر دکوراسیونی مناسب کرده است و بهترین تکمیل کننده برای یک میز ناهار خوری مدرن به حساب می آید. میز ناهارخوری با دسته(Armchair) – طراحی و مدل این صندلی بسیار شبیه به صندلی های بی دسته هستند. تفاوت آنها همانطور که از اسمشان مشخص است در دسته داشتن صندلی است که همین دلیل آن را برای استفاده طولانی مدت و سایرکارها همچون مطالعه بسیار مناسب کرده است.

صندلی اپن ناهارخوری

امروزه آشپزخانه اپن در طراحی خانه ها طرفدار زیادی پیدا کرده است. اپن کاربرد های مختلفی دارد. هم می توان از آن به عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد و هم می توان به عنوان میز کار یا مطالعه استفاده کرد در نتیجه صندلی ای که بر روی آن می نشینید اهمیت فراوانی پیدا کرده و بیشتر تولیدی های صندلی ناهار خوری علاوه بر انواع صندلی ناهارخوری به تولید صندلی اپن هم می پردازند. جنس این صندلی می تواند چوبی یا فلزی باشد که بستگی به سلیقه خریدار و نوع دکوراسیون منزل داشته باشد. نکته خیلی مهم در خریداری صندلی اپن ارتفاع مناسب یک صندلی اوپن است به طوری که نسبت هر اپن نه خیلی بلند باشد نه خیلی کوتاه، همچنین از راحتی این صندلی نباید غافل شوید پس قسمت نشیمن گاه این صندلی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

صندلی میز ناهار خوری مدرن

ست میز ناهارخوری مدرن که از یک میز ناهارخوری و صندلی ناهارخوری تشکیل شده است بر خلاف سبک های کلاسیک و سلطنتی، طراحی و شکل مشخصی ندارد. در این سبک همچون سایر دکوراسیون منزل مدرن سعی بر استفاده از اشکال جدیدتر و رنگ های شاد تر می باشد به همین نسبت صندلی های ناهارخوری مدرن در شکل های مختلفی ارائه و تولید می شوند. در این نوع صندلی برای راحتی بیشتر از مبل های راحتی برای نشستن استفاده می شود. این نوع صندلی از روکشی پارچه ای ساخته شده و گرمای بیشتری به منزل شما خواهد بخشید و راحتی بیشتری هنگام استفاده طولانی مدت فراهم می کنند. همچنین می توان از رنگ های مختلف برای صندلی میز ناهارخوری مدرن استفاده کرد و بدین ترتیب صندلی ها را با سایر لوازم منزل هماهنگ کرد و زیبایی بیشتری به منزل ببخشید.

نکات مهم برای انتخاب صندلی ناهار خوری

نکات مختلفی در هنگام خرید صندلی ناهار خوری وجود دارند که باید به آنها توجه کنید تا از خرید یک صندلی با کیفیت که در زیبایی هر چه بیشتر منزل شما تاثیر می گذارد مطمئن شوید. اول از همه سعی کنید شکل و طراحی میز و صندلی ناهارخوری شما هماهنگ باشد به عنوان مثال از میز کلاسیک با صندلی های مدرن استفاده نکنید، یا اگر میز شما شکلی گرد دارد سعی کنید از صندلی هایی با نشیمن گاه دایره ای استفاده کنید. توجه کنید که ارتفاع صندلی ناهارخوری با میز متناسب باشد. اگر میز و صندلی را با هم خریداری می کنید خیلی دغدغه ای بابت این موضوع نخواهید داشت اما اگر میز را جدا گانه و صندلی راجداگانه خریداری می کنید ارتفاع میز و صندلی را کاملا در نظر بگیرید و نکته مهم دیگر اگر قصد خرید صندلی های ناهار خوری روکش دار را دارید به جنس روکش توجه کنید. علاوه بر قابلیت تمیز کردن به طول عمر و کیفیت آن توجه کنید تا صندلی شما از طول عمر بیشتری برخوردار باشد.

ابعاد استاندارد صندلی ناهارخوری

همانطور که قبلا گفته شد تناسب ابعاد و اندازه صندلی با میز ناهارخوری از مهمترین نکاتی است که در هنگام خریداری این وسایل باید در نظر گرفته شود. تولید های صندلی ناهارخوری و میزی ناهارخوری برای افزایش راحتی و استفاده بهینه از محصو ،تولیدات خود را براساس اصول ارگونومی انجام می دهند و در این راستا بر اساس یک استاندارد به تولید محصولات می پردازند. ارتفاع انواع صندلی ناهار خوری و صندلی اپن به طور معمول در حدود 50 سانتی متر از زمین طراحی می شوند که طبیعتا این اندازه بنا به نوع میز و اپن ممکن است قابل تغییر باشد همچنین توجه کنید که فاصله بین صندلی و میز به صورت ایده آل 26 سانتی متر می باشد. پس همانطور که گفته شد به ابعاد صندلی ناهارخوری که می خواهید خریداری کنید توجه لازم را داشته باشید.  

جنس صندلی های ناهار خوری در هیوا هوم

فروشگاه هیوا هوم این اطمینان را به شما می دهد که در ساخت انواع مبل راحتی از بهترین مواد اولیه در جهت ارائه بالاترین کیفیت استفاده می کند. محصولات هیوا هوم از بهترین چوب ها نظیر راش و گردو ساخته شده و در طراحی آنها سعی شده از جدید ترین الگو های روز دنیا استفاده کرده باشد همچنین انواع پارچه رو مبلی از بهترین نوع و با کیفیت ترین پارچه تهیه شده و حتی امکان انتخاب توسط مشتری برای استفاده در مبل های راحتی را به شما می دهد و در راستای اطمینان از کیفیت محصولات ، تمامی محصولات این فروشگاه دارای 3 سال ضمانت کالا هستند.

چه نوع پارچه ای برای صندلی ناهارخوری مناسب است

با توجه به کاربرد صندلی ناهارخوری که از آن برای نشستن ،غذا خوردن و پذیرایی مهمانان استفاده می شود انتخاب پارچه مناسبی که طول عمر و در عین حال راحتی زیادی داشته باشد بسیار حیاتی است که پارچه های چند لایه انتخاب شود که در هنگام جابجایی و یا برخورد شیئی با آن دچار پارگی و یا به اصطلاح لب پر شدن نشود. پارچه های موجود و قابل استفاده برای صندلی ناهارخوری در فروشگاه مبلمان هیوا هوم معمولا از جنس کتان ، چرم و مخمل است که قابلیت انتخاب توسط مشتری را دارد. همچنین یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت صندلی ناهار خوری جنس نیشمن گاه این وسیله است.

ویژگی های صندلی ناهار خوری

مهمترین مساله در خرید صندلی ناهار خوری راحتی آن و تناسب آن با میز ناهارخوری است. صندلی های ناهار خوری باید برای حداقل یک ساعت نشستن و غذا خوردن راحت باشد. پس یکی از ویژگی اصلی این صندلی ها قسمت نشیمن گاه آن است که نرم و راحت است. طراحی مناسب برای بدن انسان و ارگونومی آن ویژگی دیگری است که باید به آن توجه کرد. پس حتما به آن دقت کنید و در آخر به اندازه صندلی و تناسب فاصله آن با میز ناهارخوری دقت کنید. صندلی ناهارخوری به طور معمول باید فاصله ای 26 سانتی متری با میز داشته باشد و ارتفاع آن به نحوی باشد که برای غذا خوردن نه خیلی مجبور به خم شدن شوید نه خیلی به سمت بالا متمایل باشید.

راهنمای خرید صندلی ناهار خوری

برای ثبت سفارش خود می توانید با وارد شدن به آدرس فروشگاه از مدل های مختلف دیدن فرمایید. پس از وارد شدن به صفحه مدل مورد نظر خودتون می توانید اطلاعات مربوط به هر محصول و انواع قیمت را مشاهده فرمایید و پس از بررسی و انتخاب محصول به سبد کالای شما اضافه شده و وارد قسمت ورود اطلاعات خریدار و پس از آن درگاه پرداخت می شوید و بدین ترتیب به سادگی در وقت خود صرفه جویی کنید. همچنین همکاران ما در قسمت پشتیبانی آمادگی پاسخگویی و راهنمایی شما خریداران محترم را دارند. فراموش نکنید در صورتی که خرید شما بالای 10 میلیون تومان باشد ارسال آن به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد. پس برای تجربه یک خرید آسان و مطمئن ما به شما خرید آنلاین انواع مبل های راحتی از فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون هیوا هوم را پیشنهاد می کنیم. چطور از کیفیت صندلی غذا خوری های هیوا هوم اطمینان کسب کنیم در شرایط امروز و با تعدد تولیدی های صندلی ناهارخوری انواع اقسام صندلی و میز ناهار خوری در بازار قابل دسترسی و خریداری هستند اما چگونه می توانیم از کیفیت یک صندلی ناهارخوری خوب اطمینان حاصل کنیم ؟ پیشتر درباره ویژگی های یک صندلی مناسب صحبت کردیم اما باز هم ممکن است خریدار نتواند تمامی جوانب را به درستی بسنجد پس یک راه آسان تر خرید از فروشگاه ها و کارگاه های معتبر در زمینه تولید مبلمان منزل است. فروشگاه هیوا هوم با بیش از 80 سال تجربه در زمینه ساخت مبلمان چوبی همواره سعی بر استفاده از مرغوب ترین چوب ها برای ساخت انواع صندلی و میز داشته است. همچنین جهت اطمینان بیشتر خریدار از محصولات هیوا هوم تمامی محصولات این فروشگاه از گارانتی 3 ساله برخوردار هستند.

منبع : https://bit.ly/3jAMCPJ