با انواع مبلمان آشناشوید


29 Best Online Furniture Stores - Best Websites for Buying Furniture

مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می گیرد. در کنار انتخاب مبلمان، چیدمان مبلمان منزل نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.


بنابراین در این نوشته سعی کردیم تا انواع مبلمان را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب مبلمان منزلتان یاری نمائیم. فراموش نکنید که انتخاب مبلمان شیک تاثیر بی اندازه ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت.


انواع مبلمان

مبلمان راحتی

مبل راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن می توان خستگی روزانه را رفع کرد و به حسی سرشار از آرامش دست یافت. این نوع مبل ها در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی ساخته می شوند.


مبلمان کاملا راحتی جنبه شخصی دارند و ظاهر آنها به نحوی است که بیشتر برای استراحت مورد استفاده قرار می گیرند. مبل های نیمه راحتی تا حدودی رسمی هستند و علاوه بر استفاده شخصی، برای پذیرایی از مهمانان نیز مناسب می باشند.


مبل های راحتی در تنوعی از طرح، رنگ و جنس تولید می شوند و متناسب با هر نوع دکوراسیون داخلی طراحی شده اند. این مبل ها را می توان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

انواع مدل های مبلمان راحتی کم حجم

برای خرید مبلمان راحتی باید مواردی را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را در دکوراسیون فضای داخلی منزل خود بدست آورید به همین دلیل در ادامه به صورت گزینه ایی توضیح خواهیم داد که رعایت چه مواردی قبل از اقدام به خرید ضروری می باشد.


در ابتدا شما باید ابعاد محیطی که نیاز به مبلمان دارد را در نظر بگیرید در واقع موضوع مهمی می باشد که نباید آن را فراموش کنید در صورتی که منزل شما کوچک می باشد سعی کنید با دقت بیشتری اندازه گیری فضا را انجام دهید.

 


در گام بعد شما باید در ارتباط با کارایی مبل ها تصمیم بگیرید یعنی بدانید که مبلی که قصد خرید آن را دارید برای کدام قسمت منزل نیاز است و قرار است جهت تماشای تلویزیون به کار رود و با صرفا جهت لم دادن مناسب باشد.

 


قسمت ورودی منزل را نیز نادیده نگیرید زیرا گاها پیش می آید مبلی را انتخاب می کنید که با توجه به ابعاد درب و راهروی ورودی امکان داخل بردن مبل را نخواهید داشت. مبل هایی با دسته های بلند و بزرگ مناسب اتاق پذیرایی با فضای زیاد و مبل های کم جا ایده آل برای اتاق هایی با ابعاد کوچک می باشد.

 


در صورتی که مطمئن هستید تا دو سه سال آینده خانه تان را تغییر می دهید حتی الامکان مبل هایتان را سبک انتخاب و خریداری نمایید تا در هنگام جابجایی با مشکل سنگینی مبل مواجه نشوید.

 


با توجه به رنگ سایر لوازم بکار رفته در منزل همچون: فرش، پرده، انواع دکوری، دیوارها و رنگ کاغذ دیواری، سرویس خواب و ... رنگ مبلمان خود را انتخاب نمایید تا بتوانید با خلاقیت خود ست مناسبی را برای دیزاین خانه خود برگزینید.

 


زمانی که برای خرید مبلمان می روید حتما با نشستن بر روی آن راحتی مبل را امتحان کنید. قسمت نشیمن مبل باید استاندارد باشد نه به قدری محکم و سفت باشد که قسمت چوبی درونی مبل را حس منید و نه آنقدر نرم که در آن فرو روید. دوخت ها، قسمت تکیه گاه و درزها رابه دقت چک نمایید تا دارای دوخت تمیز و عاری از نقص باشد.

دکوراسیون خانه های کوچک با مبل کوچک

راه دیگر برای اینکه پذیرایی کوچک خود را دیزاین و دکور نمایید این است مبلمان مختلف را با هم ترکیب و ادغام نماییدبه این شیوه که یک کاناپه راحتی شیک را به همراه چند عدد صندلی فانتزی به سبک کلاسیک، در کنار هم قرار دهید. با این روش شما می توانید گرمای فضای موجود را بالا برده و بر جذابیت آن بیفزایید و لذت کافی را از خلاقیت خود داشته باشید و از طرفی حس راحتی را به میهمانان خود انتقال دهید.


کوچک بودن فضا همیشه دلیلی برای استفاده 100 درصد از مبلمان کوچک نیست گاها به کار بردن یک مبل بزرگ به جای چندین مبل و یا صندلی کوچک می تواند کمک شایانی به بزرگ تر نشان دادن محیط نماید و با این حرکت از شلوغی محیط بکاهید و آن جا را مرتب تر نشان دهید.


موضوع دیگر برمی گردد به مبلمان رسمی که نباید خودتان را در استفاده از آن محدود کنید و بدانید اگر به درستی چیدمان شود باعث می شود فضایی کاملا شیک و خاص پدید آورید.

چیدمان مبلمان استیل در خانه های نقلی

مبلمان استیل در مقایسه با مبلمان راحتی فضای بیشتری اشغال می کنند از این رو در نظر گرفتن محیطی که این سبک مبلمان قرار است در آن قرار گیرد جزو مهمترین فاکتورها به حساب می آید. شاید بهتر است از مبل سلطنتی و یا استیل برای آپارتمان های کوچک استفاده نشود. اصولا این نوع مبلمان دارای ست 7 نفره و 9 نفره بوده و چیدمان آن بر اساس شکل محیط فعلی امکان پذیر می باشد.

اولویت‌بندی در ایجاد فاصله مبل‌های سلطنتی

رعایت کردن فاصله بین مبل ها اگر به درستی اتفاق بیافتد شما می توانید مناسب ترین چیدمان را برای اتاق پذیرایی خود داشته باشید. هر چه بیشتر مبل هایتان را در نقطه کانونی جای دهید موفق تر خواهید بود. در شرایطی که ابعادنشیمن تان زیاد باشد سعی کنید مبل ها را به دیوار تکیه ندهید و مبل ها را با فاصله زیاد از هم قرار ندهید زیرا افراد به هنگام مکالمه دیگر مجبور به صحبت کردن با صدای بلند نخواهند بود.

انواع مبل در دکوراسیون داخلی منزل

Design the Perfect Sofa for Your Space | Rue

ا مدرن‌تر و بروز شدن سبک زندگی‌ها امروزه خرید مبلمان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایل و لوازم منزل شده است. تا چند سال قبل انواع مختلف مبلمان یکی از لوازم غیر ضروری محسوب می‌شد و خیلی مورد استقبال عموم افراد نشد.

اما اکنون کمتر منزلی را می‌بینی که از مبلمان استفاده نکند. اگر قصد دارید که یک مبل راحتی با کیفیت و مرغوب بخرید تا بتوانید سالیان سال از آن استفاده کنید در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین مدل‌ها و سبک‌های مبلمان آشنا کنیم تا بتوانید در خرید این وسیله بهترین انتخاب را داشته باشید.


انواع مختلف مبلمان

انواع مختلف مبلمان عبارت است از:


مبلمان‌ها انواع مختلفی دارند اما تمامی آن‌ها در سه دسته بندی مهم و اصلی تقسیم بندی می‌شوند از جمله:


مبلمان راحتی

مبلمان کلاسیک

مبلمان سلطنتی

۱. مبلمان‌های راحتی

مبلمان‌های راحتی همانطور که از نامش مشخص است به صورتی طراحی و ساخته شده است که می‌توانید هنگام استراحت کردن بر روی آن احساس راحتی بیشتری کنید. اغلب از این مبلمان‌ها برای نشیمن استفاده می‌شود که شما می‌توانید در طول روز از آن استفاده کنید.

البته مبلمان‌های راحتی به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند از جمله مبلمان‌های راحتی و نیمه راحتی می‌باشند. همانطور که واضح و روشن است دسته اول خیلی راحت است و کاربردهای زیادی نیز دارد، لذا دسته دیگر که نیمه راحتی است تا راحت است و می‌توانید این مدل از مبلمان‌ها را برای پذیرایی نیز استفاده کنید. در واقع مبلمان‌های راحتی نسبت به سایر مبلمان‌های دیگر کمی ارزان‌تر هستند و در بازار می‌توانید رنگ‌های مختلف و متنوعی از این نوع مبلمان‌ها را مشاهده کنیم.


۲. مبلمان کلاسیک

از مبلمان‌های لوکس، فوق العاده و شیک است. این مبلمان‌ها بیشتر از جنس چوب هستند که بیشتر برای طراحی آن از منبت کاری استفاده می‌شود که جلوه و شکوه خاصی به این نوع مبلمان‌ها داده است. مبلمان‌های کلاسیک معمولا قیمت بالایی دارند که بیشتر برای پذیرایی از مهمان‌های استفاده می‌شود.

۳. مبلمان‌های سلطنتی

مبلمان‌های سلطنتی و کلاسیک نسبت به سایر مبلمان‌های دیگر بیشتر شبیه به هم هستند. تنها تفاوتی که می‌توان برای این نوع مبلمان‌ها داشته باشید این است که مبلمان‌های سلطنتی ویژه‌تر و شیک‌تر هستند. نمونه‌های این مبلمان‌ها را اغلب می‌توانید در طبقات مرفه جامعه می‌توان مشاهده کرد. مسلماً این نوع مبلمان‌ها در مقایسه با سایر مبلمان‌های دیگر خیلی گران قیمت‌تر می‌باشند.


انواع مختلف مبلمان از لحاظ جنس

مبلمان چوبی

مبل چرمی

مبل چوبی

اکثر مبلمان‌ها از متریال چوب ساخته شده‌اند. اما یک سری از مبلمان‌ها هستند که ‌کاملاً از چوب ساخته شده‌اند  که به این مدل، مبلمان‌های چوبی می‌گویند. این دسته از مبلمان‌ها حس خوب و آرامش بخشی به انسان می‌دهد و در عین حال نیز بسیار زیبا هستند. جنس و نوع چوبی که در این نوع مبلمان‌ها استفاده می‌شود. جنس مبل‌های چوبی از گردو، راش است که در قیمت این نوع مبلمان‌ها نیز تاثیرگذار است.


مبل چرمی

مبل‌های چرمی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. کاربرد مبل‌ های چرمی‌ بسیار زیاد است و بیشتر برای اداره‌ها و منازل استفاده می‌شود. البته برای خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند توصیه می‌شود که از این نوع مدل مبلمان استفاده کنند. تنها نکته‌‌ی که در خرید این نوع مبلمان‌ها باید در نظر داشته باشید این است که حتما توجه داشته باشید که جنس چرم مرغوب و استاندارد استفاده کنید.


انواع مختلف مبلمان برحسب مدل

سایر دسته بندی‌های مبلمان بر اساس مدل شامل:


مبل مدرن هوشمند

مبل سنتی ایرانی

مبل تک نفره

مبل شزلون

مبل ال

۱. مبل مدل هوشمند

در ساخت این نوع مدل از مبلمان‌های هوشمند از فوم‌های هوشمند حافظه دار استفاده شده است. در این مدل ماده‌ای به کار رفته شده است که بر روی وزن و دمای بدن افراد تاثیر می‌گذارد. به صورتی که برحسب این معیار تغییر شکل می‌دهد. از مزیت‌های استفاده شده از این نوع فوم این است که در برابر باکتری‌ها، قارچ‌ها بسیار مقاوم هستند و هیچ حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کنند.


۲. مبل سنتی ایرانی

امروزه مبل‌های سنتی ایرانی بیشتر در چایخانه‌ها و رستوران‌های سنتی، باغ و یا ویلاها کاربرد دارد. اما در قدیم از این مبلمان‌ها در منازل و کنار حیاط مورد استفاده قرار می‌گرفت. طراحان و سازندگان مبلمان با تلفیق سبک سنتی و مدرن با یکدیگر توانسته‌اند  که مبل‌های سنتی ایرانی شیکی به بازار ارائه دهند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این دست از مبلمان‌ها دست ساز  بودن و کل بیس مبلمان از چوب است.


۳. مبل تک نفره

از دیگر نمونه‌های مبلمان می‌توان به مبل‌های تک نفره اشاره کرد. این مبل احتمالا در قالب یک راک اصیل یا یک مبل راحتی ارائه می‌شوند.


۴. مبل شزلون

همانطور که می‌دانید که مبل شزلون از مبل‌های تک و لوکس است که بیشتر برای دکوراسیون داخلی و دارای یک دسته قوس دار می‌باشد.


۵. مبل ال

یکی از انواع مبلمان‌ها می‌باشد که ظاهر ال مانندی دارد. این نوع مبلمان طرفداران خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید از تعداد بیشتری مهمان دعوت کنید و یا یک خانواده پرجمعیتی هستید می‌توانید از این نوع مبلمان استفاده کنید، اما ویژگی خوبی که دارد این است که فضای زیادی را اشغال نمی‌کند.

نکاتی که در چیدمان مبل ال در اتاق نشیمن بایدبه آن توجه کنید

نحوه چیدمان مبل ال در خانه های کوچک

همه فضاها دارای چالش های طراحی دکوراسیون هستند، اما از آن جایی که اتاق نشیمن مکانی است که شما بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید (و مطمئناً مکانی است که مهمانان بیشتر از سایر فضاهای خانه شما در آن حضور دارند)، طراحی دکوراسیون و چیدمان آن ها بسیار اهمیت دارد. اگرچه در صورتی که فضای اتاق نشیمن خیلی کوچک باشد، طراحی مناسب این فضا می تواند کمی مشکل به نظر برسد و شما را با سوال هایی روبرو کند. چگونه می توانید تعادلی ایجاد کنید که تا حد ممکن از فضا استفاده کرده و در عین حال دکوراسیون فشرده و شلوغ به نظر نرسد؟ چه مبلی را باید انتخاب کنید و کجا قرار دهید؟ یکی از بهترین گزینه ها برای فضاهای کوچک مبل ال استدر ادامه چندین نکته و ایده برای طراحی چیدمان مبل ال و استفاده بهتر برای اتاق های نشیمن کوچک شرح داده شده است.

ویژگی های مبل ال

هنگام طراحی یک اتاق نشیمن کوچک، اغلب مبلمان L شکل بهترین گزینه به نظر می رسند زیرا تعداد صندلی بیشتری را در یک فضای محدود فراهم می کنند. آن ها هیچ وقت قدیمی و از مد افتاده نمی شوند و در خانه های مدرن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. البته باید توجه کرد که امروزه مبلهای ال با طراحی های متنوعی تولید می شوند و قالبهای متنوعی دارند که می توانند برای دکوراسیون با سبکهای مختلف مناسب باشند. در برخی طراحی ها، یک تختخواب کشویی در مبل ال تعبیه شده است. حتی می توان یک مبل مقطعی L شکل با میزهای گوشه ای توکار پیدا کرد. لازم است که قبل از خرید مبل، فضای اتاق نشیمن را اندازه بگیرید. علاوه بر این، ارزیابی ویژگی های مبل ال، به شما کمک می کند که در مورد اینکه آیا بهترین انتخاب برای اتاق نشیمن است یا خیر، راحتتر تصمیم بگیرید.

اندازه مناسب مبل های ال

اندازه مناسب مبل های ال
اندازه مناسب مبل های ال

در اتاق های نشیمن کوچک بهتر است به جای مبل استیل یا سلطنتی و یا حتی مبل کلاسیک از مبل هایی استفاده شود که حجم کمتری اشغال کنند و یا به عبارت دیگر جمع و جورتر باشند. چیدمان مبل ال در این گونه فضاها بسیار مناسب است در واقع، اگرچه یک کاناپه L شکل بزرگ به نظر می رسد، اما بهترین گزینه برای یک اتاق نشیمن کوچک است زیرا جای نشستن برای تعداد بیشتری را در فضای محدود فراهم می کند.

امکان ایجاد تغییر و تنوع در ظاهر

با توجه به چسبیده بودن مبل های ال به یکدیگر و ساده بودن مدل آن ها، تغییراتی مثل تعویض روکش آن و غیره را در مقایسه با مدل های دیگر مبل، خیلی راحت تر می توان انجام داد. به عبارت دیگر، در صورتی که شما شخصیتی تنوع طلب دارید با خرید مبل ال، امکان این را خواهید داشت که به راحتی دوباره آن ها را نو کرده و تعویض روکش کنید. حتی چند کوسن رنگارنگ می توانید اضافه کنید تا جلوه ای جدید در اتاق نشیمن شما ایجاد کند. استفاده از پارچه های رومبلی نیز در این مدل مبل آسان تر است.

راحتی بیشتر

راحتی بیشتر
راحتی بیشتر

نوع طراحی مبل، آن را به یک تخت خواب راحت با اندازه ای مطلوب تبدیل کرده است. دیگر نیاز نیست که نگران جای خواب برای مهمان خود باشید چرا که می توان از این مبل به عنوان یک تخت اضافی برای پذیرایی از مهمانان غیر منتظره استفاده کرد. همان طور که قبلا نیز ذکر شد مبل ال به ایجاد ظاهری مدرن در اتاق نشیمن کمک می کند و گزینه ای ایده آل برای فضاهای کوچک است.

قیمت مناسب تر

شاید با قطعیت نتوان در مورد قیمت مناسب مبل ال نظر داد زیرا جنس متریال به کار رفته در ساخت مبل و طراحی آن روی قیمت تمام شده موثر هستند. اما به طور کلی، با مقایسه قیمت انواع مبل راحتی معمولا مبل های ال قیمت های مناسب تری دارند و از همین جهت نیز برای خانه های کوچک تر مناسب تر و اقتصادی تر هستند.  هم چنین اگر قیمت هر صندلی را در نظر بگیرید این مبل مقرون به صرفه است، زیرا مبل L شکل می تواند افراد بیشتری را در خود جای دهد و قیمت آن معمولا پایین تر از یک ست مبل راحتی با تعداد صندلی های یکسان در می آید.

انواع چیدمان مختلف

انواع چیدمان مختلف
انواع چیدمان مختلف

چیدمان مبل ال در فضاهای کوچک به آسانی انجام می شود. زیرا به راحتی در فضاهای مختلف جای می گیرد اما چیدمان ایده آل مبل به اندازه و ابعاد اتاق بستگی دارد. به طور کلی، موارد زیر محبوب ترین گزینه ها برای چیدمان این مبل هستند:

چیدمان ال شکل

همان طور که از نام این مبل پیدا است اصلی ترین چیدمان این مبل به شکل حرف L انگلیسی است. چیدمان مبل به این سبک، با طراحی مبل هم خوانی داشته و فضای کمی را اشغال می کند. این چیدمان برای اتاق نشیمن کوچک و روبروی تلویزیون بسیار مناسب است. اغلب مبل های ال 7 نفره هستند اما گاهی اوقات ممکن است در ست های 8 یا 9 نفره نیز موجود باشند که برای چیدمان به شکل مستطیلی مناسب هستند.

چیدمان مستطیلی

چیدمان مستطیلی
چیدمان مستطیلی

یکی از انواع چیدمان مبل ال، چیدمان مستطیلی است. معمولا مبل ال دارای دو یا سه تکه است که می توان این قطعات را به صورت مستطیل دور هم چید. این نوع چیدمان فضای گرمی را برای دورهمی و مهمانی ایجاد می کند. البته با توجه به اینکه مبل های ال به هم چسبیده هستند معمولا این نوع چیدمان یک مستطیل کامل ایجاد نمی کند اما تا حدودی تلاش می شود تا حد امکان مبل ها در روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

چیدمان مبل در گوشه اتاق نشیمن

از نظر جای قرار گیری مبل ها نیز می توان چیدمان آن را تقسیم بندی کرد. برای مثال، در مورد یک نشیمن کوچک، چیدمان مبل در گوشه اتاق، بهترین گزینه جهت ایجاد فضای کافی برای رفت و آمد است. با چیدمان مبل ها در گوشه دیگر نیازی به جابجایی مبل برای تمیز کردن و نظافت آن وجود ندارد چون مبل کاملا به گوشه دیوار نزدیک بوده و فضای خالی پشت آن برای نظافت وجود ندارد. این راحت ترین چیدمان مبل برای فضاهای محدود است.

چیدمان مبل در وسط اتاق نشیمن

چیدمان مبل در وسط اتاق نشیمن
چیدمان مبل در وسط اتاق نشیمن

این نوع چیدمان برای اتاق های نشیمن بزرگ که محدودیتی در فضا وجود ندارد مناسب است. مبل های L شکل می توانند در مرکز اتاق باشند. در این نوع چیدمان در واقع مبل های ال به عنوان تقسیم کننده بصری بین مناطق نشیمن رسمی و غیررسمی عمل می کنند هم چنین با این چیدمان می توان اتاق نشیمن را از فضای غذاخوری مجزا کرد.

ترکیب مبل ال در کنار مبل استیل

گاهی در سالن های پذیرایی یا اتاق های نشیمن بزرگ که چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم مورد نظر است می توان از مبل ال به عنوان مبل راحتی استفاده کرد و فضای دلبازتری را در خانه ایجاد کرد. زیرا معمولا مبل های استیل، حجیم هستند. بنابراین استفاده از مبل ال برای چیدمان در کنار آن ها می تواند از شلوغی فضا جلوگیری کند. در صورتی که چیدمان این دو ست به صورت روبروی یکدیگر مد نظر باشد، می توان از یک مبل بدون پشت که در برخی ست های مبل ال موجود است یا به صورت سفارشی تولید می شود، استفاده کرد. در واقع، گاهی بهترین موقعیت برای مبل نه کنار دیوار بلکه در وسط اتاق است. یک مبل بدون پشت یک گزینه بسیار شیک است و می تواند از هر دو طرف استفاده شود. همچنین در صورت محدود بودن گزینه های نشستن یک امتیاز محسوب می شود.

چرا برخی افراد ممکن است نسبت به خرید مبل ال تردید داشته باشند؟

چرا برخی افراد ممکن است نسبت به خرید مبل ال تردید داشته باشند؟
چرا برخی افراد ممکن است نسبت به خرید مبل ال تردید داشته باشند؟

با توجه به ویژگی های مثبت زیادی که برای مبل ال برشمرده شد، نکاتی در مورد این مبل و چیدمان آن وجود دارد که  ممکن است موجب شود برخی افراد برای خرید آن با تردید روبرو شوند. از جمله این موارد انعطاف پذیری کم در چیدمان و دسترسی محدود برای نظافت اطراف مبل است.

انعطاف پذیری کم در نحوه چیدمان

یکی از مهمترین دلایلی که صاحبان منازل از استفاده از مبل های L شکل برای اتاق های نشیمن اجتناب می کنند این است که در چیدمان آن ها نمی توان گزینه های زیادی داشت یا به عبارت دیگر آن ها برای چیدمان انعطاف پذیر نیستند. این مورد مخصوصاً برای کسانی که دوست دارند مرتب چیدمان منزل خود را تغییر بدهند شاید مطلوب نباشد.

دسترسی محدود و نظافت دشوارتر

دسترسی محدود و نظافت دشوارتر
دسترسی محدود و نظافت دشوارتر

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید مبل ال باید به آن توجه کنید این است که با توجه به طراحی مبل و چسبیده بودن صندلی ها به یکدیگر ممکن است، نظافت روزانه و دسترسی به قسمت های پشتی یا زیرین مبل کمی دشوار به نظر برسد که این موضوع ممکن است برای برخی افراد بسیار اهمیت داشته باشد.

نکاتی در مورد دکوراسیون بهتر مبل ال در اتاق نشیمن

برای طراحی دکوراسیون بهتر و جذاب تر در حضور مبل ال برای منزل خود، بهتر است نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

انتخاب طرح و رنگ مبل متناسب با دیوارها

انتخاب طرح و رنگ مبل متناسب با دیوارها
انتخاب طرح و رنگ مبل متناسب با دیوارها

تناسب رنگ های مبل و اجزای دیگر اتاق نشیمن مثل پرده، فرش و حتی دیوارها بسیار مهم است زیرا نباید طوری باشد که تنوع طرح و رنگ موجود در فضا سبب شلوغی و نامرتبی آن گردد.به همین دلیل در چیدمان مبل ال بهتر است رنگ مبل و هم چنین رنگ کوسن های آن، هماهنگ با طرح و رنگ دیوار و یا پرده باشد.

استفاده از اجزای دیگر در دکوراسیون اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمن کوچک شما دارای سقف های بلند است، از آن فضای اضافی نهایت استفاده را ببرید! در کنار چیدمان مبل ال در فضای کوچک خود استفاده از اجزای دیگر مثل آینه ها یا قاب عکس هایی که به صورت عمودی قرار می گیرند و موجب می شوند سقف بلند تر به نظر برسد فضا را نیز بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند. البته باید توجه کرد که رعایت حد اعتدال و تناسب رنگ و سبک در انتخاب مدل آینه و قاب عکس ها یا تابلوهای هنری بسیار اهمیت دارد.

چیدمان ترکیبی

چیدمان ترکیبی
چیدمان ترکیبی

امروزه هنگام خرید مبلمان مدرن معمولا تلاش می شود تا از چیدمان های ترکیبی استفاده شود تا جلوه ای جذاب و متفاوت تر در خانه ایجاد گردد. با توجه به محدودیتی که در چیدمان و تعداد مبل ال در اتاق های نشیمن کوچک وجود دارد شما می توانید از انواع پاف های متناسب با طرح و رنگ مبل ال در کنار آن استفاده کنید. این ایده بسیار جالبی است که در زیبایی فضای شما موثر خواهد بود. به ویژه زمانی که مهمان دارید پاف ها می توانند فضای بیشتری برای نشستن شما به عنوان میزبان فراهم کنند.

استفاده از صندلی های خاص

ممکن است در هنگام چیدمان مبل برخی قسمت های فضا خالی بمانند در این حالت نیز می توان از صندلی های خاص و متناسب با ابعاد کوچک تر استفاده کرد. این کار به جذابیت دکوراسیون سالن پذیرایی شما کمک می کند. برای خرید انواع ست مبل ال با طراحی های بی نظیر و متفاوت و هم چنین انواع صندلی های خاص و مدرن می توانید به فروشگاه اینترنتی هیوا هوم مراجعه نمایید.

گیاهان را در چیدمان خود فراموش نکنید.

استفاده از انواع گل و گیاهان طبیعی یا مصنوعی با اندازه های مختلف، درست مانند استفاده از کاغذ دیواری های متناسب و آینه ها و تابلوها، روشی عالی برای افزودن عمق و ایجاد جذابیت و حس راحتی و دلپذیری، به یک اتاق نشیمن کوچک در کنار چیدمان مبل ال هستند. گل ها و گیاهان را به ویژه در گوشه، کنار یا پشت مبل ها می توان قرار داد.

منبع: نکاتی که  در چیدمان مبل ال در اتاق نشیمن بایدبه آن توجه کنید

چه مبلمانی را برای خانه های کوچک نباید بخرید

مبل مناسب خانه های کوچک، چه نوع مبل هایی است؟

اگر برای خرید مبل، سری به بازارهای مبل بزنید، تنوع زیاد در انواع مبل های موجود در بازار، شما را در انتخاب مبل مناسب خانه شما، سردرگم خواهد کرد. اما اگر خانه شما کوچک است و در عین حال به دکوراسیون و زیبایی خانه خود اهمیت می دهید، ناگزیر باید بخشی از این مبل های زیبا را کنار بگذارید!


مبل لاکچری نخرید!

مبل های لوکس و لاکچری، به مبل هایی اطلاق می شود بدنه بزرگ یا بلند دارند یا در چوب های آن ها از رنگ های سفید و طلایی و یا منبت کاری های درشت و فراوان استفاده شده است. اگر چه این مبل ها واقعا زیبا هستند و خیلی سخت می شود از خیر آن ها گذشت، ولی همیشه در نظر داشته باشید که این طرح ها، مبل مناسب خانه های کوچک نیستند.در انتخاب رنگ و طرح مبل دقت کنید.

بدون شک یکی از مهم ترین المان های زیبایی و تناسب دکوراسیون، طرح و رنگ است. در خانه های کوچک، بدلیل کمبود فضا در استفاده از ترکیب رنگ ها، استفاده از طرح های شلوغ باعث نامرتب دیده شده خانه شما خواهد شد. بنابراین مبل هایی با طرح های شلوغ و مملو از رنگ، مانند طرح های گل دار درشت، مبل مناسب خانه های کوچک نیست.


همچنین، در استفاده از رنگ ها باید دقت داشته باشید که رنگ های تیره یک دست، فضا را از آنچه که هست نیز، کوچکتر نشان می دهد. پس مبلمان با زمینه ها یک دست سیاه، قهوه ای پررنگ، نوک مدادی و سایر رنگ های تیره یک دست، نمی تواند مبل مناسب خانه های کوچک باشد.


پس مبل مناسب خانه های کوچک چه نوع مبلی است؟

پس از این توضیحات، شاید به خود بگویید، حالا که انواع مبل های زیبا و جذاب و شیک برای خانه کوچک ما نامناسب است، پس ما چه نوع مبلی بخریم؟


شاید به جرأت بتوان گفت، مناسب ترین مبل برای خانه های کوچک، مبلمان ال است. مبلمان ال، بخاطر فضای کوچکی که در یک گوشه از خانه اشغال می کند، همچنین چسبیدن به دیوار و عدم ایجاد فضای غیر قابل استفاده در پشت مبلمان و نیز نداشتن دسته اضافی و باز بودن یک طرف آن در بیشتر انواع مبلمان ال، یک مبل مناسب خانه های کوچک است.

اما دقت داشته باشید، استفاده از مبل تکی یا دونفره جدا اضافی، برای گرد تر شدن فضای نشستن دورهمی و به هم زدن شکل ال در این نوع مبلمان، باعث تنگ تر و بی نظم تر شدن فضای خانه های کوچک می شود.


علی رغم تنوع و زیبایی که در مبلمان ال وجود دارد، شاید شما اساسا این نوع مبلمان را نپسندید و با سلیقه شما جور نباشد. اگر چنین است، نگران نباشید. مطمئناً مبل مناسب خانه های کوچک تنها مبلمان ال نیست.


شما می توانید از کلک دیگری استفاده کنید و آن استفاده از نیم ست هاست. اگر تعداد افراد خانه شما کم است، استفاده از یک مبلمان نیم ست، دست شما را تا حد زیادی برای خریداری انواع مختلف مبلمان باز می گذارد. انواع مبل ها با دسته های چوبی، دیزاین های نیمه کلاسیک و مبل های راحتی، زمانی که به صورت نیم ست استفاده شوند، علاوه بر این که فضای زیادی نمی گیرند، بسیار شیک و زیبا می شوند.

بوفه کلاسیک را چگونه با دکوراسیون منزل ست کنیم

Country house style sideboard CINCINNATI-61 in green with Wotaneiche incl. LED, W / H / D: 194/207 / 45cm

بوفه همیشه از لوازمی بوده که انتخاب آن در دکوراسیون منزل چالش برانگیز بوده است.

خانواده های ایرانی از طرفداران پر و پا قرص انواع بوفه در منزل خود هستند. بوفه هم به تنهایی زیبایی و شکوه خاصی به منزل خواهد بخشید و هم کاربرد دکوراتیو در منزل را ایفا می کند و می توان با ظروف و وسایل مختلف داخل آن قرار داد و زیبایی آن را دو چندان کرد. بوفه ها هم مانند سایر لوازم منزل سبک ها و مدل های متفاوتی دارند که باید با توجه به سلیقه و نوع منزل انتخاب شوند. حال اگر قصد خرید اینترنتی بوفه کلاسیک و یا قصد خرید مبل کلاسیک را داشته باشید باید اطلاعات بیشتری هم راجع به ویژگی های مختلف یک بوفه کلاسیک داشته باشید و هم چنین خرید خود را از فروشگاه های مطمئن و معتبر انجام دهید.

کاربرد بوفه در منزل

از بوفه می توان برای نشان دادن ظروف و لوازم با ارزش استفاده کرد و همچنین محلی است برای نگهداری لوازمی که ممکن است بطور روزمره کمتر از آنها استفاده شود اما بدون در نظر گرفتن کاریرد آن بوفه به تنهایی نیز به زیبایی و شکوه خانه شما کمک فراوانی می کند. نوع بوفه ای که خریداری می کنید باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید باشد و با توجه به ابعاد منزل نوع آن و اندازه آن انتخاب شود. جای بوفه و     ویترین معمولا در اتاق نشیمن و پذیرایی است اما همچون انتخاب مدل و رنگ آن کاملا بستگی به سلیقه و سبک چیدمان شما دارد.

بوفه کلاسیک مناسب چه منازلی است ؟

اگر قصد خرید اینترنتی بوفه کلاسیک برای منزل خود را دارید لازم است که بدانید انواع بوفه های کلاسیک برای چه منازلی مناسبتر هستند تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید. باید توجه داشته باشید که بوفه های کلاسیک در مدل ها و ابعاد متفاوتی وجود دارند که باید آنها را متناسب با متراژ منزل و نحوه چیدمان وسایل خانه تان انتخاب کنید. طبیعتا بوفه های بلند و بزرگ مناسب خانه های کوچک نیستند چون فضای خانه را کوچکتر نشان می دهند، هر چقدر هم زیبا باشند پس اگر فضای خانه شما کوچک است می توانید از بوفه های کلاسیک کوتاه و شیشه ای که پایه های کوتاهی دارند و یا اصلا بدون پایه هستند استفاده نمایید.

ویژگی های بوفه کلاسیک

همانطور که قبلا گفته شد بوفه های کلاسیک در شکل و اندازه های مختلفی وجود دارند که قابل انتخاب هستند. بوفه های کلاسیک چوبی ، شیشه ای، مینی بوفه و کمد بوفه کلاسیک تنها تعدادی از مدل های مختلف بوفه های کلاسیک هستند که طرفداران بیشتری دارند. همچنین نوع طراحی و شکل این بوفه ها تنوع زیادی دارند. بطوری که نوع چوب ، طراحی هندسی ، منبت کاری ها ، شکل پایه ها و بلندی و کوتاهی هر بوفه با یکدیگر متفاوت است که این عوامل همگی در تعیین قیمت یک بوفه کلاسیک تاثیر گذارند. این تنوع باعث شده تا دست خریداران برای انتخاب بوفه کلاسیک زیبا و شکیل و در عین حال متناسب با دکوراسیون و فضای کلی منزل، باز بوده و بهترین انتخاب را برای منزل داشته باشند.

 

بوفه کلاسیک را چگونه با دکوراسیون منزل ست کنیم

از آنجایی که بوفه کلاسیک تنوع زیادی در مدل و اندازه دارد، هماهنگ کردن و ست کردن آن با سایر لوازم منزل کار سختی به شمار نمی رود و تنها کافی است کمی نسبت به تمامی لوازم منزل خود دقت کافی را داشته باشید. از آنجاییکه بوفه کلاسیک از جنس چوب بوده پس اگر قصد خرید اینترنتی بوفه کلاسیک را دارید، توجه داشته باشید که بوفه معمولا با سایر لوازم چوبی مثل آینه و کنسول ، میز جلو مبلی ، میز ناهار خوری و ... به خوبی ست می شود. پس اگر قصد خرید آنلاین آینه کنسول دارید توجه داشته باشید که این لوازم را می توانید با بوفه کلاسیک تان ست کنید. نکته آخر این  است که در همه این وسایل به دنبال نکات مشترک بگردید از زنگ طبیعی چوب گرفته تا مدل پایه ها و اندازه تا تمامی لوازم منزلتان از هماهنگی خوبی با یکدیگر برخوردار شوند.

در هنگام خرید بوفه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

اگر قصد خرید اینترنتی بوفه کلاسیک را دارید، با توجه و رعایت کردن چند نکته ساده می توانید از یک خرید موفق و مناسب اطمینان حاصل کنید. در قدم اول قبل اینکه نوع بوفه و شکل آن را انتخاب کنید، مشخص کنید که از بوفه چه استفاده ای می خواهید بکنید و چه وسایلی را در آن قرار می دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بوفه مناسبی برای خود انتخاب کنید. در قدم بعدی محل قرار گیری بوفه تان را در منزل مشخص کنید تا با توجه به فضایی که در اختیار دارید شکل آن را انتخاب کنید. از جنس چوب بوفه ای که انتخاب می کنید غافل نشوید سعی کنید بوفه ای با چوب طبیعی انتخاب کرده تا طول عمر و کیفیت آن بالاتر باشد حتی به قیمت اینکه قیمت آن کمی بالاتر باشد مطمئن باشید ارزش آن را خواهد داشت.

جنس بوفه کلاسیک

جنس چوب بکار رفته در بوفه های کلاسیک مهمترین عامل در طول عمر و کیفیت این وسیله کاربردی در منزل به شمار می رود. هرچه چوب به کار رفته مرغوب تر باشد هم جنس بدنه بوفه بهتر است و هم طراحی ها و منبت کاری های روی بوفه جلوه بیشتر و زیبا تر هستند. در ساخت بوفه های کلاسیک از چوب های مستحکمی چون راش و بلوط استفاده می شود. البته امروزه بیشتر بوفه های کلاسیک با ترکیبی از چوب طبیعی و ام دی اف عرضه می شوند چون که بوفه های با جنس چوب خالص قیمت خیلی خیلی بالایی دارند.

بوفه کلاسیک در هیوا هوم

خرید اینترنتی باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها می‌شود. امروزه خرید آنلاین مزیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، طرح‌ها و مدل‌های متنوع به یک انتخاب درست دست پیدا کنید.

فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون هیوا هوم مجموعه ای کامل و متنوع از انواع مبلمان منزل، بوفه، آینه و کنسول و انواع میز را در اختیار خریداران محترم قرار می دهد. شما می توانید جدیدترین مدل های بوفه های کلاسیک با قیمت های مختلف را مشاهده کنید. علاوه بر این در فروشگاه هیوا هوم شما می توانید از جدیدترین مدل های انواع لوازم دکوراسیون چوبی دیدن کرده و از قیمت های میز ناهارخوری، قیمت میز جلو مبلی کلاسیک، قیمت انواع مبلمان و ... مطلع شوید.

 

تحویل بوفه کلاسیک

با خرید اینترنتی بوفه کلاسیک از فروشگاه هیوا هوم می توانید از تسهیلاتی که این فروشگاه برای خریداران محترم در نظر گرفته برخوردار شوید، در همین راستا، در سراسر کشور امکان تحویل رایگان برای سفارش های بیشتر از ١٠ میلیون تومان را داراست با خرید از هیواهوم با تضمین اصالت کالا و ارسال رایگان به سراسر ایران لذت یک خرید متفاوت را دارا می شوید و بابت حمل و تحویل کالای خریداری شده تا درب منزل هزینه‌ای از مشتریان ساکن تهران و دفتر باربری در شهرستان اخذ نخواهد شد. در صورت نیاز و تمایل خریدار به بالابری محصول توسط راننده هیواهوم، این فرآیند متحمل هزینه شده و برعهده خریدار می‌باشد. توجه داشته باشید سفارش های کمتر از (١٠)میلیون تومان شامل هزینه خواهد شد.

منبع:https://bit.ly/3k4RG0s