برای دکوراسیون منزل یادتان باشد از اینجا شروع نکنید

Image result for Arranging furniture at home

یکی از اصلی‌ترین اصول طراحی دکوراسیون منزل این است که هرگز کار خرید لوازم مورد نیاز برای دکور کردن خانه را با خرید مبلمان شروع نکنید.

بهتر است خرید مبلمان را به بعد از خرید عمده لوازم مورد نیاز موکول کنید؛ زیرا شاید آنچه در فروشگاه می‌بیند و نظر شمارا جلب می‌کند، بیش‌ از حد برای منزل شما بزرگ یا کوچک باشد.

فرض کنید مبلمان صورتی رنگی را که در فروشگاه بسیار زیبا به نظر می‌رسد خریده‌اید و به منزل منتقل کرده‌اید، حال می‌بایست طراحی چیدمان منزل را با توجه به آن انجام دهید.

این ایده که به دلیل خالی بودن فضای خانه طراحی دکوراسیون منزل را با مبلمان شروع کنید فقط منجر به انتخاب‌های اشتباه بعدی می‌شود.

بهترین کار این است که دکور کردن منزل و خرید لوازم مورد نیاز برای آن را از اتاق‌های خواب و کار خود آغاز کرده، سپس به پذیرایی بیایید و برای اجزای مورد نیاز آن تصمیم بگیرید.

اصل اول: اندازه‌گیری بعد خرید لوازم مورد نیاز

مطابقت مقیاس مبلمان به مقیاس یک اتاق بسیار مهم است.

یک کاناپه عمودی به‌ راحتی می‌تواند زیبایی یک اتاق کوچک را درهم بکوبد و صندلی‌های سرگردان می‌توانند در یک اتاق بزرگ گم شوند.

قبل از اینکه شروع به طراحی دکوراسیون منزل کنید، طول و عرض هر اتاق که قصد دکور کردن آن رادارید، اندازه‌گیری کنید. در این اندازه گیری ارتفاع سقف و عناصری که می‌توانند سر راه وسایل و اثاث شما قرار گیرند مانند ستون‌ها، راه‌پله‌ها، رادیاتورها و… را نیز در نظر بگیرید.

برای اندازه‌گیری پنجره‌ها، فضای دیوار بالا و پایین آن‌ها و مقداری از دیوار که از طرفین می‌خواهید پوشیده شود نیز مهم است.

پس از اندازه‌گیری اتاق‌ها و فضای داخلی بهتر است یک نمای کلی از اندازه‌ها و نقشه داخلی هر فضا به‌طور جداگانه داشته باشید، که در انتخاب‌ها راهنمایتان باشد.

طراحان حرفه‌ای از نرم‌افزار اتوکد برای این کار استفاده می‌کنند. هنگامی‌که طرح کلی فضای خود را آماده کردید، روی نقشه، مبلمان و نوع قرارگیری دلخواهتان را آزمایش کنید تا به طرح نهایی برسید.

تعیین استایل کلی خانه یکی از اصول چیدمان منزل

تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید زندگی کنید، تصمیم‌گیری این بخش عامل تعیین‌کننده‌ای برای قدم‌های بعدی شماست و هیچ جواب درست یا غلطی وجود ندارد. بعد از این تصمیم می‌توانید چیدمان اصولی منزل خود را انجام دهید.

همه‌چیز به سلیقه شما وابسته است، اتاق‌ها می‌توانند سنتی، مدرن، رسمی یا آرام باشند و از لحاظ بصری طبع رنگی که در طراحی آن‌ها به کار می‌رود، گرم یا سرد باشد.

برای این کار بهتر است خانه رؤیایی‌تان، همان‌که همیشه در ذهن تصور می‌کردید و موردپسندتان بوده است را در نظر بگیرید.

ضمن اینکه باید به تعداد افراد خانواده که قرار است با شما زندگی کنند و کودکان نیز توجه داشته باشید.

برای مثال کسی که همیشه خانه‌اش میزبان مهمانی‌ها و جشن‌هاست باید خانه‌اش باکسی که در خانه کار می‌کند و نیاز به آرامش بیشتری دارد متفاوت باشد. بنابراین در نظر گرفتن سالن بزرگ و مبلمان بیشتر برای مورد اول و اختصاص دادن یکی از اتاق‌ها به دفتر کار برای دومی امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

در این راستا هیچ اشکالی ندارد اگر سری به مجله‌های دکوراسیون بزنید و نتیجه کار طراحان مشهور را ببینید. این کار می‌تواند شما را در اخذ تصمیم درست و رعایت بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون منزل کمک کند.

ترجیحاً بهتر است طرح و تعداد تمامی وسایلی که نیاز به خرید دارید را مشخص کنید. به طور مثال این که شما میز نهارخوری ۴ نفره می‌خواهید یا ۱۲ نفره و آیا دوست دارید جنس آن چوبی باشد یا فلزی؟

برای چیدمان اصولی منزل و اصول دکوراسیون دست به کار شوید!

پس ‌از آنکه مراحل بالا را گذراندید و تصمیمات اولیه گرفته شد، برای دریافت خروجی بهتر توصیه می‌شود با یک نوارچسب رنگی جای مبلمان و اندازه آن‌ها را روی کف تعیین کنید.

با این کار می‌توانید میزان فضای باقیمانده و فاصله بین آن‌ها جهت رفت آمد را نیز تعیین کنید.

اگر از طرح ایجاد شده خوشتان نمی‌آید به ‌راحتی می‌توانید آن‌ را تغییر دهید. آن‌قدر این کار را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

بایدها و نبایدهای چیدمان اصولی منزل و اصول دکوراسیون

قدم بعدی تعیین کل هزینه‌ای است که برای طراحی دکوراسیون منزل در نظر گرفته‌اید و تعیین حدود مبلغ برای هر یک از وسایل موردنظر. مثلاً اگر میز ناهارخوری ۶ نفره چوبی می‌خواهید باید بدانید که حداقل و حداکثر هزینه‌ای که برای آن می‌خواهید بپردازید با توجه به‌کل مبلغ چه میزان است؟

بهتر است مراحل آماده‌سازی خانه را نیز در نظر بگیرید و خرید لوازم مورد نیاز را به بعد از انجام تعمیرات و آماده سازی موکول کنید. زیرا اگر خانه شما نیاز به تعویض کف‌پوش یا تعمیرات لوله‌کشی داشته باشد خرید لوازم و قرار دادن آن ها در منزل جلوی دست و پای شما را می‌گیرد و خود لوازم نیز آسیب می بینند. گرچه همیشه می‌توان با استفاده از پلاستیک‌های ضخیم و بزرگ اثاثیه را پوشاند تا به آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود، اما ممکن است ایجاد تغییرات در ساختار خانه مانند رنگ جدید کفپوش ها تصمیم شما برای انتخاب مبلمان یا فرش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

تعادل و میانه‌روی اصل بسیار مهمی است که باید آن را رعایت کرد. اغراق و زیاده‌روی در رنگ‌ها و یا یک طرح خاص، نه‌تنها جلوه مورد نظر را تأمین نمی‌کند، بلکه باعث به ‌هم‌ ریختگی و شلوغی طرح و نمای کلی می‌شود. این راهکار شامل استفاده از یک طرح کلی در تمام اتاق‌ها نیز می‌شود. هر اتاق شخصیتی جداگانه دارد که با توجه به آن می‌توان طرحی برایش در نظر گرفت.

هنگام خرید اثاثیه، به‌ویژه مبلمان، حتماً کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید. اصلاً خوش‌آیند نیست که پس از یک سال ظاهر مبلمان منزلتان مانند اثاثیه ده سال پیش باشد.

در چیدمان اصولی منزل همگام با مد سال پیش نروید، از شلوغی فضا دوری کنید

تمایل همیشگی برای در اختیار داشتن آخرین مد روز به‌تنهایی ایده بدی نیست؛ اما همیشه احتمال دارد چیزی که امسال مد شده و بسیار زیباست، چند سال بعد به‌کلی دمدِ و زشت به نظر برسد. پس شاید چیدمان اصولی منزل زیاد از مد پیروی نکند. توصیه‌های زیر به شما جهت جلوگیری از اجرای چنین تصمیماتی کمک خواهد کرد و با اجرای بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون می‌توانید مطمئن باشید که انتخاب‌هایتان درست خواهد بود.


استفاده زیاد از اشکال هندسی فضای خانه را شلوغ و پرهرج و مرج می‌کند. با انتخاب محدوده کوچکی از اتاق نشیمن برای این کار جلوی این شلوغی را بگیرید. مثلاً می‌توانید قسمتی از دیوارها را با نقوش هندسی مزین کنید.

اگر اشکال هندسی و نظم آن‌ها را دوست دارید می‌توانید روی مبلمان خود چند کوسن‌ رنگی با نقوش هندسی قرار دهید.

می‌توان در آشپزخانه نیز قسمتی از دیوار را با اشکال هندسی طراحی کنید.

ساده گرایی همچنان جزء اصلی طراحی است.

می‌توان با استفاده از رنگ‌های مناسب و مختلف به خانه روح داد و با همین رنگ‌ها بین اجزای مختلف تناسب ایجاد کرد.

قانون عددهای فرد را جدی بگیرید. ایده اساسی این قانون این است که جزئیات و اشیائی که در عدد فرد مرتب‌شده یا دسته‌بندی می‌شوند جذاب‌تر، به‌یادماندنی‌تر و مؤثرتر از جفت شدن وسایل هستند. هدف این کار جلوگیری از خسته‌کننده و یکنواخت شدن فضای خانه است.

چگونه مبل چرم را تمیز کنیم ؟

روش های نگهداری از مبل چرم مصنوعی

کاناپه ها و مبل های چرمی مصنوعی با کسری از هزینه می توانند ظاهر چرم گران قیمت را فراهم کنند، اما برای مراقبت از آن ها باید به شیوه متفاوتی از چرم طبیعی عمل کرد. چرم پلاستیکی از مواد پلاستیکی مثل پلی وینیل کلراید یا پی وی سی تولید می شوند. بنابراین برخی از مواد شیمیایی و پاک کننده ها ممکن است به این چرم آسیب وارد کنند. برای نگهداری مبل چرم مصنوعی باید از روش ها و مواد مناسب استفاده کرد تا بهترین حالت و ظاهر آن ها حفظ گردد.

ضرورت جارو کردن مرتب مبل های چرمی

برای نگهداری مبل چرم مصنوعی بهتر است به صورت هفتگی و در صورت لزوم با اتصال برس روی نازل جاروبرقی تمام قسمت های مبل ها را جارو کنید. شکاف ها و فرورفتگی ها را فراموش نکنید تا تمام ذرات خرده ریزه و گرد و خاک ها از روی مبل از بین برود. در صورت امکان بالشتک ها را خارج کنید تا زیر آنها جارو برقی شود. ذرات گرد و خاک ساینده هستند و می توانند پارچه چرمی مبل را خراشیده کنند اما با استفاده مرتب از جاروبرقی و تمیز کردن مبل از سایش چرم جلوگیری می شود.

تمیز کردن و شست و شوی مبل چرمی

تمیز کردن و شست و شوی مبل چرمی
تمیز کردن و شست و شوی مبل چرمی

شست و شو و نگهداری مبل چرم مصنوعی سخت نیست اما در انتخاب و استفاده از مواد شیمیایی مختلف باید احتیاط کرد. در صورت لزوم، یک شوینده ملایم خانگی را با آب گرم ترکیب کنید. در هر گالن آب حدود دو قاشق غذاخوری مواد شوینده استفاده کنید. مبل چرمی را با یک پارچه تمیز مرطوب با محلول مواد شوینده پاک کنید تا بقایای ذرات و آلودگی ها از بین بروند. از استفاده از پاک کننده های شیمیایی یا موادی که دارای مواد سفید کننده هستند خودداری کنید، زیرا این مواد باعث تغییر رنگ چرم و یا از بین بردن پوشش سطح آن می شود و در نتیجه ممکن است سبب سفت شدن موضعی چرم گردد. پارچه را در آب تمیز بشویید و آب آن را بگیرید. برای بار دوم چرم را تمیز کنید تا باقی مانده مواد شوینده از بین برود. رطوبت اضافی را با یک پارچه خشک پاک کنید.

پاک کردن لکه ها از روی مبل چرمی

مبل چرمی به دلیل جنس پارچه آن کم تر دچار لکه می شود اما در صورتی که لکه ای ایجاد شد برای تمیز کردن و نگهداری مبل چرم مصنوعی می توانید یک پنبه را به یک ماده پاک کننده لکه و یا الکل آغشته کرده و محل لکه را مالش دهید تا لکه ها پاک شوند. سپس بلافاصله محل مورد نظر را با پارچه خیس به طور کامل تمیز کنید تا از آسیب دائمی به چرم جلوگیری شود. فقط در مواقعی که روش های تمیزکاری معمول به خوبی پاسخ گوی لکه ها نیستند از حلالهای پاک کننده لکه استفاده کنید، زیرا این حلالها به راحتی می توانند به روکش مبلمان آسیب برسانند. اگرچه استفاده از رنگهای تیره برای مبلمان بمنظور جلوگیری از ایجاد لکه متداولتر است اما باید توجه کرد که این رنگ ها رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک  نبوده و ممکن است فضا را کوچکتر نشان دهند.

استفاده از اسپری های محافظت کننده

استفاده از اسپری های محافظت کننده
استفاده از اسپری های محافظت کننده

مبلمان چرم نیاز به مراقبت منظم دارند تا بهترین جلوه خود را نشان دهند. نوع چرم مبلمان خود را مشخص کنید، زیرا محصولات مراقبتی چرم اغلب برای انواع خاصی از چرم استفاده می شوند. استفاده از نوع نامناسب می تواند بر ظاهر آن تأثیر منفی بگذارد. اسپری های محافظت کننده در برخی موارد برای نگهداری مبل چرم مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. اما با توجه به این که مواد تشکیل دهنده چرم ممکن است متفاوت باشند بنابراین برای تأیید روش های تمیز کردن و مراقبت مناسب از مبلمان خانگی خود، بهتر است در صورت امکان به برچسب مراقبت از اثاثیه یا لوازم داخلی، که معمولاً در پایین کاناپه یا مبل قرار دارد، مراجعه شود.

مبل های چرمی از جنس پلی یورتان

برخی از پارچه های مبلی ممکن است به جای پی وی سی از پلی یورتان ساخته شده باشند. این جنس از پارچه های چرمی بسیار با دوام بوده و نگهداری مبل چرم مصنوعی آن ساده تر است. اما باید توجه کرد چرم پلی یورتان نیز در برابر لکه ها و ساییدگی ها آسیب پذیر است و ضروری است تا مانند سایر انواع چرم، برای جلوگیری از ایجاد لکه و ساییدگی بر روی آن به طور مرتب تمیز کاری شده و همچنین تهویه مطبوع برای جلوگیری از ترک خوردن در فضا مهیا گردد.

چیدمان مبل های چرمی پلی یورتانی

چیدمان مبل های چرمی پلی یورتانی
چیدمان مبل های چرمی پلی یورتانی

مبل های چرمی پلی یورتانی را به دور از تابش مستقیم نور خورشید از پنجره ها یا نورگیرها قرار دهید. این یکی از موارد مهمی است که در هنگام تصمیم برای این که چگونه مبلمان را بچینیم باید به آن توجه کنیم. اگرچه چرم پلی یورتان با دوام است، اما هنگامی که برای طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار بگیرد دچار رنگ رفتگی خواهد شد.

چیدمان مبل به دور از گرما و شعله

به طور کلی برای نگهداری بهتر از مبلمان چرمی لازم است تا به دور از نورآفتاب و گرما قرار بگیرند. در صورتی که از مبلمان چرمی به عنوان مبل راحتی در منزل خود استفاده می کنید ممکن است هنگام چیدمان مبل استیل و راحتی کنار هم با کمبود فضا روبه رو شده و بخواهید از فضاهای اطراف شومینه و رادیاتورهای گرمایشی نیز برای چیدمان استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که بهتر است مبل راحتی چرمی خود را در فاصله مناسب از آن ها قرار دهید تا گرمای حاصل موجب آسیب به این مبل ها نشود.  نور و گرمای زیاد باعث خشک شدن چرم و ترک خوردن آن شده و مبل را مستعد خراشیدن می کند.

تمیز کردن مبل های چرمی پلی یورتانی

تمیز کردن مبل های چرمی پلی یورتانی
تمیز کردن مبل های چرمی پلی یورتانی

برای نگهداری مبل چرم مصنوعی آن را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا آلودگی ها تمیز شوند. برای آلودگی های سخت یا لکه ها، بهتر است از شوینده غیر قلیایی استفاده کنید. ابتدا شوینده را روی یک قسمت پنهان از چرم آزمایش کنید تا مطمئن شوید باعث تغییر رنگ یا آسیب به آن نمی شود. برای از بین بردن گرد و غبار و جلوگیری از ایجاد لکه، هر دو تا سه هفته یکبار تمیزکاری را با پارچه مرطوب تکرار کنید. اگر مبل شما زیاد استفاده می شود، ممکن است مجبور شوید بیشتر آن را تمیز کنید. لکه ها در همان زمان اولیه ایجاد، به راحتی با پارچه ای نرم و خشک از بین می روند. لکه ها را مالش ندهید. این کار می تواند باعث ساییدگی سریع چرم شود. مبل را به طور مرتب با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد و غبار و آلودگی از بین برود.

استفاده از براق کننده ها برای مبل های چرمی

براق بودن مبلمان چرمی یکی از جذابیت های ظاهری این مبل به شمار می رود. برای این که این براقیت حفظ شود می توان از براق کننده ها یا واکس های مخصوص استفاده کرد. حتی الامکان این مواد را به صورت مستقیم به مبل نزنید و یک پارچه را به آن ها آغشته کرده و سپس روی مبل بکشید. برای بار اول واکس یا براق کننده را ابتدا روی قسمتی از مبل که از دید پنهان است امتحان کنید تا مطمئن شوید که چرم را دچار لکه نمی کند. براق کننده های چرمی در بیشتر فروشگاه های مبلمان مثل فروشگاه اینترنتی هیواهوم ممکن است موجود باشد. سعی کنید از ساییدن بیش از حد مبل هنگام استفاده از براق کننده ها خودداری کنید. مواد اضافی را با یک پارچه خشک تمیز کنید. برای چرم پلی یورتان باید حدود دو بار در سال از براق کننده استفاده کرد.

نگهداری از مبلمان چرمی کرم رنگ

نگهداری از مبلمان چرمی کرم رنگ
نگهداری از مبلمان چرمی کرم رنگ

برای نگهداری بهتر از مبلمان چرمی با این رنگ روشن بهتر است نکاتی را در فعالیت های روزمره در خانه رعایت کنید. برای مثال نوشیدنی های رنگی مانند قهوه و شربت و هم چنین وعده های غذایی را در آشپزخانه و یا میز غذاخوری میل کنید و از انتقال آن ها به روی مبل های چرمی کرمی بپرهیزید. وسایل بازی رنگی کودکان را در یک مکان مخصوص بازی و دور از مبل نگه دارید. در صورت امکان به حیوانات خانگی آموزش دهید تا از مبلمان دور باشند. به طور منظم مبل را نظافت و جارو کنید. بهتر است لکه ها را در اسرع وقت تمیز کرده و از بین ببرید. هرچه بیشتر صبر کنید، تمیز کردن آن دشوارتر خواهد شد.  مانند هر مبلمان رنگ روشن ، گاهی تمیز نگه داشتن مبل چرمی کرم غیرممکن است.

تمیز کردن خوراکی هایی مثل آدامس و شکلات

برای تمیز کردن خوراکی هایی مثل آدامس، شکلات و یا هرچیزی که حالت چسبناک دارد و به مبلمان می چسبد می توانید از یک کیسه یخ استفاده کنید. با استفاده از یخ می توان این مواد را به اندازه کافی سفت و سخت کرد. سپس به کمک یک کاردک پلاستیکی با آرامی و با احتیاط مواد را از روی چرم مبل جدا کنید. مخصوصاً مراقب باشید تا از کشیدن الیاف چرم  و ایجاد خراش یا سوراخ بر روی آن ها جلوگیری کنید.

تمیز کردن چرم های نبوک و جیر

تمیز کردن چرم های نبوک و جیر
تمیز کردن چرم های نبوک و جیر

نوبوک و جیر هر دو بافتی برخلاف چرم های معمولی صاف دارند. چرم های معمولی صاف و براق هستند در حالی که در مورد نبوک و جیر این گونه نیست. برای تمیز کردن این نوع چرم بهتر است از یک پارچه مخصوص تمیز کردن و مواد تمیز کننده مایع استفاده کنید. یک برس موی نرم، الیاف را بلند کرده و سبب آزاد شدن آلودگی ها و گرد و خاک ها می شود. هنگام تمیز کردن مبلمان چرمی از شوینده های ملایم استفاده کنید و مراقب پوستتان نیز باشید تا آسیبی به آن نرسد.

محافظت از مبل چرمی در برابر رطوبت

چرم بسیار مقاوم است و می تواند در برابر برخی از عناصر تهاجمی مقاومت کند، اما از طرف دیگر بسیار جاذب است بهتر است همیشه محصولات چرمی و هم چنین مبلمان چرمی را در محیط خشک نگه دارید. رطوبت می تواند باعث رشد کپک شود. بنابراین در صورتی که مبل چرمی شما خیس می شود بهتر است بلافاصله و به طور کامل آن را خشک کنید.

محافظت از مبل چرمی در برابر خراشیدگی

محافظت از مبل چرمی در برابر خراشیدگی
محافظت از مبل چرمی در برابر خراشیدگی

با این که مبلمان چرمی به هر فضایی جلوه ای لوکس و زیبا می بخشد، اما حتی کوچکترین خراشیدگی در آن به شدت موجب کاهش جذابیت ظاهریش می گردد. پرش یک گربه هیجان زده یا برخورد پاشنه کفش میهمان به آن می تواند به راحتی موجب آسیب و خراشیدگی در چرم شود. روش های متعددی برای از بین بردن یا پنهان کردن این خراشیدگی ها وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

خراش های سطحی و جزئی

خراش های جزئی به راحتی با پارچه ای نرم و آغشته به روغن چرم یا نرم کننده از بین می روند. با مالش روغن روی چرم، مقداری رنگ چرم از قسمت اطراف به درون خراش هل داده می شود، بدین ترتیب بدون اینکه تغییری در ظاهر چرم ایجاد کند، آن را استتار می کند. هنگام انتخاب این روش ترمیم خراش چرم ، حدود 10 دقیقه صبر کنید و به روغن زمان بدهید تا حوب جذب شود.

استفاده از یک محصول Recoloring

استفاده از یک محصول Recoloring
استفاده از یک محصول Recoloring

با تولید کننده مبلمان تماس بگیرید و بررسی کنید تا ببینید آیا یک محصول Recoloring متناسب با رنگ خاص مبل شما موجود دارد. این رنگ را طبق دستورالعمل سازنده استفاده کنید. اگر رنگی مشابه و نه کاملا یکسان در اختیار دارید بهتر است آن را با چندین سایه مختلف انتخاب کرده و مخلوط کنید تا کاملا مطابقت پیدا کند. به عنوان یک گزینه، می توان از برخی خودکارهای خاص با رنگ مشابه استفاده کرد.

خراش های عمیق در مبل

خراش های عمیق به مواردی بیش از رنگ کننده و یا روغن نیاز دارند. حتی با وجود یک پوشش، ممکن است تورفتگی همچنان آسیب را قابل توجه کند. یک کیت سه مرحله ای را می توان از فروشگاه های مربوطه خریداری و امتحان کرد.

منبع: https://bit.ly/2YVEBwV

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی بایدبه آن توجه کنید

Interior Design • Bilder & Ideen • COUCH

برنامه ریزی مناسب برای بهبود دکوراسیون داخلی منزل :

طرح ریزی مناسب قبل از شروع هر پروژه ضروری است، به خصوص هنگامی که شما با بودجه محدود کار می کنید. اول، باید ایده طراحی خود را پیدا کنید. نگاه به مجلات یا سرزدن به فروشگاه های وسایل دکوری میتواند کمکتان کند. سپس، طرح را به اجزاء آن مثل کفپوش، مبلمان، رنگ دکوراسیون، لوازم جانبی و دکور تقسیم کنید.


انتخاب دکوراسیون متفاوت با سبک قبلی:

استفاده از عناصر طراحی قدیمی شما هیجان انگیز نخواهد بود. زیرا در دکوراسیون داخلی منزل جدید انتظار می رود که تمام قطعات نو و متفاوت باشند. اما این امکان هم برای شما وجود دارد با صرف وقت، ظاهر تقریبا هر جزء طراحی داخلی در خانه را تغییر دهید. میتوانید در صورت امکان از یک دوست یا عضو خانواده یاری بگیرید.


انتخاب رنگ دیوارها :

انتخاب رنگ مناسب در طراحی داخلی منزل برای فضای آپارتمانی به خصوص آپارتمان های با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگ های روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است.اصولا انتخاب رنگهای روشن در طراحی داخلی منزل باعث می شوند که فضا بزرگ تر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر به نظر می آید.یکی از رنگ های مناسب برای طراحی داخلی آپارتمان رنگ استخوانی روشن است، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگ های وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می نماید. جهت ایجاد تنوع در رنگ می توانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگ های متنوع استفاده نمایید.


انتخاب کفپوش:

یکی دیگر از موادری که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه کنید کفپوش است.برای پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می توان بهره گرفت. (از جمله سرامیک ها ، پارکت های طرح چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگ های تیره در کف، فضا را فشرده تر نشان می دهد. معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن در طراحی داخلی منزل برای کفپوش مثل رنگ سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا اینکه در میان سرامیک ها طرح هایی با رنگ های متفاوت را به کار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نیز می بایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگ های روشن طرح چوب راانتخاب کرد.


انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری:

یکی از نکاتی که در طراحی داخلی منزل باید به آن توجه کرد انتخاب مبلمان و نحوه قرارگیری آنهاست.انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ هایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگ تر به نظر می آید.در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود.در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبل ها را تقریبا چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبل ها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد نمایند.حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچک ترین فضاها نیز جلوگیری شود.اگر در جلوی پنجره ها از پرده های پارچه ای استفاده می کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.


نورپردازی:

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا و طراحی داخلی منزل به عهده دارد.استفاده از نور مناسب و یکنواخت در طراحی داخلی منزل خفگی محیط را از بین می برد، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسب تر است. در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با به کارگیری نور مصنوعی جبران نمایید.حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند.پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب می شوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا و زیبا ساختن طراحی داخلی منزل می شود می شود.


استفاده از طبیعت:

در ساختمان های حیاط دار کمبود طبیعت به وسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران می شود .اما برای جبران آن در طراحی داخلی آپارتمان می توان از گلدان های کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد.سعی کنید گلدان ها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید، زیرا معمولا گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن در طراحی داخلی منزل استفاده کنید.شاید این سئوال برایتان پیش آید که به کارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید گفت که این هنر شماست که با استفاده از قاب ها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع طراحی داخلی منزل تان را جذاب تر نمایید.


پرهیز از زیاده روی در ست کردن وسایل دکوری :

هنگامی که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از یک اشیای خاص مثل یک نوع پارچه استفاده کردید؛ هرگز آن را در دیگر اتاق ها به کار نبرید. به این طریق با ست کردن پارچه ها علاوه بر اینکه بین محیط هماهنگی ایجاد نمیشود بلکه این کار زیاده روی در طراحی داخلی می باشد. بهتر است که این کار را با ایجاد کنتراست بین رنگ ها ایجاد کنیم.


دکوراسیون فضاهای کوچک با بهره گیری مفید از آنها:

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل یا هر فضایی توجه به نکات کوچک میتواند در انتخاب بهترین دکور منزل به شما کمک کند. بدین ترتیب شما از فضای موجود نهایت استفاده را خواهید داشت. به عنوان مثال در آشپزخانه های کوچک با افزایش تعداد کابینت‌ها به صورت افقی و ادامه دادن تا سقف، فضای مفید بیشتری به دست می آید. همچنین می توان با استفاده از رنگ های روشن، حس بزرگ بودن فضا را القا کرد. برای این منظور استفاده از آینه هم میتواند در فضاهای تنگ کمک کند. یا به جای استفاده از درهای چوبی بهتر است از شیشه استفاده شود که فضا را بازتر و روشن تر نشان می‌دهد.

بهترین راه برای زیبا کردن گوشه های خانه

10 Ways to Decorate Your Home with Indoor Plants | Indiabulls Real Estate  Blog

در هر خانه ای ، فضای مرده یا فضای ناکارآمد در گوشه و کنار و کنج پیدا می شود. فضایی که نمی دانید باید چه استفاده ای از آن بکنید تا خالی و بلا استفاده نماند . فضای بین دو ستون یا فرو رفتگی با ابعاد نامتناسب در اتاق نشیمن، یک دیوار صاف بین دو اتاق، زیر راه پله ها، کنار پنجره، پشت در اتاق یا ورودی خانه و... هم یک فضای مرده به حساب می آیند.


طراحی و تزیین دکوراسیون این کنج ها اگر به خوبی انجام شود، در زیباتر به نظر رسیدن خانه تاثیرگذار است و مشکل کمبود فضا و بهترین استفاده از فضاهای خالی خانه رو حل می کند. در این بخش از دنیای مد نمناک ایده جالبی برایتان آورده ایم تا به کمک آنها جلوه ای تازه به خانه خود ببخشید.


ایده های ساده و خلاقانه برای تزیین گوشه های خالی خانه

گوشه آشپزخانه تان را با انواع چای ها پر کنید


یک ایده ناب که این روزها در طراحی خانه های مدرن هم برای پر کردن گوشه ها به کار می رود ، راه انداختن یک چای خانه است . شما می توانید گوشه آشپزخانه با یک چای ساز خوب و طاقچه ای کوتاه ، چایخانه ای راه اندازی کنید و انواع دمنوش ها و چای ها را درست کنید.

گوشه های خالی خانه را با آینه های قدی پر کنید


برای پر کردن گوشه های خانه تان ، آینه های قدی را در این فضاها قرار دهید تا این فضای فراموش شده به نقطه کانونی منزل تبدیل شود.


از فضای بالای رادیاتورها استفاده کنید


رادیاتورها در خانه کنج هایی درست می کند که با هیچ وسیله ای نمی شود آن را پر کرد بنابراین به یکی از مشکلات بزرگ طراحی داخلی تبدیل می شوند و دست و پای صاحبخانه را می بندد . برای پر کردن دیوار بالای رادیاتورها ، می توانید از تابلوهای بزرگ و کوچک استفاده کنید ولی اگر فضا زیاد است می توانید یک کتابخانه دیواری در این قسمت نصب نمایید.


طبقه هایی در گوشه خانه تان درست کنید


برای اینکه گوشه خانه تان خالی نباشد و بتوانید از آن استفاده کاربردی نمایید ، می توانید طبقه هایی را در گوشه ها نصب کنید و یا یک میز سه گوش قرار دهید و خرده ریزه هایتان مثل شارژر موبایل، خودکار، ماژیک های رنگی، سررسیدهای حساب و تقویم و دفترچه تلفن را روی آن بگذارید و از هر سانتی متر خانه تان به درستی استفاده کنید.

گوشه های خالی خانه را چگونه پر کنیم؟

گوشه خانه کوچکتان را با گلدان های کوچک تزیین کنید


اگر خانه تان متراژ کمی دارد لازم نیست برای دکور کردن گوشه های خانه از گلدان های بزرگ استفاده کنید بهتر است سراغ گلدان های کوچک بروید و در کنج خانه دو یا سه گلدان کوچک قرار دهید . شما می توانید گلدان های کوچک کاکتوس را در گلدان های رنگی متفاوت روی یک نیمکت چوبی بچینید و منزلتان را زیباتر نمایید.


گوشه های خالی خانه را با آرشیوی از فیلم ها پر کنید


اگر می خواهید یک فضای دوست داشتنی و کلاسیک برای منزل خود ایجاد کنید ، یکی از گوشه های خالی خانه خود را به آرشیوی از فیلم ها یا به یک گرامافون قدیمی همراه با صفحات موسیقی اختصاص دهید.


در خانه های مجلل از گلدان های بزرگ استفاده کنید


دنیای مد نمناک پیشنهاد میکند برای پر کردن گوشه خانه های مجلل و لوکس از گلدان های بزرگ با گونه هایی از برگ های خاص مانند گلدان های بنجامین ابلق مادرها استفاده نمایید . گلدان های بزرگ دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید با سلیقه خود آنها را انتخاب کنید .

یک رخت آویز گوشه اتاق خواب تان قرار دهید


قرار دادن رخت آویز لباس ها گوشه اتاق یکی از ترفندهای مدرن جلوه دادن خانه ها از نگاه طراحان داخلی است. در طراحی اتاق های خواب بزرگ رخت آویزها را بدون داشتن هیچ گونه کاور و پوششی قرار می دهند و فقط لباس هایی را روی آن آویزان می کنند که بهترین رخت و لباس های شما هستند.


گوشه اتاق خواب تان را، اتاق کار خود کنید


اگر شما برای کار کردن در خانه محل مناسبی ندارید و نمی دانید لوازم مورد نیاز برای کارهای روزمره تان را در کجای خانه کوچک تان جای دهید بهتر است که یکی از اتاق های خانه را که فضای کنج دست نخورده ای دارد را برای قرار دادن این لوازم انتخاب کنید و به راحتی و البته با کمی نظم و ترتیب ، پرونده های کاری را درآنجا بچینید.


جایی برای مطالعه تان درست کنید


با قرار دادن یک صندلی راحتی ساده و یک چراغ پایه بلند، بدون نیاز به میز و لوازم اضافی دیگر در گوشه اتاقتان یک اتاق مطالعه کوچک درست کنید و سبد کتاب های کوچکی را در کنار صندلی قرار دهید تا یک جای مطالعه خوب برای ساعت های خلوتی خانه داشته باشید.

استفاده از مبل نیمکتی در چیدمان مبل سلطنتی چگونه است ؟

انواع چیدمان مبل سلطنتی 9نفره

بسیاری از افراد با توجه به سلیقه و علاقه مندی های خود در مورد مبلمان و دکوراسیون منزل، تمایل به استفاده از مبل های سلطنتی و مجلل برای پذیرایی منزل خود دارند. مبل های سلطنتی یا استیل معمولا دکوراسیون شما را لوکس تر و مجلل تر نشان خواهند داد زیرا دارای طرح و نقش زیادی هستند و در دکوراسیون منزل بسیار جلوه گر خواهند بود. چوبی که در مبل های سلطنتی استفاده می شود می تواند طلایی یا به رنگ های دیگر باشد. اما برای این که این مبلمان زیبایی خود را نشان بدهند باید چیدمان مناسبی داشته باشند تا باعث شلوغی فضا نشوند. برای آشنایی بیشتر با چیدمان مبل سلطنتی 9نفره و نکات مختلف آن با این مطلب همراه باشید.

وجود فضای کافی برای چیدمان

این مبل ها اغلب در ست های 9 نفره در بازار وجود دارند. البته می توان آن ها را در تعداد کم تر یا بیشتر نیز سفارش داد. این سبک از مبلمان معمولا حجم بزرگ تری از مبل های راحتی داشته و بنابراین برای چیدمان آن ها به فضای نسبتا بزرگی نیاز است. البته اندازه های آن ها در مدل های مختلف می تواند کمی متفاوت باشد. بنابراین هنگام خریداری باید به اندازه های مبلمان دقت کرد.

ترکیب مبل های سلطنتی

ترکیب مبل های سلطنتی
ترکیب مبل های سلطنتی

 این موضوع که چگونه مبلمان را بچینیم وابسته به تعداد مبل ها و نوع آن ها است. معمولا مبل های سلطنتی 9 نفره دارای یک مبل 3 نفره، دو عدد مبل دو نفره و دو عدد مبل تک نفره هستند. این مبل های تک نفره می توانند در برخی ست ها به شکل صندلی میزبان و یا مبل های نیمکتی هم موجود باشند. هم چنین در برخی ست ها ممکن است تعداد مبل ها به 7 نفر کاهش پیدا کند که معمولا شامل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل تک نفره خواهد بود.

چیدمان گرد یا مربعی

چیدمان مبل سلطنتی 9نفره  به روش گرد یا مربعی یک چیدمان و فضای بسته را ایجاد می کند و برای مهمانی ها و دور همی های رسمی بسیار مناسب است اما باید توجه کرد که این طراحی و چیدمان برای سالن های پذیرایی بزرگ تر مناسب است که مساحت کافی برای ایجاد فضاهای مختلف در اختیار است. در چیدمان گرد یا مربعی متداول است که مبل سه نفره در قسمت بالایی فضای مورد نظر قرار گرفته و دو مبل دو نفره در روبه روی هم قرار داده می شوند. مبل های تک نفره نیز می توانند در روبه روی مبل سه نفره قرار داده شوند. باید توجه کرد معمولا محل قرار گیری مبل سه نفره جهت چیدمان را تعیین می کند. این چیدمان معمولا حالت قرینه نیز به خود می گیرد و بسیار پر کاربرد بوده و برای انواع سالن های پذیرایی مناسب است.

چیدمان باز

چیدمان باز
چیدمان باز

این چیدمان مبل سلطنتی 9نفره  معمولا برای سالن های پذیرایی خانه های کوچک تر مناسب است که بهتر است فضای چیدمان مبل ها باز باشد. به ویژه در صورتی که دو ست مبل موجود باشد فضای باز بین آن ها موجب می شود تا فضای کلی سالن پذیرایی بازتر به نظر برسد. در این حالت نیز می توان چیدمان و محل قرار گیری مبل ها را مشابه با چیدمان گرد یا مربعی انتخاب کرد با این تفاوت که مبل های تک نفره یا میزبان را کمی باز تر و هر کدام را می توانید در کنار یک مبل دو نفره قرار دهید. دقت کنید که مبل ها را با فاصله قرار داده و در فضای بین آن ها در صورت امکان از میزهای کوچک یا عناصر دکوراتیو مثل گلدان ها استفاده کنید.

طراحی چیدمان با استفاده از مبل های میزبان

چیدمان مبل سلطنتی 9نفره بستگی به نوع مبلمان و طراحی آنها دارد و می تواند به سبکهای مختلفی انجام شود. در برخی از ستهای مبلمان خانگی دو عدد از مبلها به صورت صندلی برای میزبان در نظر گرفته می شوند که اغلب بدون دسته بوده و یا کمی ظاهر متفاوتتری با بقیه دارند. در طراحی ها و چیدمان ها متداولتر است که صندلی یا مبل میزبان در قسمت پایینی فضایی که برای چیدمان درنظر گرفته شده قرار داده می شوند. این یک رسم رایج در جهت احترام به مهمان است که بخش های راحتتر و به اصطلاح بالای سالن در اختیار مهمان قرار گرفته و میزبان به جهت این که در حال پذیرایی و کمی رفت و آمد خواهد بود در فضاهایی که دسترسی راحتتری دارند و در طراحی چیدمان مبلها، به اصطلاح پایینتر هستند، می نشیند. این دو صندلی یا مبل بهتر است کاملا روبروی مبلهای دیگر قرار بگیرند.

طراحی چیدمان با استفاده از مبل های نیمکتی

طراحی چیدمان با استفاده از مبل های نیمکتی
طراحی چیدمان با استفاده از مبل های نیمکتی

در برخی ست های مبل سلطنتی ، از مبل های بدون پشتی یا مبل های نیمکتی نیز استفاده می شود. این مبل ها در جهت راحتی و انعطاف بیشتر برای استفاده و ایجاد ارتباط بین فضاهای مختلف چیدمانی در سالن پذیرایی استفاده می شوند. یکی از مزیت های چیدمان مبل سلطنتی 9نفره که دارای مبل های نیمکتی هستند این است که در صورتی که تمایل دارید مبل ها را کاملا گرد و بسته بچینید مبل های نیمکتی و یا بدون پشتی سبب می شوند که ارتباط این چیدمان با فضاهای اطراف همچنان  برقرار بوده و به عبارت دیگر این چیدمان کاملا بسته نباشد. مبل های نیمکتی می توانند در اندازه های یک نفره یا دو نفره و حتی سه نفره در یک ست مبلمان موجود باشند. هرچند متداول تر است که از یک مبل نیمکتی دو نفره یا دو مبل نیمکتی تک نفره در چیدمان استفاده گردد.

انتخاب طراحی و رنگ مبلمان سلطنتی

رعایت تناسب طرح و رنگ در چیدمان مبل سلطنتی 9نفره اهمیت ویژه ای دارد.  بهتر است نوع طراحی و رنگ این مبلمان هماهنگ با سایر وسایل و دکوراسیون منزل انتخاب گردند. برای مثال در صورتیکه سبک منزل شما ساده تر است بهتر است از مبلمان سلطنتی با طراحی های ساده تر استفاده کنید. رعایت این هماهنگی ها بطور قابل توجهی بر زیبایی دکوراسیون شما می افزاید. انتخاب رنگ پارچه و چوب مبلمان نیز موضوعی مهم است در صورتیکه فضای سالن پذیرایی خیلی بزرگ نیست بهتر و زیباتر است که پارچه مبلمان را به رنگ های روشن انتخاب کنید تا سبب دلبازتر شدن فضا شوید. در واقع می توان گفت اغلب رنگ های روشن، رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک هستند که علاوه بر این که فضاها را بزرگ تر و دلبازتر نشان می دهند به راحتی با وسایل و اثاثیه دیگر مثل پرده و فرش نیز ست می شوند.

فنگ شویی در چیدمان مبلمان سلطنتی

فنگ شویی در چیدمان مبلمان سلطنتی
فنگ شویی در چیدمان مبلمان سلطنتی

رعایت اصول فنگ شویی در هر نوع چیدمان به ویژه چیدمان مبلمان سلطنتی یا استیل بسیار اهمیت دارد. این اصول علاوه بر بهبود زیبایی، راحتی شما و میهمانان شما را در استفاده از مبلمان در نظر می گیرند. باید هنگام چیدمان مبل ها توجه کرد که تا حد امکان مبل ها به دیوار چسبیده نباشند. فاصله بین مبل ها رعایت شده و نه خیلی زیاد باشد که ایجاد ارتباط را با مشکل رو به رو کند و نه آن قدر کم باشد که رفت و آمد برای میهمان ها و میزبان سخت باشد. هم چنین نزدیکی میزها برای پذیرایی مناسب از میهمان ها کاملا در نظر گرفته شود.

استفاده از فرش گرد یا مربعی

این که در چیدمان مبل سلطنتی 9نفره از فرش گرد یا چهار گوش استفاده کنید علاوه بر سلیقه شما و سبک دکوراسیون منزل به چیدمان مبل ها نیز وابسته است به طور کلی فرش گرد با چیدمان گرد و فرش چهار گوش با چیدمان مربعی بیشتر تناسب دارند.

استفاده از وسایل هماهنگ در کنار چیدمان مبل ها

استفاده از وسایل هماهنگ در کنار چیدمان مبل ها
استفاده از وسایل هماهنگ در کنار چیدمان مبل ها

هنگام چیدمان مبلمان سلطنتی به خاطر داشته باشید که بهتر است فضای چیدمانی را با استفاده از وسایل دکوراتیو دیگر و عناصر و المان های دکوراتیو جان ببخشید. استفاده از تابلوهای با شکوه و مجلل متناسب با رنگ مبلمان، استفاده از آباژورهای لوکس و زیبا و همین طور استفاده از گلدان ها و درختچه های طبیعی یا مصنوعی، زیبایی فضای چیدمان را چند برابر کرده و آن را دل انگیز می کند.

انواع تابلوهای مجلل

تابلو یک عنصر دکوراتیو بسیار زیبا است اما سبک آن را حتما رعایت کنید. در چیدمان های سلطنتی معمولا از تابلو فرش های نفیس و یا تابلوهای نقاشی با ابعاد نسبتا بزرگ استفاده می شوند که می توانید طرح و رنگ آن را نیز تا حدودی هماهنگ با مبل ها انتخاب کنید.

استفاده از درختچه های مصنوعی یا طبیعی

استفاده از درختچه های مصنوعی یا طبیعی
استفاده از درختچه های مصنوعی یا طبیعی

استفاده از درختچه های مصنوعی یا طبیعی عاملی است که تنوع و طراوت زیادی را در چیدمان شما وارد می کندو فضا را تعدیل می کند. درختچه های مصنوعی یا طبیعی در اندازه های نسبتا بزرگ ابهت و شکوه دیگری به چیدمان شما می بخشند و رنگ سبز آن ها رایحه سرزندگی و تازگی را فضا منتشر می کند. بنابراین حتی الامکان تلاش کنید رنگ سبز را با یک گل یا درختچه به دکوراسیون سالن پذیرایی و در کنار چیدمان مبل های سلطنتی اضافه کنید.

استفاده از مبل شزلون در چیدمان

استفاده از مبل شزلون سلطنتی در کنار چیدمان مبل های سلطنتی می تواند ایده بسیار جذابی بوده و به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی عمل کند. مبل شزلون معمولا به صورت تکی به فروش می رسد و سبک های متفاوتی از جمله سلطنتی یا راحتی دارد، بنابراین باید هنگام خرید باید توجه کرد که پارچه، طرح و رنگ آن با مبلمان سلطنتی شما همخوانی داشته باشد. علاوه بر این باید به ابعاد و اندازه های شزلون نیز توجه کرد که متناسب باشد. این مبل معمولا به فضای بزرگی نیاز دارد و بیشتر برای استفاده در سالن های بزرگ مناسب است.

استفاده از آینه و کنسول

استفاده از آینه و کنسول
استفاده از آینه و کنسول

آینه و کنسول نیز یکی دیگر از عناصر دکوراتیو در دکوراسیون های جدید به شمار می روند که آن ها نیز سبک های متفاوتی دارند و شما به راحتی می توانید یک سبک سلطنتی را متناسب با مبلمان خود انتخاب کرده و فضای چیدمان سالن پذیرایی خود را با آن کامل کنید. آینه و کنسول های سلطنتی و لوکس بسیار جذاب و چشم گیر هستند. در انتخاب این آینه و کنسول ها دقت کنید که رنگ چوب آن با رنگ چوب مبلمان سلطنتی شما تناسب داشته باشد و ترجیحا در یک تناژ رنگی باشند.

چیدمان مبل استیل 7 نفره

برخی از ستهای مبلمان سلطنتی در اندازه های 7 نفره که شامل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو مبل تک نفره است ارائه می شوند. البته در بعضی مدلها ممکن است بنا به سلیقه و درخواست مشتری ست هفت نفره از یک مبل سه نفره و 4 مبل تک نفره، و یا از یک مبل سه نفره و دو مبل دو نفره تشکیل شود. تمامی این موارد اختیاری هستند و می توانند منطبق با سلیقه مشتری تغییر کنند. چیدمان مبل های 7 نفره نیز می تواند مشابه با ست های 9 نفره انجام شود اما باید توجه کرد که ممکن است در برخی ترکیب ها ایجاد تقارن در چیدمان کمی مشکل باشد. برای مثال در ست های 7 نفره که شامل یک مبل دو نفره و دو مبل یک نفره هستند امکان ایجاد تقارن کامل وجود ندارد و بهتر است حالتهای دیگری برای چیدمان انتخاب شود.

منبع : https://bit.ly/3qPjVT0